_
_
_
_

?ngels Margarit: ¡°Ens cal m¨¦s comunicaci¨® corporal i menys paraules¡±

La directora del Mercat de les Flors t¨¦ l¡¯objectiu de donar suport als artistes i apujar el llist¨® de la dansa al pa¨ªs

Jacinto Ant¨®n
La directora del Mercat de les Flors, ?ngels Margarit, a la porta de la sala MAC del teatre.
La directora del Mercat de les Flors, ?ngels Margarit, a la porta de la sala MAC del teatre. JUAN BARBOSA

Al despatx de directora del Mercat de les Flors (que des de fa uns anys ha afegit el significatiu terme Casa de la Dansa) en una de les torres de l¡¯edifici a prop de la c¨²pula pintada per Miquel Barcel¨®. Pujar fins all¨¤ per les escales sense deixar de mirar la hipn¨°tica creaci¨® del mallorqu¨ª, que sembla girar a la part alta, predisposa a trobar-te amb la core¨°grafa i ballarina: en la mem¨°ria, Margarit sembla estar sempre dansant, com un encreuament de rosella i dervix, la seva circular creaci¨® Corol¡¤la. Per¨° aqu¨ª, al Mercat, la core¨°grafa i ballarina no hi ¨¦s per ballar, sin¨® per impulsar la dansa, que ¨¦s una altra mena d¡¯art i de moviment. Li dic d¡¯entrada que em sorpr¨¨n que en el seu reducte, amb aire de colomar, no hi hagi instal¡¤lat una barra. ¡°No¡±, riu c¨°mplice, ¡°per¨° quan puc faig exercicis, per no quedar-me r¨ªgida amb tantes hores d¡¯oficina¡±. Aquesta ¨¦s la seva segona temporada com a directora, la primera que ¨¦s responsabilitat plena seva. Diverses de les coses que ha programat, com la Batsheva Dance Company o les actuacions de dansa orquestrades per Boris Charmatz al Macba, per posar nom¨¦s dos exemples, han deixat un p¨°sit intens a la retina, la ment i el cor de l¡¯espectador.

Pregunta. Com va la temporada?

Resposta. Crec que va b¨¦. Congreguem p¨²blics molt diferents. M¡¯interessa que la gent vegi coses diverses, noms variats. ?s la meva primera temporada completa, l¡¯any passat m¨¦s de la meitat ja estava acordada pel director anterior, Cesc Casades¨²s. Fem un gran esfor? per explicar la temporada, que ¨¦s molt completa i complexa tem¨¤ticament, amb espectacles per¨° tamb¨¦ moltes altres activitats interconnectades, confer¨¨ncies, cinema, tallers, pedagogia, debats. Hem tingut Charmatz per partida m¨²ltiple, una manera de visualitzar b¨¦ un artista, de posar-li el focus, el que anomenem Constel¡¤laci¨®, amb 20 ballarins per al segle XX al Macba, Flip Book (l¡¯homenatge a Cunningham) aqu¨ª, i tamb¨¦ la setmana passada 10.000 gestos. Una altra Constel¡¤laci¨® ser¨¤ la retrospectiva que oferirem a l¡¯abril de treballs de La Ribot, de 1993 a 2014, amb l¡¯espectacle Panoramix, v¨ªdeos i videoinstal¡¤lacions, tot un pack; i una altra Constel¡¤laci¨® ¨¦s la de treballs d¡¯Escarlata Circus que oferirem al maig... Ara, de dijous a diumenge, a la sala gran (MAC) tenim a la Veronal amb Pasionaria, que es va veure al Grec. M¨¦s tard, al maig, arribar¨¤ una de les nostres grans apostes, Flamingos, d¡¯Albert Quesada, una pe?a de gran format fruit del Projecte C¨¨l¡¤lula, amb el qual al Mercat acompanyem un creador en la gestaci¨® d¡¯una obra de mida mitjana o gran, que avui dia s¨®n les m¨¦s dif¨ªcils de produir per a un artista.

