Cinema e concerto no mesmo lote
Varias produci¨®ns audiovisuais ofrecen 'packs' de pel¨ªcula e concerto como v¨ªa alternativa fronte ¨¢s escasas posibilidades de distribuci¨®n dos filmes
"Temos unha pel¨ªcula, pero tam¨¦n temos unha banda, e iso ¨¢brenos outras v¨ªas alternativas de cara ¨¢ distribuci¨®n". Enrique Otero ¨¦ o director de Os Crebinsky, a pel¨ªcula galega que est¨¢ abrindo un interesante cami?o no eido da distribuci¨®n dos produtos audiovisuais: ofrecer longametraxe e concerto no mesmo lote para facer m¨¢is atractiva a s¨²a programaci¨®n. De feito, os creadores do filme ata bautizaron de xeito diferente este pack de pel¨ªcula m¨¢is actuaci¨®n, que funciona co nome de Universo Crebinsky. Ata o de agora xa se programou con ¨¦xito en localidades como Santiago, Ribadeo, Ortigueira e A Coru?a, e no vindeiro outubro xa ten programadas tres datas, que van desde Pontevedra ata o San Froil¨¢n, pasando polo Festival de Cine de Ourense. Este Universo Crebinsky abrangue a proxecci¨®n da pel¨ªcula con pasarr¨²as previo e a actuaci¨®n final da banda, unha formaci¨®n composta por experimentados m¨²sicos que forman parte de grupos como Caramuxo, Mercedes Pe¨®n ou Nova Galega de Danza.
"Se non fora por este sistema, o meu documental estaba nun caix¨®n"
O Festival de Cine de Ourense dar¨¢ cabida a varios destes proxectos
Otero formou parte nos anos noventa de Kozmic Muffin, unha banda coru?esa de rock progresivo da que en realidade parte a esencia do filme Os Crebinsky, unha peculiar historia sobre unha familia que se dedica a andar ¨¢s crebas, peneirando todos os restos de naufraxios na Costa da Morte. "Desde logo que nesta mestura de cine e m¨²sica ten que ver a mi?a orixe como m¨²sico. Con Kozmic tocabamos un tema sobre unha historia do leite condensado que verqueu un barco. De a¨ª saiu unha curta con Miguel de Lira, e despois a pel¨ªcula. Curiosamente, parte da banda toca agora a banda sonora, pechando un c¨ªrculo", lembra o realizador de Os Crebinsky. Ademais de director do filme, Otero ¨¦ tam¨¦n coprodutor coa s¨²a empresa Control Z, xunto con Chevere Visi¨®n e Zircocine, a produtora de Luis Tosar e Farruco Castrom¨¢n, tam¨¦n actores na pel¨ªcula. Ten claro que "hai que buscar todas as v¨ªas posibles para darse a co?ecer, porque o tema da distribuci¨®n ¨¦ moi complicado, e montar un show arredor da pel¨ªcula faina m¨¢is atractiva".
As posibilidades de distribu¨ªr unha produci¨®n audiovisual en Galicia ¨¦ un tema com¨²n de preocupaci¨®n para todos os realizadores do pa¨ªs. "Unha cousa ¨¦ a escaseza de v¨ªas de exhibici¨®n, e outra a inexistencia, que ¨¦ moito peor. Certamente o panorama ¨¦ desolador, e co sistema de pel¨ªcula m¨¢is concerto podemos ofrecer ¨®s programadores algo m¨¢is atractivo", explica Carlos Alberto Alonso, director do documental musical Roger de Flor, Naturalidade Silvestre. Partindo da traxectoria do m¨²sico fen¨¦s Roger de Flor, Alonso aborda nesta longametraxe documental a problem¨¢tica dos m¨²sicos que tratan de buscar un oco nos circu¨ªtos dos concertos en directo en pequenos locais. Con cada exhibici¨®n programada, viaxa unha banda encabezada polo propio Roger de Flor, que ofrece un concerto como complemento ¨® documental. Nesta banda act¨²an alg¨²ns dos m¨²sicos que aparecen na pel¨ªcula, cunha longa traxectoria na escena musical galega, como Mag¨ªn Blanco ou o Neno Elliot. "O m¨¢is parad¨®xico ¨¦ que loitar por buscar un oco de proxecci¨®n ¨¦ xusto o que n¨®s contamos no documental coa loita dos m¨²sicos por buscar sitios para tocar, co cal estamos vivindo desde dentro a tem¨¢tica do docu", explica este realizador ferrol¨¢n formado en Catalu?a.
Durante un tempo, Alonso estivo buscando profesionais da distribuci¨®n e incluso promotores de concertos para que moveran a pel¨ªcula e o concerto, pero canso de non atopar resposta decidiu tomar a iniciativa co propio Roger de Flor. "A xente est¨¢ mal acostumada, e colle como escusa a crise. Alg¨²ns non queren nin pagarlle ¨®s m¨²sicos, pero, malia todo, estamos colleitando resultados moi satisfactorios", explica Alonso. Entre salas de concertos, festivais de cine, festivais de m¨²sica e centros culturais, o boca-orella est¨¢ funcionando e arredor de 2.000 espectadores viron xa Naturalidade Silvestre e a actuaci¨®n musical complementaria. "Se non fora por este sistema, igual o docu estaba nun caix¨®n, como a maior¨ªa do que se produce en Galicia. Aqu¨ª tiramos cineastas de m¨²sicos e viceversa. Sa¨ªmos xuntos de xira e iso ¨¦ enriquecedor", confesa Carlos Alberto Alonso. Xa fixeron dez actuaci¨®ns e de aqu¨ª a fin de ano te?en previstas outras tantas, a m¨¢is pr¨®xima o vindeiro 7 de outubro no Festival de Cine de Ourense, un encontro que nesta edici¨®n dar¨¢ cabida a varios destes proxectos.
Entre eles estar¨¢ tam¨¦n a mediometraxe Naipe de Sangue, un singular traballo que os seus directores califican como o primeiro grelos-western. Dirixido por Miguel Anxo Fern¨¢ndez e Xos¨¦ Ballesta, Naipe de Sangue est¨¢ baseado nun relato do popular escritor de novelas de vaqueiros Marcial Lafuente Estefan¨ªa. O filme conta cun interese musical engadido: os protagonistas son Silvia Superstar e Eladio Santos, dous m¨²sicos vigueses de reco?ecida traxectoria. "Silvia e Eladio son os actores, pero cantan tam¨¦n alg¨²ns dos temas da banda sonora composta por Paco Ser¨¦n. Daquela decididiuse crear unha banda para acompa?ar a proxecci¨®n e bautiz¨¢mola como a Furancho Western Band", comenta Pepe Ballesta, co-director da pel¨ªcula.
Polo de agora xa fixeron varias actuaci¨®ns con este formato, e en outubro agardan estar en Cangas, Coru?a e Ferrol, ademais de Ourense. "Pouco a pouco imos exhibindo o filme, e salvando a inexistencia dun circuito de distribuci¨®n. A experiencia dos cinemas dixitais que fixera a Xunta foi moi importante para produtoras pequenas e sacounos do ostracismo. Espero que se recupere", concl¨²e Ballesta con certo escepticismo. Mentres tanto, cadaqu¨¦n busca a vida como pode, e con m¨²sica en directo parece que o cine vai entrando algo mellor.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.