Creadores visibles, filmes invisibles
"Parece moi bonito cando est¨¢ feito, pero detr¨¢s hai un proceso longo, laborioso e solitario", afirma algo desanimada a cineasta Susana Sotelo. Despois de duros meses de traballo, o seu filme vive momentos incertos na s¨²a fase final, cando precisa o empurr¨®n definitivo para rematalo. "?s veces, o mundo da creaci¨®n ¨¦ desmoralizante, e para min est¨¢ a ser moi duro", confesa cunha pinga de amargura. Sotelo di chegar "moi xusta de forzas" a este momento crucial do seu traballo, despois de ter pasado por outras probas delicadas, como ¨¦ o de ser muller e dirixir. "Foi moi duro, porque todo o mundo che bota pulsos. Hai d¨²bidas sobre a t¨²a capacidade e p¨®?ente a proba todo o tempo. Sendo muller tes que traballar o cu¨¢druplo", descrebe Sotelo sobre a s¨²a experiencia, ¨¢ que engade a carga emotiva da relaci¨®n cos personaxes. "As emoci¨®ns e vivencias son moi directas, apalpas aos personaxes, vives as vidas con eles, e hai que andar con tento, porque a forza da realidade pode levarte por diante", relata despois de ter pasado por un mes intenso de gravaci¨®n. Agora pensa noutros problemas, o que te?en case todos os documentais, como ¨¦ a distribuci¨®n. "Despois de tanto traballo non sabes quen te vai ver. Esa ¨¦ parte m¨¢is d¨¦bil da estrutura, a distribuci¨®n e a exhibici¨®n". A primeira sa¨ªda que intenta un documental ¨¦ a dos festivais, sobre todo no circuito internacional, unha das v¨ªas que explora Marcos Nine. O seu documental Radiograf¨ªa dun autor de tebeos acaba de ter unha oferta de distribuci¨®n dunha plataforma de contidos en EE UU, despois de ser seleccionado en importantes festivais nese pa¨ªs. Malia os festivais e premios que colleitou, non espertou nin o interese da TVG: "Ofrec¨¦mosllo o ano pasado, pero non houbo interese, daquela haber¨¢ buscar v¨ªas noutra parte", comenta Nine sen resignarse. Para este autor da Illa de Arousa, o asunto merece unha reflexi¨®n, "pensando en que hai varios autores, con traballos con identidade, e non unha ¨²nica persoa que fai un filme aillado".
Sotelo: "Despois de tanto traballo, non sabes realmente se o vai ver algu¨¦n"
M¨¢is esperanzas ten Xurxo Chirro, despois de que o seu film Vikingland fose seleccionado no prestixioso FID de Marsella. "? unha boa carta de presentaci¨®n estar aqu¨ª. Agora espero outros festivais internacionais e hai interese para facer unha estrea estatal en Xix¨®n ou Pamplona", avanza o cineasta guard¨¦s, que toma as cousas con calma: "Hai que ter moita pacencia, porque isto ¨¦ moi complicado". Sandra S¨¢nchez ten boas expectativas de que o seu filme sexa escollido "no segundo semestre do ano" no circu¨ªto internacional de festivais, un dos puntos que traballa con esmero a s¨²a produtora Fernanda del Nido.
"Precisamos visibilidade. Agora hai un cine feito en Galicia con vocaci¨®n documental, que lle debemos ¨¢ antiga Axencia Audiovisual, pero que precisa un ¨²ltimo pulo: o da distribuci¨®n" reivindica Pela del ?lamo. Malia a s¨²a xuventude, Del ?lamo xa viviu varias etapas como creador. "Fraga apostou polo sector como industria, o bipartito apostou claramente polos creadores, pero agora non sabemos cal ¨¦ a aposta, parece que se est¨¢ derrubando todo o anterior", reflexiona o director de Nacional VI, ¨® tempo que matiza que "non se trata de pedir m¨¢is cartos ¨¢ Administraci¨®n, sen¨®n de chamar a atenci¨®n sobre a rendabilidade social dos documentais, do que aportan ¨¢ construci¨®n dun pa¨ªs". A nova fornada de documentalistas reinvind¨ªcase con forza e cun discurso ben armado. Pero os citados non son os ¨²nicos, hai unha longa ringleira entre os que est¨¢n Eloy Enciso, Lois Pati?o, Lara Bacelo ou Vicente V¨¢zquez. A creaci¨®n est¨¢ sana, a distribuci¨®n eivada.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.