P. Aquesta l¨ªnia li interessa especialment.

R. ?s on tenim un gran repte. No hi ha pr¨¤cticament estructures de creaci¨® al pa¨ªs, ni p¨²bliques ni privades, i avui dia els artistes estan descapitalitzats per afrontar produccions de format mitj¨¤ i gran, que precisament s¨®n les susceptibles d¡¯atreure un altre tipus d¡¯espectadors i ampliar la base del p¨²blic de dansa. Tenim una gran necessitat de produccions pr¨°pies ambicioses d¡¯aquestes dimensions, i ajudar que es facin ho veig com una de les nostres prioritats.

P. No t¨¦ la sensaci¨® que s¡¯ha produ?t un cert retra?ment en el p¨²blic de dansa?

R. No, no ho sento aix¨ª. Es podria cr¨¦ixer, ¨¦s clar. Per¨° no veig un retroc¨¦s. ?s cert que estem molt necessitats de recursos per cr¨¦ixer i que estem en una societat que no s¡¯ha recuperat de la crisi. Segueix sense ser f¨¤cil que tota la fam¨ªlia vagi a veure dansa o qualsevol altre espectacle, i a la ciutat passen moltes coses. La situaci¨® socioecon¨°mica ¨¦s la que ¨¦s. La gent ha de treballar moltes hores per guanyar-se la vida. Per¨° insisteixo, no crec que hi hagi hagut retra?ment en la dansa, que, en tot cas, no ¨¦s una cosa de masses. Nosaltres hem esgotat entrades diverses vegades. Marlene Monteiro Freitas, amb les seves Bacants, per exemple, va ser un ¨¨xit total. Pens¨¤vem que nom¨¦s vindrien joves i van ser tres dies de plens, amb la gent sortint molt impressionada. La temporada passada l¡¯ocupaci¨® va estar entre el 70% i el 80%, que ¨¦s la mitjana d¡¯altres anys al Mercat. Aquest any ja ho veurem.

P. Com est¨¤ el panorama?

R. Nosaltres som el vaixell ins¨ªgnia en un sector en qu¨¨ abunden les coses petites i que t¨¦ molt¨ªssimes necessitats. Hi ha tot un teixit amb el qual ens complementem i col¡¤laborem. ?s molt important que siguem conscients d¡¯aquest paper de suport i tamb¨¦ de la nostra missi¨® de servei p¨²blic: hem d¡¯influir no nom¨¦s en all¨° art¨ªstic sin¨® tamb¨¦ en all¨° social. Ha de cr¨¦ixer el nostre suport als artistes i tamb¨¦ a la comunitat. El problema per desplegar tot el nostre potencial ¨¦s la manca de recursos, per¨° compte, aix¨° no ¨¦s excusa ni ens aturar¨¤.

P. Amb quin pressupost compten?

¡°No ho pots fer tot. A la dansa cl¨¤ssica li toca anar al Liceu. No dubto que hi hauria d¡¯haver m¨¦s cl¨¤ssica, per¨° no aqu¨ª¡±

R. Una mica m¨¦s de quatre milions d¡¯euros. Ens finan?a un 60% l¡¯Ajuntament de Barcelona, un 35% la Generalitat, i el Ministeri de Cultura aproximadament un 5%.

P. Qu¨¨ necessitarien?

R. 500.000 euros m¨¦s seria meravell¨®s. Per desplegar-nos al m¨¤xim, un mili¨®.

P. En el seu moment va semblar que el ministeri apostava fort pel Mercat.

R. El primer any va aportar 1,6 milions, ara s¨®n uns 365.000 euros. Jo no hi era quan es va parlar d¡¯aquest desplegament, per¨° ¨¦s evident que no s¡¯ha produ?t.

P. Es va assenyalar llavors que el Mercat havia de ser un centre coreogr¨¤fic que irradi¨¦s a tot l¡¯Estat.

R. I de fet ho ¨¦s pel que fa al que fem. El Mercat ¨¦s central en dansa per a la creaci¨® a tot Espanya. Madrid ha estat molt desert en programaci¨® i hem estat pr¨¤cticament l¡¯¨²nic lloc que coprodueix i que t¨¦ resid¨¨ncies d¡¯artistes. Per¨° ¨¦s que fins i tot a Europa som un referent com a Casa de la Dansa. En realitat no s¨¦ per qu¨¨ l¡¯Estat no dona m¨¦s. La seva aportaci¨® va caure quan la crisi i no s¡¯ha recuperat.

