¡®REC 4 Apocalipsis¡¯ obrir¨¤ el Festival de Cinema Fant¨¤stic de Sitges
Jaume Balaguer¨® d¨®na per acabada la saga que va comen?ar fa set anys
La claustrof¨°bia, l'angoixa i el terror de REC 4 Apocalipsis, la quarta pel¡¤l¨ªcula de la saga que va comen?ar Jaume Balaguer¨® fa set anys, obrir¨¤ la 47a edici¨® del Festival Internacional de Cinema Fant¨¤stic de Sitges, que se celebrar¨¤ entre el 3 i el 12 d'octubre. ¡°Em costa definir les pel¡¤l¨ªcules i no les vull comparar, per¨° crec que REC 4 Apocalipsis?busca una diversi¨® angoixant i terror¨ªfica¡±, va comentar ahir Balaguer¨®. El tr¨¤iler que es va projectar en la presentaci¨® del Festival de Sitges cont¨¦ una bona dosi d'aquestes sensacions: amb una persecuci¨® aterridora entre cabines i passadissos estrets de l'interior d'un vaixell.
¡°Estic molt content que la saga s'acabi on va comen?ar, al Festival de Sitges¡±, va afegir Balaguer¨®. Tant REC 1?com REC 2 van veure's a Sitges i el tercer lliurament no hi va poder ser per problemes de dates, segons va aclarir el director. No hi haur¨¤ m¨¦s REC: ¡°No es pot dir mai, per¨° la intenci¨® ¨¦s aquesta¡±, va afirmar.
La pel¡¤l¨ªcula, protagonitzada per Manuela Velasco, ha estat rodada a Barcelona, Gij¨®n, Terrassa i les Can¨¤ries. Part de l'acci¨® transcorre a l'interior d'un vaixell. ¡°Encara no hem acabat, per¨° estem il¡¤lusionats per fer que la pel¡¤l¨ªcula estigui a punt a l'octubre¡±, va afegir. REC 4 Apocalipsis arrenca en el moment en qu¨¨ Angela Vidal, l'¨²nica supervivent de la terrible infecci¨®, ¨¦s evacuada de l'edifici i, quan finalment la situaci¨® sembla sota control, el caos torna a imperar i la llavor del mal adopta formes noves i terribles.
El festival proposa tornar als somnis davant "l'avorrida realitat"
Les imatges aterridores, els zombis i tota mena de criatures estranyes tornaran a ser el centre del festival que en aquesta edici¨® es dedica al somni, al m¨®n on¨ªric. ¡°Cal tornar als somnis perqu¨¨ la realitat ¨¦s molt avorrida¡±, ha resumit ?ngel Sala, director del certamen, que defensa el tipus de cinema que es veu ¡ªamb un rotund ¨¨xit any rere any¡ª al festival, ¡°¨¦s un cinema radical i valent que no es pot trobar a les pantalles comercials¡±.
Somiar, o imaginar, ¨¦s el que suggereix el cartell del festival d'enguany. Un nen, vestit d'uniforme, amb els ulls embenats que sost¨¦ uns globus que s¨®n ulls i, al fons, com en una nebulosa, l'esgl¨¦sia de Sitges. ¡°?s una imatge suggeridora que cadasc¨² pot interpretar com vol¡±, ha comentat Rafa Ant¨®n, director creatiu de l'ag¨¨ncia China, que n'ha fet el cartell.
El festival tamb¨¦ programar¨¤ la pel¡¤l¨ªcula de producci¨® catalana La dist¨¤ncia, la nova creaci¨® del codirector del festival S¨®nar i cineasta Sergio Caballero.
El programa inclou el nou film de Sergio Caballero
El certamen incorporar¨¤ en aquesta edici¨® una nova secci¨® a l'estructura, Blood Window, en alian?a amb el segell de cinema fant¨¤stic Ventana Sur i que ser¨¤ una manera d'apostar pel cinema de g¨¨nere llatinoameric¨¤. ¡°Est¨¤ sorgint talent de cinema de g¨¨nere i tamb¨¦ d'autor¡±, va comentar Sala.
Sala tamb¨¦ va avan?ar durant la presentaci¨® que es podr¨¤ veure la pel¡¤l¨ªcula coreana Han Gong-dj., de Lee Sujin, com a film inaugural de la secci¨® Noves Visions. La pel¡¤l¨ªcula ha estat la guanyadora dels festivals de Rotterdam i Deuville i es considera un dels millors drames coreans de l'¨²ltima d¨¨cada.
El certamen tornar¨¤ a tenir els patrocinadors dels anys anteriors i tindr¨¤ un pressupost similar al del 2013, al voltant dels 1,5 o 1,7 milions d'euros. El director del Festival de Sitges creu que el pitjor ja ha passat: ¡°Sembla que hem superat la terrible baixada dels anys anteriors i, a m¨¦s, estem treballant per tenir m¨¦s patrocinadors¡±.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.