
El MACBA, la Casa Mil¨¤ i 8 monuments m¨¦s criticats a Tripadvisor (no sempre amb seny)
Mai plou a gust de tothom, per¨° hi ha qui esperava poder fer-se un bon selfie al Teide, no trobar partidaris de la Falange al Valle de los Ca¨ªdos o confonen el prerrom¨¤nic, el rom¨¤nic i el g¨°tic. Les nostres expertes responen amb afecte i una mica d ironia


El turista critica
. ¡°Es tracta del primer temple mari¨¤ del m¨®n i he de dir que sembla m¨¦s un mercat ambulant que una esgl¨¦sia. Es nota una falta respecte total caps als que resen, i la vigil¨¤ncia ¨¦s insuficient per posar l¨ªmit a la gent que fa servir el seu m¨°bil, fa fotos en plena consagraci¨®, parla fort o porta el cap cobert. ?s un desastre i es troba a faltar el silenci i el respecte dels temples francesos¡±.L¡¯experta respon
. ¡°Jo parlaria d¡¯espiritualitat, i en aquest sentit hi ha un buit interior a escala global. Quan un creua una porta hauria de saber quina porta, on s¡¯est¨¤ ficant. Quan entres en una esgl¨¦sia s¡¯hauria de tenir una actitud d¡¯humilitat i respecte, de recolliment.¡± In¨¦s Mart¨ªnez Ribas, professora de Comunicaci¨® a la UIC i a la Universitat Pompeu Fabra.
![<b>El turista critica</>. ¡°Una estafa nom¨¦s entrar: 9 €/persona. Vas amb intenci¨® de con¨¨ixer hist¨°ria i et trobes banderes de la Falange, amb crits a les seves creences i mort a les nostres. La seguretat mirava cap a una altra banda, vergonya aliena i por per la integraci¨® [sic] f¨ªsica. El lloc estava b¨¦, tot i que el podrien netejar de tant en tant¡°.<br> <b>L¡¯experta respon</b>. ¡°?s un tema delicat. Aqu¨ª convergeix un edifici que ¨¦s un testimoni hist¨°ric, i que efectivament ¨¦s nefast, i alhora ¨¦s un s¨ªmbol, amb una gesti¨® que des del 1957 pertany a un orde religi¨®s¡±. Mar¨ªa Victoria Soto Caba, professora d¡¯Hist¨°ria de l¡¯Art de la UNED.](https://imagenes.elpais.com/resizer/v2/OIDDSZV2ZFM6ZFUYQBLEU6GVZQ.jpg?auth=e61b2ed14079a93fbd26c5bfef5a6294c14151d08a968cf184540be578f76876&width=414)