P. Com ¨¦s la relaci¨® amb l¡¯alcaldessa Ada Colau? ?s aficionada a la dansa?

R. Ada ve poc, per¨° em consta que est¨¤ interessada en el que es fa aqu¨ª, sobretot en els projectes que barregen l¡¯art i el social. Ella segurament no t¨¦ temps per venir com a espectadora, per¨° sempre tenim representants de l¡¯¨¤mbit de cultura del govern municipal. Ens sentim amb for?a suport.

P. S¡¯ha parlat molt de la import¨¤ncia del teatre, del cinema i de la lectura en aquests moments complexos i tan crispats. ?s la dansa igualment important?

R. Ens cal molt la comunicaci¨® corporal, necessitem el cos. Estem saturats d¡¯imatges i la paraula mateixa ¨¦s molt virtual. La societat actual, la democr¨¤cia, necessita m¨¦s tocar-se i percebre els cossos dels altres. M¨¦s comunicaci¨® corporal i menys paraules. Al Mercat valorem molt la capacitat transformadora de la dansa en processos educatius, per exemple. Aquesta temporada tenim un programa de dansa comunit¨¤ria que van obrir Anna Borralho i Joao Galante amb Trigger of happiness, una pe?a participativa amb joves; estem molt interessats en projectes d¡¯aquest tipus, i amb gent gran.

P. Com est¨¤ l¡¯ecosistema de les companyies catalanes? Aix¨° havia estat un verger, per¨°...

R. Aquest ¨¦s un pa¨ªs que no ha pogut sostenir les seves companyies. Han faltat estructures de suport fort i que es cre¨¦s un teixit. Es va perdre l¡¯impuls i es va malmetre molt talent. Es necessita un suport pol¨ªtic fort i sostingut. La noves generacions no tenen prou recursos, segueix havent-hi companyies i ballarins excel¡¤lents, per¨° viuen en una precarietat que els impedeix mantenir estructures estables. La gent que aconsegueix entrar en circuits internacionals ¨¦s la que pot fer que les coses els funcionin. No vull semblar negativa; en tot cas, la temperatura de la dansa ¨¦s bona, hi ha inter¨¨s i bons professionals.

P. Qu¨¨ ha estat dels vells companys de viatge? Danat, Lan¨°nima...

R. Sabine Dahrendorf est¨¤ ficada en la t¨¨cnica del M¨¨tode Feldenkraist d¡¯ensenyament som¨¤tic de cos i dansa. Alfonso Ord¨®?ez continua al Centre Coreogr¨¤fic de Lle¨®. Juan Carlos Garc¨ªa viu a Escandin¨¤via i es dedica especialment a la fotografia. Cesc Gelabert ha estat ballant als EUA amb Baryshnikov i ara ¨¦s al TNC. Maria Rovira es mou molt a Cuba i ha fet la coreografia de la pel¡¤l¨ªcula Yuli...

P. Qu¨¨ hi ha de l¡¯etern debat sobre si el Mercat s¡¯ha d¡¯obrir a altres tipus de dansa, especialment la cl¨¤ssica?

R. Ja estem oberts a moltes classes de dansa. Per¨° la cl¨¤ssica, no. El seu lloc no ¨¦s el Mercat. En el meu projecte, el Mercat est¨¤ abocat a una missi¨® a la ciutat. ?s el lloc de creaci¨® de dansa contempor¨¤nia. Compte, aix¨° no t¨¦ a veure amb el llenguatge, es pot treballar la dansa contempor¨¤nia des del flamenc o des del circ. Per¨° hi ha pocs recursos al pa¨ªs i cal centrar-se en objectius. No pots fer-ho tot. A la dansa cl¨¤ssica li toca anar al Liceu. No dubto que hi hauria d¡¯haver m¨¦s cl¨¤ssica, per¨° no li toca al Mercat.

P. Com han viscut des del davant la crisi del Teatre Lliure?

R. N¡¯hem estat al marge. Hi tenim relaci¨® cordial de ve?natge, per¨° les nostres, la del Lliure i el Mercat, s¨®n realitats molt diferents. El relleu generacional en dansa s¡¯ha anat produint naturalment, perqu¨¨ els creadors en dansa no hem tingut mai l¡¯estatus dels de teatre. No ens hem pogut relaxar mai.

