L¡¯assass¨ª que actua els diumenges
La Sala Flyhard estrena ¡®Sunday Morning¡¯, un ¡®thriller¡¯ amb tocs de com¨¨dia rom¨¤ntica escrit per Carol L¨®pez i protagonitzat per Nausicaa Bonn¨ªn
Una nit de dissabte, mentre una tempesta cau sobre la ciutat, en Robert, un home d'uns trenta anys, irromp en una comissaria de barri. La pluja l¡¯ha sorpr¨¨s de cam¨ª, porta la gavardina completament mullada i un tro ensordidor esclata quan entra a la seu policial. ¡°He vingut a fer una declaraci¨®¡±, afirma. En Robert vol autoinculpar-se d'un crim. Amb aquesta escena intrigant comen?a el thriller titulat Sunday Morning, escrit i dirigit per Carol L¨®pez. L'obra, protagonitzada per Nausicaa?Bonn¨ªn i Isak F¨¦rriz, s'estrena avui a la Sala Flyhard. L'autora va presentar un text germinal al Torneig de Dramat¨²rgia del Festival Temporada Alta del 2013, per¨° des de llavors l¡¯ha modificat ¡°molt¨ªssim¡± per portar-lo finalment a escena. ¡°Aquest estiu vaig veure Twin Peaks i aix¨° va ser la clau. Em va donar moltes idees per inserir tombs en la trama¡±, va explicar ahir L¨®pez.
En Robert vol parlar sobre un assassinat, i no ¨¦s un cas qualsevol: alg¨² est¨¤ creant p¨¤nic matant cada diumenge. Al criminal en s¨¨rie l¡¯anomenen popularment l'assass¨ª del ganivet. Els homicidis porten de cap la policia.
L'home confessa que ell n¡¯¨¦s el culpable. En Robert l'hi diu a l'¨²nica persona que troba a la comissaria, l¡¯Anna, una noia d¡¯una vintena d¡¯anys que no va vestida d'uniforme. La troba dempeus prenent anotacions mentre contempla fixament un panell amb retalls de diari, fotografies i notes unides amb xinxetes i fil vermell. ¡°L¡¯Anna aparentment ¨¦s administrativa, ha estudiat Criminologia i est¨¤ preparant la tesi. ?s la filla de l'inspector Junyent, un policia molt reconegut¡±, va detallar Nausicaa Bon¨ªn, que ja va interpretar el paper al Temporada Alta.
L¡¯Anna ni tan sols s'immuta quan l'home entra a l'edifici. ¡°Ara mateix no hi ha ning¨² que pugui atendre¡¯l¡±, diu a en Robert. ¡°I si li digu¨¦s que el que li vull dir ¨¦s una bomba?¡±, insisteix ell. ¡°Li diria que ha d'esperar¡±, contesta taxativa l¡¯Anna. A ella la molesta la seva pres¨¨ncia, preferiria que no es qued¨¦s. A m¨¦s, quan en Robert s'autoinculpa, no se¡¯l creu.
Mentrestant, alg¨² segueix matant els diumenges al mat¨ª, i, per fer m¨¦s tombs al gui¨®, a Sunday Morning,en paral¡¤lel a un argument molt negre i criminal, tamb¨¦ s'hi introdueixen tocs de com¨¨dia rom¨¤ntica. ¡°S¨®n un noi i una noia, ¨¦s de nit, plou¡¡±, deixa entreveure la directora.
Tota l'acci¨® transcorre a la comissaria d'una ciutat inconcreta. L'escenografia, a c¨¤rrec de Jose Novoa, ¨¦s un espai policial retro i peculiar. ¡°?s com si tots els objectes r¨°necs del m¨®n, els tel¨¨fons, el llum i els ordinadors vell¨ªssims, haguessin anat a parar all¨¤¡±, va descriure L¨®pez.
Despr¨¦s del seu pas per la direcci¨® art¨ªstica de La Villarroel, l'autora de Germanes estrena per primera vegada a la Sala Flyhard, espai de petit format amb una quarantena de butaques. Aquesta intimitat no suposa cap problema per a L¨®pez, al contrari, diu la directora. ¡°?s fant¨¤stic, es palpa la tensi¨®. Treballo molt enfocada en l'espai en qu¨¨ es representar¨¤ l'obra¡±, va desgranar. Per Bonn¨ªn, molt acostumada a treballar en televisi¨®, la proximitat amb el p¨²blic ¡°¨¦s com rodar un pla seq¨¹encia d'una hora i mitja. T¨¦ un punt cinematogr¨¤fic perqu¨¨ els espectadors s¨®n tan a prop que no pots sobreactuar. L'energia que es crea a la sala ¨¦s molt forta; saps si et segueixen, si et miren¡¡±.
Les funcions duraran fins a principi de mar? i el suspens est¨¤ servit perqu¨¨ en aquesta obra del g¨¨nere nom¨¦s hi ha una cosa clara des de l'inici: Res pot ser el que sembla.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.