?ngel Corella fa ballar el T¨ªvoli
Corella Ballet Castilla y Le¨®n
Teatre T¨ªvoli
Del 21 al 30 de gener
El ballar¨ª ?ngel Corella i la seva companyia, Corella Ballet Castilla y Le¨®n, tornen a Barcelona per presentar un nou espectacle que fusiona dansa cl¨¤ssica i contempor¨¤nia. Seran al Teatre T¨ªvoli des de divendres fins al 30 de gener. El muntatge consta de quatre peces, dues de les quals no s'han vist mai a Espanya. La primera, For 4, ¨¦s una coreografia de Christopher Wheeldon, amb la m¨²sica de La mort i la donzella, de Franz Schubert. L'interpreten quatre ballarins, cadascun dels quals mostra, gr¨¤cies a variacions, els trets m¨¦s caracter¨ªstics de la seva t¨¨cnica.
En canvi, la segona, DGV: danse ¨¤ grande vitesse, tot i que tamb¨¦ ¨¦s de Wheeldon, la va estrenar al 2006 el Royal Ballet de Londres. Durant 26 minuts, els moviments dels artistes pretenen evocar un viatge per l'exist¨¨ncia actual. En realitat, t¨¦ l'origen en l'enc¨¤rrec que la companyia TGV va fer a Michael Nyman, al 1993, per commemorar la l¨ªnia de tren d'alta velocitat que uneix les ciutats de Lille i Par¨ªs.
El programa de la Corella Ballet Castilla y Le¨®n tamb¨¦ inclou Suite de Raymonda, de Marius Petip¨¢ i A. Gorsky, amb m¨²sica d'Alexandre Glazunov. Estrenada al 1898 al Mariinsky de Sant Petersburg, es considera una de les m¨¦s delicades coreografies del segle XIX. T¨¦ una durada de 30 minuts i l'acci¨® transcorre a la cort hongaresa de l'edat mitjana. Raymonda, la protagonista, ¨¦s una dona festejada per dos homes de dues religions, la musulmana i la cristiana, en un moment en qu¨¨ les croades per motius de fe estan a l'ordre del dia.
La darrera pe?a del repertori, Sole¨¢ Pas de Deux ¨¦s, potser, la m¨¦s especial de l'espectacle. Fusiona flamenc i dansa cl¨¤ssica perqu¨¨ l'encarregada de confeccionar la pe?a no ¨¦s una altra que l'anomenada ballarina dels bra?os infinits, Mar¨ªa Pag¨¦s. Va crear la coreografia especialment per a Corella i la germana d'ell, Carmen, i aix¨ª la representaran a l'escenari del T¨ªvoli.
"Som una de les millors companyies del m¨®n, i els meus ballarins no nom¨¦s pugen a un escenari per cobrar un xec a final de mes, sin¨® que ho fan perqu¨¨ els apassiona l'ofici", afirma Corella. L'artista reivindica el paper de la dansa en la cultura, i critica les poques ajudes que reben els artistes d'aquesta disciplina. "El Ministeri est¨¤ m¨¦s interessat a donar ajuts al cinema; encara esperem un pol¨ªtic que tingui sensibilitat per la dansa i impulsi grans companyies espanyoles", afirma el ballar¨ª. Defensa el poder educatiu de la disciplina i, de fet, far¨¤ un taller per a joves d'11 a 17 anys.
Tot i que la companyia es va comprometre a seguir a Seg¨°via durant el 2011, Corella explica que la subvenci¨® atorgada ¨¦s insuficient i que no descarta buscar altres ajuts, tamb¨¦ provinents d'arreu de Catalunya. De fet, Figueres ja ha manifestat que vol acollir-la. De moment, mostraran el seu art a la sala barcelonina en 9 ¨²niques sessions.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.