P. Per¨° qu¨¨ opina de l¡¯afer Pasqual?

R. No crec que hagi estat un assumpte pol¨ªtic, sin¨® professional i feminista. Hi ha d¡¯haver mecanismes per evitar asimetries. Jo estic a favor de la democr¨¤cia i la transpar¨¨ncia constants, i he arribat al Mercat per concurs p¨²blic. Dit aix¨°, els linxaments en les xarxes no m¡¯agraden. No m¡¯agrada com funcionen les xarxes i com dimensionen coses que no ho mereixen. Em semblen un mitj¨¤ molt superficial i perill¨®s.

P. El Mercat ha tingut alguna actitud davant del proc¨¦s independentista i tot el que ha generat?

R. Vam ser dels primers que vam deixar butaques lliures amb el nom dels presos, i vam llegir un manifest abans de les funcions. Aquesta situaci¨® per la qual passa Catalunya afecta a tots i a tot. De fet, em sembla que en general es valora poc fins a quin punt, perqu¨¨ ¨¦s molt greu.

P. Juan Carlos Martel ¨¦s el nou director del Lliure. Ja han parlat?

R. Ens hem saludat i ens hem comprom¨¨s a fer-ho aviat.

P. Si hagu¨¦s estat una dona, com semblava que es pretenia, n¡¯haurien sigut tres a la Ciutat del Teatre, ple femen¨ª amb vost¨¨ i Magda Puyo al costat, a l¡¯Institut del Teatre.

R. S¨ª.

P. En tot cas, vost¨¨ no ¨¦s la primera dona al capdavant del Mercat. Ja hi va ser Elena Posa, de 1991 a 1995.

R. Soc la segona dona i la primera ballarina. Des de molt jove sempre d¨¨iem que, fins que una generaci¨® de ballarins i madur¨¦s i arrib¨¦s als llocs de gesti¨®, no estar¨ªem ben defensats. Cal anar all¨¤ on puguis canviar les coses. A la Casa de la Dansa s¡¯ha fet molt, per¨° ara toca convertir-la tamb¨¦ en una Casa de l¡¯Artista.

P. Tornar¨¤ a ballar i a coreografiar?

R. Per contracte ¨¦s impossible que el Mercat faci una producci¨® meva. Per¨° a m¨¦s em veig incapa? de compatibilitzar creaci¨® i gesti¨®. Ara no puc estar en el meu univers creatiu. He gaudit molt creant i en gaudir¨¦ en el futur, per¨° ara ho passo molt b¨¦ amb aquesta experi¨¨ncia, i puc fer que passin coses.

Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo

?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?

Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.

?Por qu¨¦ est¨¢s viendo esto?

Flecha

Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.

En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.

Sobre la firma

Jacinto Ant¨®n
Redactor de Cultura, colabora con la Cadena Ser y es autor de dos libros que re¨²nen sus cr¨®nicas. Licenciado en Periodismo por la Aut¨®noma de Barcelona y en Interpretaci¨®n por el Institut del Teatre, trabaj¨® en el Teatre Lliure. Primer Premio Nacional de Periodismo Cultural, protagoniz¨® la serie de documentales de TVE 'El reportero de la historia'.

