"Apostamos por un cine con ollada propia"
Manuel Gonz¨¢lez dirixe desde hai cinco meses a Axencia Audiovisual Galega, o instrumento empregado pola Conseller¨ªa de Cultura para relacionarse co sector audiovisual. Introducir modificaci¨®ns nos criterios de concesi¨®ns das axudas ¨¢ produci¨®n ¨¦ unha das s¨²as principais tarefas.
Pregunta. ?Cal e a funci¨®n principal da Axencia Audiovisual Galega?
Resposta. Tr¨¢tase de coordinar toda a actividade audiovisual da Conseller¨ªa de Cultura e as s¨²as relaci¨®ns co sector. Controlamos as axudas ¨¢ produci¨®n e servimos coma ponte entre a Xunta e as persoas que traballan no audiovisual galego. En definitiva, ¨¦ a ferramenta da conseller¨ªa para incidir no sector..
P. ?? b¨® que existan dous organismos institucionais coma o Consorcio e a Axencia para traballar neste sector?
R. N¨®s dedic¨¢monos sobre todo ¨¢ producci¨®n e non traballamos na comercializaci¨®n exterior como fai o Consorcio. Son organismos con funci¨®ns complementarias dunha ¨²nica Administraci¨®n coma sucede noutras autonom¨ªas. Un exemplo disto ¨¦ Catalu?a.
P. ?Est¨¢ a funcionar satisfactoriamente o sistema de axudas ¨® cine ou ¨¦ necesario facer modificaci¨®ns?
R. Todos os pa¨ªses salvo Estados Unidos apoian a produci¨®n audiovisual. As axudas son necesarias. Ata o de agora en Galicia temos axudas ¨¢ produci¨®n a fondo perdido, pero faltan apoios para o aspecto puramente industrial e estamos a traballar nesa direcci¨®n. Tr¨¢tase de incentivar o talento, a novidade. Na ¨²ltima convocatoria de axudas apoianse con 300.000 euros pel¨ªculas que se fan desde aqu¨ª por seis directores galegos que realizan as s¨²as ¨®peras primas. Apostamos por un cine con ollada propia, pero que ¨® mesmo tempo nos permita chegar a todos os currunchos do mundo. Temos que deixar de facer galicolas porque a copia non vai millorar ¨® orixinal.
P. As produtoras galegas coproducen moitas pel¨ªculas pero hai algunhas que nin siquera chegan a estrearse comercialmente. ?Fanse demasiadas pel¨ªculas para os medios que existen?
R. Hai que ter en conta que non hai un mercado libre da distribuci¨®n de pel¨ªculas porque a maior¨ªa das salas dependen das multinacionais americanas. Adem¨¢is a rendibilidade das pel¨ªculas xa non se mide s¨® pola recadaci¨®n que obte?en na exhibici¨®n comercial, xa que este concepto apenas representa o 15% dos ingresos totais. Est¨¢n tam¨¦n os ingresos por venta e aluguer de DVD, os dereitos de emisi¨®n, etc. Hai pel¨ªculas que non triunfan nas salas de exhibici¨®n e logo alcanzan moitos espectadores cando se emiten por televisi¨®n. Temos que incidir en d¨²as li?as, apostar polo talento e construir un sistema que axude financieramente ¨¢ producci¨®n.
P. Nos ¨²ltimos anos hai un gran n¨²mero de mozos que fan curtametraxes, pero atopan moitas dificultades para seguir avanzando. ?Como se lles pode axudar?
R. O problema ¨¦ que se trata de dous mundos paralelos que non se relacionan entre s¨ª, se desco?ecen mutuamente e por iso un dos nosos obxectivos ¨¦ o de servir de ponte entre os creativos e as produtoras. Nesta li?a, a partir do pr¨®ximo mes de maio, temos previsto realizar unhas xornadas cos responsables de produci¨®n para traballar neste sentido. N¨®s temos que apostar por creadores coma o coreano Kim Ki Duk, que fai pel¨ªculas con baixo custe que se ven en todo o mundo e, adem¨¢is, obte?en beneficios. Iso tam¨¦n ¨¦ cine comercial a¨ªnda que alg¨²ns digan que son pel¨ªculas de autor. Aqu¨ª temos xente moi boa e debemos axudalos para que poidan sa¨ªr adiante.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.