Cites teatrals que prometen
Cort¨¢zar vist per Sanchis Sinisterra: no caldria dir res m¨¦s per anar corrents a la Beckett, per¨° ho allargarem una mica perqu¨¨ no sigui dit. Jos¨¦ Sanchis Sinisterra, el pare de la sala barcelonina, ja es va acostar al mestre argent¨ª del relat curt amb Carta de la Maga a beb¨¦ Rocamadour a mitjans dels anys 80. Ara ha tornat a l'espai i a l'autor amb un nou experiment: Cronopios rotos. Variaciones sobre Cort¨¢zar o la dramatitzaci¨® de dos contes Torito i Graffiti, basada en el que tenen en com¨², una veu narrativa molt personal que es dirigeix a un interlocutor silenci¨®s per evocar el seu frac¨¤s. El combat perdut d'un boxejador vell contra un contrincant m¨¦s jove en el cas de Torito i la lluita, perduda tamb¨¦, d'una jove activista torturada durant la dictadura, a Graffiti. Nom¨¦s fins diumenge vinent.
El Llliure de Montju?c aposta per un cicle per a infants que obre amb 'Buchettino'
Res no tornar¨¤ a ser com abans ¨¦s el t¨ªtol de la nova proposta de Carol L¨®pez a La Villarroel despr¨¦s de l'¨¨xit de Boulevard i Germanes. La directora art¨ªstica de la sala se serveix d'un llit, una taula, un sof¨¤ i una banyera per situar els quatre int¨¨rprets (Dolo Beltran, Andr¨¦s Herrera, Olalla Moreno i Andrew Tarbet), i d'una cita de John Cassavetes per situar l'espectador: "La meva ment t¨¦ un ¨²nic objectiu que m'interessa: l'amor i la manca d'amor". Com el cineasta nord-americ¨¤, L¨®pez s'interessa per les relacions i les contradiccions humanes, la complexitat, en definitiva, del nostre comportament; a m¨¦s, t¨¦ la m¨¤ trencada escrivint i dirigint com¨¨dies. Diu que aquest nou muntatge ¨¦s un fals documental. Intueixo, com a incondicional del que fa, una an¨¤lisi d'emocions minuciosa i corrosiva. A veure qu¨¨... A partir del 14 de gener.
El Teatre Lliure de Montju?c obre les portes al p¨²blic infantil amb un cicle, El Lliure dels nens, que comen?a dimarts 17 amb Buchettino, un muntatge de la Soc¨¬etas Raffaello Sanzio a partir del conte Polzet, de Charles Perrault. Els adults coneixem aquesta companyia pels muntatges presentats al mateix espai d'un dels seus membres fundadors, Romeo Castellucci, el de Tragedia Endogonidia, el de la Divina Commedia, i el de Sobre el concepte de rostre, en el fill de D¨¦u. Que els pares que el coneguin no s'espantin perqu¨¨ ara s¨®n les "elles" de la companyia —Claudia Castellucci, responsable de l'adaptaci¨®, i Chiara Guidi, la directora— les que estan darrere de la proposta. Buchettino comen?a amb un recorregut pel teatre i acaba en un dormitori enorme amb una cinquantena de llits que es converteix en una caixa de resson¨¤ncia, una mena de particular panxa de bou per al petit Polzet.
El Teatre Nacional de Catalunya (TNC) estrena el seu primer text de M¨¤xim Gorki, Els baixos fons sota la direcci¨® de Carme Portaceli. La pe?a, estrenada a Moscou el 1902 per Stanislavski, retrata els personatges i les vides de les capes m¨¦s deprimides de la societat urbana. Carme Portaceli i Albert Tola han elaborat una dramat¨²rgia que apropa l'obra a un espai i un temps m¨¦s actuals. Entre el repartiment destaquen Nao Albet, David Bag¨¨s, Manel Barcel¨®, Llu?sa Castell, Lina Lambert i Albert P¨¦rez. Sala Petita del TNC, a partir del 19 de gener.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.