Arxivat A

Recomendaciones EL PA?S
Recomendaciones EL PA?S
Recomendaciones EL PA?S
_
_
universo-virtual.com
buytrendz.net
thisforall.net
benchpressgains.com
qthzb.com
mindhunter9.com
dwjqp1.com
secure-signup.net
ahaayy.com
soxtry.com
tressesindia.com
puresybian.com
krpano-chs.com
cre8workshop.com
hdkino.org
peixun021.com
qz786.com
utahperformingartscenter.org
maw-pr.com
zaaksen.com
ypxsptbfd7.com
worldqrmconference.com
shangyuwh.com
eejssdfsdfdfjsd.com
playminecraftfreeonline.com
trekvietnamtour.com
your-business-articles.com
essaywritingservice10.com
hindusamaaj.com
joggingvideo.com
wandercoups.com
onlinenewsofindia.com
worldgraphic-team.com
bnsrz.com
wormblaster.net
tongchengchuyange0004.com
internetknowing.com
breachurch.com
peachesnginburlesque.com
dataarchitectoo.com
clientfunnelformula.com
30pps.com
cherylroll.com
ks2252.com
webmanicura.com
osostore.com
softsmob.com
sofietsshotel.com
facetorch.com
nylawyerreview.com
apapromotions.com
shareparelli.com
goeaglepointe.com
thegreenmanpubphuket.com
karotorossian.com
publicsensor.com
taiwandefence.com
epcsur.com
odskc.com
inzziln.info
leaiiln.info
cq-oa.com
dqtianshun.com
southstills.com
tvtv98.com
thewellington-hotel.com
bccaipiao.com
colectoresindustrialesgs.com
shenanddcg.com
capriartfilmfestival.com
replicabreitlingsale.com
thaiamarinnewtoncorner.com
gkmcww.com
mbnkbj.com
andrewbrennandesign.com
cod54.com
luobinzhang.com
bartoysdirect.com
taquerialoscompadresdc.com
aaoodln.info
amcckln.info
drvrnln.info
dwabmln.info
fcsjoln.info
hlonxln.info
kcmeiln.info
kplrrln.info
fatcatoons.com
91guoys.com
signupforfreehosting.com
faithfirst.net
zjyc28.com
tongchengjinyeyouyue0004.com
nhuan6.com
oldgardensflowers.com
lightupthefloor.com
bahamamamas-stjohns.com
ly2818.com
905onthebay.com
fonemenu.com
notanothermovie.com
ukrainehighclassescort.com
meincmagazine.com
av-5858.com
yallerdawg.com
donkeythemovie.com
corporatehospitalitygroup.com
boboyy88.com
miteinander-lernen.com
dannayconsulting.com
officialtomsshoesoutletstore.com
forsale-amoxil-amoxicillin.net
generictadalafil-canada.net
guitarlessonseastlondon.com
lesliesrestaurants.com
mattyno9.com
nri-homeloans.com
rtgvisas-qatar.com
salbutamolventolinonline.net
sportsinjuries.info
topsedu.xyz
xmxm7.com
x332.xyz
sportstrainingblog.com
autopartspares.com
readguy.net
soniasegreto.com
bobbygdavis.com
wedsna.com
rgkntk.com
bkkmarketplace.com
zxqcwx.com
breakupprogram.com
boxcardc.com
unblockyoutubeindonesia.com
fabulousbookmark.com
beat-the.com
guatemala-sailfishing-vacations-charters.com
magie-marketing.com
kingstonliteracy.com
guitaraffinity.com
eurelookinggoodapparel.com
howtolosecheekfat.net
marioncma.org
oliviadavismusic.com
shantelcampbellrealestate.com
shopleborn13.com
topindiafree.com
v-visitors.net
qazwsxedcokmijn.com
parabis.net
terriesandelin.com
luxuryhomme.com
studyexpanse.com
ronoom.com
djjky.com
053hh.com
originbluei.com
baucishotel.com
33kkn.com
intrinsiqresearch.com
mariaescort-kiev.com
mymaguk.com
sponsored4u.com
crimsonclass.com
bataillenavale.com
searchtile.com
ze-stribrnych-struh.com
zenithalhype.com
modalpkv.com
bouisset-lafforgue.com
useupload.com
37r.net
autoankauf-muenster.com
bantinbongda.net
bilgius.com
brabustermagazine.com
indigrow.org
miicrosofts.net
mysmiletravel.com
selinasims.com
spellcubesapp.com
usa-faction.com
snn01.com
hope-kelley.com
bancodeprofissionais.com
zjccp99.com
liturgycreator.com
weedsmj.com
majorelenco.com
colcollect.com
androidnews-jp.com
hypoallergenicdogsnames.com
dailyupdatez.com
foodphotographyreviews.com
