Enlluernadora t¨¨cnica i il¡¤lusi¨®
Els millors ballarins de ballet brillen a la Gala d¡¯Estrelles d¡¯IBStage al Liceu
El Gran Teatre del Liceu va ser l¡¯escenari, les nits del dissabte i diumenge passats, de dues gales rutilants que van reunir els millors ballarins de ballet del m¨®n per executar els m¨¦s famosos passos a dos del repertori cl¨¤ssic. Amb les gales es posava punt final al curs internacional de dansa IBStage, que ¨¦s la quarta vegada que se celebra a Barcelona. Els art¨ªfexs d¡¯aquest certamen s¨®n Xiomara Reyes, El¨ªas Garc¨ªa i Leo Sorrias.
Les clausures anteriors es van celebrar a l¡¯Auditori de Viladecans (2013) i a l¡¯Auditori de Sant Cugat i a l¡¯Auditori de Terrassa el 2014. Aquesta vegada, igual que l¡¯any passat s¡¯ha celebrat al Gran Teatre del Liceu. La majoria dels participants d¡¯aquest curs de dansa, aquesta vegada 162, trepitjaven per primera vegada el Liceu i l¡¯emoci¨® i l¡¯entusiasme es palpava en l¡¯ambient. Les actuacions de les grans estrelles es van alternar amb peces interpretades pels estudiants de l¡¯IBStage. Aquests, en la primera part, van ballar D¨¦fil¨¦, coreografia d¡¯El¨ªas Garc¨ªa i m¨²sica d¡¯Anatole Liadov i en la segona, van executar Paquita (Suite), coreografia de Marius Petipa, amb adaptaci¨® i posada en escena d¡¯El¨ªas Garc¨ªa, Xiomara Reyes i Rinat Imaev i amb m¨²sica de Edouard Deldevez i Ludwing Mikus. Les intervencions dels aspirants a ballarins van estar marcades pel rigor t¨¨cnic, si b¨¦, com en edicions anteriors, van pecar de llargues, la qual cosa va fer que les gales, de tres hores de durada, perdessin agilitat en el seu desenvolupament.
La nit de dissabte el Gran Teatre del Liceu presentava una entrada important de p¨²blic. Sobretot estudiants de dansa, professors, familiars dels participants i amants de la dansa en general, que no va deixar d¡¯aplaudir les intervencions. Els bravos m¨¦s sonors els va arrencar l¡¯excel¡¤lent ballar¨ª australi¨¤, Steven McRae, primer ballar¨ª del Royal Ballet, que juntament amb la ucra?nesa, Iana Salenko, primera ballarina de l¡¯?pera de Berl¨ªn, van interpretar el pas a dos del ¡°Cigne negre¡±. Tots dos van realitzar una virtuosa i emocionant interpretaci¨® que va tallar la respiraci¨® del p¨²blic. Aquests dos magn¨ªfics ballarins van tornar a brillar en solitari. Iana Salenko a La mort del cigne de Mikhail Fokine amb m¨²sica de Camille Saint-Sa?ns i Steven McRae en un rutilant solo tap, Something Different. Dos estils molt diferents que van ser aplaudits de la mateixa manera pel p¨²blic.
Un altre dels ballarins m¨¦s aplaudits, i que ja va actuar a la gala d¡¯altres anys, va ser el rus Daniil Simkin, en l¡¯actualitat solista de l¡¯American Ballet. Va ballar el pas a dos de Don Quixot amb la magn¨ªfica ballarina, tamb¨¦ russa, Tatiana Melnik, actualment primera ballarina de l¡¯Hungarian National Ballet. Tots dos van brillar en aquesta virtuosa variaci¨® de Marius Petipa amb m¨²sica de Ludwing Minkus. Ell va banyar la seva interpretaci¨® d¡¯una gran eleg¨¤ncia i gallardia, mentre que el ball d¡¯ella va ser passional i enlluernador, les seves puntes eren ganivets d¡¯acer. Va clavar amb gran eleg¨¤ncia i seguretat els 32 foutt¨¦s.
Tamb¨¦ entre aquestes estrelles rutilants va brillar la catalana, Ada Goz¨¢lez, en l¡¯actualitat primera ballarina del Teatre de Ballet de Sibiu.
Tamb¨¦ van destacar entre les parelles participants la formada per la russa, Larisa Lezhnina, que juntament amb el ballar¨ª espanyol, Juanjo Arqu¨¦s, tots dos solistes del Dutch National Ballet, van ballar Black Cake una coreografia de car¨¤cter contemporani.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.