Hausson converteix l¡¯espectador en mag
L'il¡¤lusionista deixa el truc en mans del p¨²blic en 'Brain'
Brain, cervell, aix¨ª es diu el nou espectacle del mag Hausson que t¨¦ una particularitat: tota la m¨¤gia l'ha de fer el p¨²blic. ¡°Al principi de l'espectacle faig dos n¨²meros per justificar el sou. La resta, tot ho fan els espectadors¡±. O aix¨° ¨¦s el que sembla. ?s el p¨²blic el que endevina les cartes, escull l'¨²nic globus que pot elevar-se, encerta mitjan?ant sumes esot¨¨riques el nombre del tel¨¨fon m¨°bil que sost¨¦ un altre espectador, en aquest cas, un altre col¡¤lega. Es diu Brain perqu¨¨ el mag ajuda al fet que es manifesti el poder cerebral de l'espectador.
La confian?a de Hausson en la capacitat del p¨²blic per desenvolupar de forma immediata el seu costat m¨¤gic ¨¦s absoluta perqu¨¨ deixa que un espectador tri? entre quatre trepants l'¨²nic que no funciona. El problema ¨¦s que la prova es far¨¤ intentant trepanar el crani del mag en exced¨¨ncia. ¡°El mag ¨¦s el primer sorpr¨¨s del que ¨¦s capa? de fer el p¨²blic¡±, diu Hausson. I ¨°bviament, al final, qui ha d'aplaudir ¨¦s el mag convocant ¡°per l'espectacle que m'han ofert¡±
Una dificultat de l'espectacle ¨¦s que demana constantment la participaci¨® del p¨²blic. ¡°I el p¨²blic n'est¨¤ escarmentat, perqu¨¨ alguns mags l'han utilitzat per convertir-los en pallassos del seu espectacle. Hi ha retic¨¨ncies a participar perqu¨¨ s'ha abusat del p¨²blic com a element de l'espectacle¡±. Hausson sempre ha tingut molt respecte als espectadors.
Aquesta delegaci¨® de l'efecte m¨¤gic en l'espectador no ¨¦s in¨¨dita. Una altra cosa ¨¦s convertir-la en l'argument central de l'espectacle. Juan Tamariz va fer diverses desenes de programes radiof¨°nics a M-80 en els quals dictava els conjurs que l'o?dor havia de realitzar amb objectes propis. Si l'o?dor complia exactament amb el ritu que li proposava el mag des de l'emissora... es produ?a l'efecte m¨¤gic. Tamariz ho va anomenar verbimagia. El mateix David Copperfield, quan va visitar Barcelona, aconseguia el moment m¨¦s po¨¨tic del seu espectacle quan abandonava la gran maquin¨¤ria i proposava als milers d'assistents al Sant Jordi que maneguessin i descartessin de determinada manera una baralla de cartes que havien trobat a la seva localitat. Al final, una gran majoria, excepte els desobedients, acabava nom¨¦s amb la carta de la Lluna a les seves mans. ¡°En aquests casos, es tracta de traslladar la responsabilitat a l'espectador. Tu hi ets ¨²nicament per indicar el que ha de fer¡±. A Brain, l'auxili del mag ha de ser m¨¦s potent. Hausson cita el p¨²blic a la sala petita de La Seca a partir del 30 de mar?. 50 persones per a una m¨¤gia de c¨¤mera.
Coincidint amb aquesta proposta, Hausson publicar¨¤ un llibre ¨CGu¨ªa pr¨¢ctica del ilusionismo, Redbook Ediciones¨C. Hi ha una reflexi¨® inicial sobre la concepci¨® d'un espectacle i despr¨¦s 65 jocs amb una explicaci¨® comprensible de la seva rutina perqu¨¨ el lector, de nou, pugui fer m¨¤gia amb cartes, monedes, mocadors, gomes i altres utensilis dom¨¨stics.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.