cricutcom-setup.com
chprowebdesign.com
katyrealty-kanepa.com
tasramar.com
bilgipinari.org
four-am.com
indiarepublicday.com
inquick-enbooks.com
iracmpi.com
kakaschoenen.com
lsm99flash.com
nana1255.com
ngen-niagara.com
technwzs.com
virtualonlinecasino1345.com
wallpapertop.net
nova-click.com
abeautifulcrazylife.com
diggmobile.com
denochemexicana.com
eventhalfkg.com
medcon-taiwan.com
life-himawari.com
myriamshomes.com
nightmarevue.com
allstarsru.com
bestofthebuckeyestate.com
bestofthefirststate.com
bestwireless7.com
declarationintermittent.com
findhereall.com
jingyou888.com
lsm99deal.com
lsm99galaxy.com
moozatech.com
nuagh.com
patliyo.com
philomenamagikz.net
rckouba.net
saturnunipessoallda.com
tallahasseefrolics.com
thematurehardcore.net
totalenvironment-inthatquietearth.com
velislavakaymakanova.com
vermontenergetic.com
sizam-design.com
kakakpintar.com
begorgeouslady.com
1800birks4u.com
2wheelstogo.com
6strip4you.com
bigdata-world.net
emailandco.net
gacapal.com
jharpost.com
krishnaastro.com
lsm99credit.com
mascalzonicampani.com
sitemapxml.org
thecityslums.net
topagh.com
flairnetwebdesign.com
bangkaeair.com
beneventocoupon.com
noternet.org
oqtive.com
smilebrightrx.com
decollage-etiquette.com
1millionbestdownloads.com
7658.info
bidbass.com
devlopworldtech.com
digitalmarketingrajkot.com
fluginfo.net
naqlafshk.com
passion-decouverte.com
playsirius.com
spacceleratorintl.com
stikyballs.com
top10way.com
yokidsyogurt.com
zszyhl.com
16firthcrescent.com
abogadolaboralistamd.com
apk2wap.com
aromacremeria.com
banparacard.com
bosmanraws.com
businessproviderblog.com
caltonosa.com
calvaryrevivalchurch.org
chastenedsoulwithabrokenheart.com
cheminotsgardcevennes.com
cooksspot.com
cqxzpt.com
deesywig.com
deltacartoonmaps.com
despixelsetdeshommes.com
duocoracaobrasileiro.com
fareshopbd.com
goodpainspills.com
kobisitecdn.com
makaigoods.com
mgs1454.com
piccadillyresidences.com
radiolaondafresca.com
rubendorf.com
searchengineimprov.com
sellmyhrvahome.com
shugahouseessentials.com
sonihullquad.com
subtractkilos.com
valeriekelmansky.com
vipasdigitalmarketing.com
voolivrerj.com
zeelonggroup.com
1015southrockhill.com
10x10b.com
111-online-casinos.com
191cb.com
3665arpentunitd.com
aitesonics.com
bag-shokunin.com
brightotech.com
communication-digitale-services.com
covoakland.org
dariaprimapack.com
freefortniteaccountss.com
gatebizglobal.com
global1entertainmentnews.com
greatytene.com
hiroshiwakita.com
iktodaypk.com
jahatsakong.com
meadowbrookgolfgroup.com
newsbharati.net
platinumstudiosdesign.com
slotxogamesplay.com
strikestaruk.com
trucosdefortnite.com
ufabetrune.com
weddedtowhitmore.com
12940brycecanyonunitb.com
1311dietrichoaks.com
2monarchtraceunit303.com
601legendhill.com
850elaine.com
adieusolasomade.com
andora-ke.com
bestslotxogames.com
cannagomcallen.com
endlesslyhot.com
iestpjva.com
ouqprint.com
pwmaplefest.com
qtylmr.com
rb88betting.com
buscadogues.com
1007macfm.com
born-wild.com
growthinvests.com
promocode-casino.com
proyectogalgoargentina.com
wbthompson-art.com
whitemountainwheels.com
7thavehvl.com
developmethis.com
funkydogbowties.com
travelodgegrandjunction.com
gao-town.com
globalmarketsuite.com
blogshippo.com
hdbka.com
proboards67.com
outletonline-michaelkors.com
kalkis-research.com
thuthuatit.net
buckcash.com
hollistercanada.com
docterror.com
asadart.com
vmayke.org
erwincomputers.com
dirimart.org
okkii.com
loteriasdecehegin.com
mountanalog.com
healingtaobritain.com
ttxmonitor.com
bamthemes.com
nwordpress.com
11bolabonanza.com
avgo.top