La m¨²sica ha tornat al Castell
El cicle Sala Barcelona repr¨¨n la seva activitat per mantenir presents els concerts en directe
Presa de temperatura i lectura de les restriccions a la porta d¡¯acc¨¦s al recinte. Parla una jove que controla l¡¯acc¨¦s, amb el term¨°metre digital a la m¨¤. Sent una parella de noies joves, amb prou feines de 20 anys: ¡°La temperatura, b¨¦ ¡±, els diu, ¡°ara heu de saber que no es pot fumar ni beure. De fet, no hi ha bar, no us podeu treure la mascareta i no us podeu aixecar de la cadira excepte per anar al lavabo¡±. ¡°I no podem ballar dempeus sense moure¡¯ns de la cadira?¡±, pregunta una de les espectadores, desconcertada per les limitacions. ¡°Vaja¡±, respon l¡¯empleada, ¡°suposo que s¨ª, el que no podeu fer ¨¦s moure-us, excepte per anar al lavabo¡±, concedeix, ¡°perqu¨¨ est¨¤ prohibit anar a una altra cadira per parlar amb alg¨²¡±. La m¨²sica havia tornat al Castell de Montju?c, per¨° entre la imponent imatge militar del recinte i la llista de restriccions, podia semblar ben b¨¦ que ingressaven en una societat castrense de p¨¨tries normes.
Aix¨ª es viu la poca m¨²sica pop que avui es pot sentir en una ciutat assetjada per la pand¨¨mia que ha agreujat les limitacions que el p¨²blic ha de suportar per continuar gaudint de la seva afici¨®. Quan a l¡¯agost conclo?a el cicle Sala Barcelona, tots pensaven que fins l¡¯estiu que ve no es tornaria a gaudir de l¡¯espl¨¨ndid lloc, un pati d¡¯armes que la m¨²sica converteix en espai endolcit. Passat el primer control, en un segon registren el nom de l¡¯assistent i assignen un n¨²mero d¡¯ubicaci¨® que en el tercer control s¡¯ha de comunicar perqu¨¨ una persona t¡¯acompanyi amablement fins a la teva cadira, a?llada de les altres. En cas d¡¯anar en companyia, hi ha dues cadires juntes. No s¡¯hi veuen grups, nom¨¦s persones separades entre elles, a?llades per la dist¨¤ncia i per la roba d¡¯abric. Fa fred a la muntanya.
Aquest fred ser¨¤ un acompanyant d¡¯aquest cicle, tot i que l¡¯organitzaci¨® ja l¡¯ha previst i distribueix mantes entre els qui les sol¡¤liciten aixecant la m¨¤. La temperatura no ¨¦s rigorosa, per¨° la immobilitat no ajuda a entrar en calor. La platea sembla una convenci¨® de castanyeres i la brisa fa flotar les vores de les mantes que cobreixen les cames. L¡¯¨²nic avantatge respecte a l¡¯estiu ¨¦s que la lluna, en quart creixent, ja es veu des que comen?a el concert, tot i que els que porten ulleres nom¨¦s la veuen a trav¨¦s de les seves lents entelades per la respiraci¨®. La mascareta i les ulleres a l¡¯hivern converteixen els seus usuaris en habitants de la Plana de Vic. Per¨° el dia que es reprengui l¡¯activitat de la restauraci¨®, el Castell dispensar¨¤ fins i tot brou per entrar en calor. Tot amb tal de no parar. Del sexe i les drogues a les mantetes i brou. El m¨¦s meravellosos ¨¦s que el p¨²blic, nom¨¦s per escoltar m¨²sica en directe, s¡¯apunta a tot. El cicle, actiu fins a finals d¡¯octubre, ha tingut una bona acollida.
Carmen Zapata, gerent d¡¯ASACC, l¡¯associaci¨® de sales de concert que al costat de l¡¯Ajuntament, organitza el cicle, presenta el concert i esmenta un temor ¡°esperem que quan es reobri la restauraci¨®, les sales de concerts es tractin com els teatres i auditoris i puguin tornar a treballar¡±. Els aplaudiments del p¨²blic rubriquen les seves paraules. Abans, en un grupet, havia manifestat una inquietud que dibuixa m¨¦s problemes en l¡¯horitz¨®: ¡°Ens preocupa que els programadors de concerts acabin ubicant els seus artistes en teatres o cinemes, ja que, ateses les seves llic¨¨ncies pateixen menys restriccions que les sales de concerts. Si aix¨° es confirma, resultar¨¤ evident que hi ha espais culturals de primera i segona classe i haurem de fer alguna cosa al respecte¡±. Mentrestant, La Plata, un jove grup valenci¨¤ de pop-rock que feia un any que no tocava, comen?a el seu concert. Mai no van pensar que actuarien en un context aix¨ª, per¨° en tenen prou perqu¨¨ ¡°¨¦s molt guai tornar a sentir-se en grup¡±. La m¨²sica pop en directe es resisteix a desapar¨¨ixer.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.