Sempre ens quedarà París
La francesa Zaz hipnotitza el Poble Espanyol amb versions dels grans de la 'chanson', que van eclipsar les seves pròpies composicions
En menys d'un lustre Zaz s'ha convertit en un fenomen musical i no només en la seva Fran?a natal, també al sud dels Pirineus. Un fenomen més prodigat pel boca-orella que per grans inversions de multinacionals (si és que encara queden multinacionals que inverteixin en música).
Fa un any la cantant francesa va deixar un bon record al seu pas pel Cru?lla; dissabte passat va tornar en gran per conquistar un Poble Espanyol que ja estava entregat d'entrada. Entregat fins al punt que Zaz va comen?ar el seu recital amb Les?passants, un tema del seu primer disc, i el públic ja la va corejar entusiasmat.
ZAZ
26è Guitar Festival de Barcelona
Poble Espanyol
Barcelona, 25 de juliol de 2015
A partir d'aquell moment va anar intercalant els seu vells temes amb els més destacats del seu últim disc, un superb homenatge farcit d'amor cap a la ciutat de París. I aquí va aparèixer el problema: les can?ons de Paris, escrites pels millors compositors de la història recent de Fran?a (Aznavour, Trenet, Lamarque, Ferré...), són molt superiors a les que Zaz havia cantat amb anterioritat: fins i tot el seu gran èxit Je veux resulta insuls davant les seves versions de, per exemple, Sous le ciel de Paris, que va immortalitzar Edith Piaff, o, sorpresa perquè no és al seu disc, Les prénoms de Paris, de Jacques Brel. A més, el tractament que ha donat Zaz a aquests estàndards parisencs té for?a i molt atractiu combinant hàbilment jazz manouche, musette, swing i la chanson de tota la vida; el resultat és una barreja tremendament rítmica i contagiosa. Una barreja que funciona d'allò més bé sobre l'escenari amb l'omnipresent ritme de dues guitarres a l'estil gitano i un expansiu trompetista omplint tots els forats i aportant el necessari toc jazzy.
Al Poble Espanyol les can?ons parisenques van sonar amb arpa; la resta va quedar una mica lluny. Zaz es va mostrar en tot moment com un animal d'escenari, ho omple completament, i només va errar en el seu intent de caure bé i llegir les presentacions en català, cosa que es va agrair, però que les va fer pràcticament incomprensibles. Zaz és un fenomen escènic encara que es mou entre dos mons molt diferents: el pop una mica insuls i la chanson amb majúscules. Caldrà esperar a veure cap a on es decanta la seva carrera. Mentrestant, sempre ens quedarà París.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás a?adir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.