Decebedor ¡®W.W. (We Women)¡¯, de Sol Pic¨®, al Mercat dels Flors
La ballarina reflexiona sobre la marginaci¨® de la dona al m¨®n
A W.W. (We women), de Sol Pic¨®, els brillants moments coreogr¨¤fics s'alternen amb altres d'avorrits i de poca consist¨¨ncia coreogr¨¤fica, una ll¨¤stima. Aquesta pe?a, que es va estrenar dilluns a?la nit al Mercat dels Flors de Barcelona, en el marc de la programaci¨® del Grec 2015, era una de les perles del festival, ja que el ball huracanat de la Pic¨® ja fa m¨¦s de vint anys que?enlluerna el p¨²blic.
L'autora intenta reflexionar a?W.W. (We women) sobre la dona marginada a tot el m¨®n, per¨° no aconsegueix transmetre cap missatge que sigui cre?ble. Ni la dramat¨²rgia signada per Roberto Fratini ¡ªl'autor de moda entre els nostres grups de dansa contempor¨¤nia¡ª, ni el vocabulari gestual de Pic¨® aconsegueixen entendre's per expressar un tema tan ric en interpretacions. Durant els llargs seixanta minuts que dura el muntatge l'espectador s'adona que les bones idees volen sortir a l'escenari, per¨° no ho aconsegueixen.
Pic¨® col¡¤loca l'acci¨® en una escenografia signada per Joan Manrique, que situa aquestes dones en un campament gitano. Les tendes de campanya i la sorra, que inunda l'espai esc¨¨nic, creen un marc que aviva la curiositat de l'espectador, per¨° no resulta convincent, ¨¦s un miratge momentani. El recurs de la pluja de sorra ha estat molt utilitzat per altres core¨°grafs i aqu¨ª ¨¦s del tot gratu?t. Molt b¨¦ per les int¨¨rprets del muntatge, Julieta Dossavi, Minako Seki, Shantala Shivalingappa i la mateixa Pic¨®, quatre ballarines de diferents races i molt diferents f¨ªsicament, que ballen amb dinamisme i exhibeixen un gest provocatiu. El seu ball ¨¦s una barreja de viol¨¨ncia i complicitat. No obstant aix¨°, ¨¦s un ball esc¨¤s en aquesta ocasi¨®, ja que Pic¨® ha optat per la dansa-teatre.
En finalitzar l'espectacle, quan vaig agafar el metro, vaig coincidir amb un grup d'espectadors que lamentaven ¡°qu¨¨ poc que han ballat¡±. Compte, Sol, que el teu fort ¨¦s ballar! No obstant aix¨°, ella personalment va ballar de manera magistral a?W.W. (We women), dansant nom¨¦s amb la sabatilles de punta vermelles, un fragment que t¨¦ el seu origen en la seva coreografia B¨¦same el cactus (2000). En aquest muntatge aquest solo ¨¦s una soluci¨® recurrent.
Un encert de l'espectacle ¨¦s la interpretaci¨® musical d'Adela Madau, Lina Le¨®n i Marta Robles, que a trav¨¦s del viol¨ª i la percussi¨® apropen el flamenc a les ballarines i participen activament en el muntatge.?
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.