Lilliput creix a les porteries de BCN
Festival Lilliput
Fins al 13 de novembre
http://festivallilliput2010.blogspot.com
Era como si pensaran: a esta chava no le puede gustar este pobre desgraciado sin dientes. Como si los dientes tuvieran algo que ver con el amor". La frase, extreta de Los detectives salvajes de Roberto Bola?o, recorre la paret i ens condueix a l'interior d'una merceria situada en un petit quiosc d'entrada, element ja quasi extingit en l'urbanisme barcelon¨ª. A l'exterior, l'artista franc¨¨s Jean-Philippe Peynot ha escrit la paraula X¨®chitl, el nom de la protagonista del relat, en un estrident color vermell. La repeteix diversos cops com a reclam de la vitrina a l'hora que es barreja amb les paraules estampades d'aquesta hist¨°ria d'amor obsessiva. ?s la mateixa obsessi¨® que Peynot veu en la successi¨® dels colors de les mitges que la propiet¨¤ria d'aquest petit comer? situat al Raval exposa all¨¤. Aquest intent de fixar la mirada al comer? de Bonsucc¨¨s, 12 ¨¦s un dels projectes que es presenta a la segona edici¨® del Festival Lilliput, impulsat per l'Institut Catal¨¤ d'Antropologia i dirigit per Patricia Ciriani, amb la col.laboraci¨® cient¨ªfica del professor d'Antropologia de la Universitat de Barcelona Manuel Delgado. El Festival Lilliput, que se celebra fins al 13 de novembre, continua amb el repte de revitalitzar el patrimoni hist¨°ric i cultural d'aquestes diminutes construccions ubicades a l'entrada dels edificis. "Aquests comer?os de proximitat servien de lloc de trobada dels ve?ns, i eren i s¨®n estimulants d'una sociabilitat directa i personal a peu de carrer", aclareix Ciriani.
Diversos artistes decoren tretze quioscos del centre de la ciutat
Des de l'interior de la vitrina d'un altre quiosc, a Ferran, 19, hi ha gent que contempla els vianants c¨°modament estirada en un llit. L'artista danesa Annette Merrild proposa aquest espai com a lloc de trobada i reflexi¨® a trav¨¦s d'aquesta performance col.lectiva que ha titulat 24-Hour Bed. Com indica el nom, al quiosc hi ha un llit exposat les vint-i-quatre hores on qualsevol persona pot dormir si ho sol.licita amb anterioritat. "El que pretenc ¨¦s posar de manifest el greu problema d'habitatge que hi ha en aquesta ciutat pels immigrants", assenyala Merrild, que confessa que ella mateixa va patir aquesta precarietat quan es va instal.lar a Barcelona.
La novetat d'aquest any ¨¦s la introducci¨® d'actuacions musicals i espectacles de dansa. "Aquesta segona edici¨® pret¨¦n ser multidisciplin¨¤ria, esc¨¨nica, incorporant tamb¨¦ m¨²sica i dansa per a qu¨¨ hi hagi un contacte m¨¦s directe amb els vianants", expressa Ciriani. A Corders, 10, a la Ribera, es pot veure una instal.laci¨® sonora realitzada a partir de tres r¨¤dios amb sintonies locals i gotes d'aigua amplificades que presenta el franc¨¨s Arno Fabre. Davant de la merceria del comen?ament, en un altre quiosc, el DJ Kls Beats presenta el World Wide Kiosk, que ell defineix com "un festival dins del festival", on durant tota la setmana van passant sessions de discj¨°queis de diversos pa?sos. D'altra banda, Miryam Mirablanca parteix d'un quiosc a la pla?a del Pi per presentar el solo de dansa adaptat de la seva coreografia "Triste Ego", que balla acompanyada de l'acordi¨® de Diego Campos. Mirablanca presentar¨¤ tres sketch amb els quals ocupar¨¤ l'espai de l'escala i s'expandir¨¤ cap al carrer.
L'apartat audiovisual tamb¨¦ pren for?a aquest any. Destaquen l'estrena a Espanya del film rodat a Jap¨® a trav¨¦s d'un tel¨¨fon m¨°bil del cineasta franc¨¨s Jean-Charles Fitoussi, que es pot veure en un quiosc de Sant Pere M¨¦s Alt, 31; la primera instal.laci¨® in situ a la ciutat de Barcelona del v¨ªdeo artista brasiler Caetano Dias (Petritxol, 1) i la instal.laci¨® "The living Book", de l'artista alemany Andreas Kaufmann, que al bar-quiosc de Llibreteria, 16 ha col¡¤locat un comptador de vuit d¨ªgits que exerceix la funci¨® de rellotge.
En conjunt, s¨®n 13 quioscos que permeten un passeig singular per la ciutat de Lilliput sense que sigui necessari viatjar com Gulliver.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.