Clatellots d¡¯extraradi
Allunyada del cinema social d'autor que s'acostuma a practicar a Europa, aquesta pel¡¤l¨ªcula ¨¦s cinema popular de tota la vida
L'any 2003, el fins llavors actor Daniel Guzm¨¢n es va endinsar per primera vegada al territori de l'escriptura i la direcci¨® amb Sue?os, curtmetratge multipremiat, fins i tot el Goya de la categoria, que mostrava una habilitat palpitant per al retrat de la quotidianitat del xaval de barri, dels seus temps morts, la seva manera de parlar, respirar i cridar, dels seus anhels i les seves incerteses.
A cambio de nada
Direcci¨®: Daniel Guzm¨¢n.
Int¨¨rprets: Miguel Herr¨¢n, Antonio Bachiller, Luis Tosar, Mar¨ªa Miguel, Antonia Guzm¨¢n.
G¨¨nere: com¨¨dia. Espanya, 2015.
Durada: 104 minuts.
Despr¨¦s d'aquell clamor¨®s ¨¨xit, el cam¨ª natural de Guzm¨¢n estava en un llargmetratge amb uns senyals d'identitat semblants, per¨°, com a mostra que el cinema ¨¦s un cam¨ª gaireb¨¦ sempre empedrat, aquest ha trigat a arribar m¨¦s d'una d¨¨cada: A cambio de nada, una pel¡¤l¨ªcula que, ja ve amb el triomf del Festival de M¨¢laga ficat a la seva motxilla.
Allunyada del cinema social d'autor que s¡¯acostuma practicar a Europa, rigor¨®s, subtil, de trama succinta i proximitat aspra, A cambio de nada ¨¦s cinema popular de tota la vida. Un film ancorat en la realitat social i generacional, per¨° sense menysprear l'entreteniment, l'emoci¨® i el riure emp¨¤tic. Una hist¨°ria ambientada en l'aqu¨ª i l'ara, per¨° que sembla haver detingut el temps a principi dels vuitanta (Demis Roussos, Julio Iglesias, les revistes porno i el boli de quatre colors), en una trobada de Guzm¨¢n amb ell mateix i amb el seu passat, menys dirigit a una certa intel¡¤lectualitat que busca en el cinema uns ambients d'extraradi que segurament desconeix, que a una bona tabola amb el p¨²blic al qual est¨¤ representant en el seu relat.
Sense els anhels po¨¨tics de Barrio, de Fernando Le¨®n, i sense la for?a visual de 7 v¨ªrgenes,?d¡¯Alberto Rodr¨ªguez, amb les quals comparteix el cor ardent dels seus personatges, la pel¡¤l¨ªculatroba el seu estil propi, la seva identitat natural, en l'enorme credibilitat dels di¨¤legs, les expressions i l'actitud dels dos xavals (fant¨¤stic, sobretot, Antonio Bachiller), i en una hist¨°ria que, malgrat for?ar massa unes quantes situacions, pot aconseguir amb just¨ªcia l¡¯escalfor d'aquell espectador que ¨¦s m¨¦s de pell de gallina que d'espreme¡¯s esfor?adament la neurona.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.