Elvis Costello va desplegar les seves mil cares a Pedralbes
El partit del Mundial de futbol no va condicionar els seguidors del m¨²sic, en estat de gr¨¤cia
Gran nit al Festival Jardins de Pedralbes amb un Elvis Costello en estat de gr¨¤cia mostrant sense cautela tot el seu arsenal musical, que ¨¦s molt, i compartint-lo generosament amb un p¨²blic que, encara que va comen?ar una mica fred, va acabar ballant entusiasmat.
FESTIVAL JARDINS DE PEDRALBES
Elvis Costello and the Imposters
Palacio Real, Barcelona, 20 de juny
El partit mundialista d'Espanya contra l'Iran no va semblar que afect¨¦s els seguidors de Costello. Oblidant la petita pantalla, o la gran si un es despla?a fins a l'estadi de l'Europa, van preferir deixar-se seduir pel bon clima en uns jardins que de nit s¨®n impressionants i per una oferta musical que pot contrarestar qualsevol pilota, per m¨¦s estratosf¨¨ric que sigui el disseny.
I no es van equivocar, perqu¨¨ el brit¨¤nic es va entregar de ple i va mostrar les seves mil cares en un concert tan intens com canviant. Del rock and roll m¨¦s dist¨¨s als tocs electr¨°nics, del soul al reggae i al pop ben ent¨¨s, del crooner engominat a la can?¨® polititzada, tot sol, en duo amb un impressionant Steve Nieve, en grup, lluint el seu guitarreig o mostrant-se com un pianista competent, del cabaret a la pista de ball i m¨¦s... Tot en una mateixa nit i sense que sembl¨¦s que anava fent salts.
Amagat darrere de les seves enormes ulleres, Costello va tenir un toc de nen dolent, que havia estat punki amb corbata, i va desconcertar els presents acomiadant-se despr¨¦s de tot just una hora d'actuaci¨® amb un aclaparador Pump it up, que feia olor de final. Va abandonar l'escenari amb tots els seus m¨²sics i, responent als aplaudiments, va retornar per a una tanda de bisos, dotze en total, que van durar m¨¦s que el concert. ?s clar que van ser uns bisos sospitosos perqu¨¨ el cantant no va abandonar l'escenari i no va esperar que el p¨²blic deman¨¦s m¨¦s per anar encadenant can?ons. A la sortida la gent es preguntava si havia estat un concert molt curt amb un exc¨¦s de bisos o b¨¦ un concert llarg sense cap bis. Fos el que fos, la vetllada va tenir aquestes dues parts molt diferenciades i el mateix Costello les va voler diferenciar duent en la te¨°rica tanda de bisos un barretet vermell.
Va retornar per a una tanda de bisos, dotze en total, que van durar m¨¦s que el concert
Va comen?ar fort amb una potent Wonder Woman tra?da per una sonoritzaci¨® un p¨¨l bruta que de seguida va millorar. Amb una banda m¨ªnima (tres m¨²sics i dos coristes) va encadenar molta m¨²sica negra amb accents jamaicans i es va capbussar en el seu repertori m¨¦s conegut: Tears before bedtime, (I don¡¯t want to go to) Chelsea, Watching the detectives, Everyday I write a book... Com a ¨²nic guitarrista sobre l'entarimat, es va mostrar solvent en tots els seus solos, mentre que la seva veu, ja bastant rogallosa, enganxava per la seva convicci¨®.
Despr¨¦s del dubt¨®s final, va tornar per a un nou concert, totalment diferent. Amb la guitarra ac¨²stica a la m¨¤, amb les dues coristes, va clavar un superb Alison a trio. Una meravella seguida de diversos temes amb l'¨²nica companyia del seu pianista, el gran Steve Nieve, que duia una gorra de ferroviari. Es va transmutar en cabareter i d'aqu¨ª en crooner sofisticat, va versionar Charles Aznavour (She) i va cantar en franc¨¨s des del piano Adieu Paris abans de posar la seva cara m¨¦s contundent i recuperar en una versi¨® s¨°bria, una mica dura, aquell Shipbuilding escrit durant la guerra de les Malvines contra la pol¨ªtica de Margaret Thatcher. Ja amb tota la banda va enfilar una recta final de pura muntanya russa. Un llarg i penetrant I want you (superbes les dues vocalistes) va acabar amb la seva versi¨® multicolor de Peace, love and understanding, de Nick Lowe.
I al final, com no podia ser d'una altra manera, tot el p¨²blic va acabar ballant entusiasmat.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.