El ¡®perreo¡¯ de Yung Beef
L'estrella 'traper' va presentar les seves noves can?ons a la Sala Apolo de Barcelona
Un espectacle volunt¨¤riament groller, i les dones que hi estan implicades, pel que sembla, estan disposades a tot amb el l¨ªder i estrella, un Yung Beef que actuava amb la desimboltura, la poca vergonya i la seguretat d'un proxeneta que reconeix la seva zona. El carrer m¨¦s aspre en un escenari al servei de la masculinitat m¨¦s convencional, exposada amb tra? tan gruixut que s'ha de pensar en exageracions volunt¨¤ries i claus d'identificaci¨® per accentuar la personalitat d'uns artistes que van a la contra i s'expressen en el llenguatge del trap. El granad¨ª presentava la seva nova mixtape, col¡¤lecci¨® de can?ons sacsejades pel reggaeton sota un t¨ªtol gens subtil: Perreo de la muerte 2. Nom¨¦s Barcelona, Madrid i Granada acolliran els concerts que dissabte, en una hora, van repassar a la Sala Apolo de Barcelona part de les can?ons de Yung Beef, amb un ¨¨xit encara m¨¦s rerfo?at, prototip dels artistes que ara dominen les m¨²siques urbanes.
La primera pe?a va marcar la pauta. Si b¨¦ l'¨²ltima vegada que va passar per la sala Yung Beef va actuar damunt d'una g¨¤bia al centre de la pista, aquest cop la g¨¤bia el tancava a la part alta d'un lateral de l'escenari. All¨¤ dalt, amb menyspreu, va comen?ar a cantar Empezar de 0, mentre La Zowi, una de les veus del tema, es movia sinuosament vestida amb sobrietat mentre esperava la pluja de bitllets amb qu¨¨ Yung Beef volia obsequiar-la. La lletra deia: ¡°Yo s¨¦ que hago muchas cosas mal / pero sabes que te quiero / beb¨¦ me partiste el coraz¨®n / pero me he comprao otro nuevo¡±. D'aix¨° se'n diu pragmatisme emocional. La Zowi, ja de quatre grapes, recollia els bitllets que abandonava Yung Beef i jugava a col¡¤locar-los a la roba interior que li feia de roba exterior. Sensualitat millenial. El p¨²blic, amb el m¨°bil a la m¨¤, ballava.
A partir d'aqu¨ª, l'espectacle es va moure entre la carnalitat (hi havia dues ballarines probablement seleccionades amb tota intenci¨® per les seves formes corbes), la poca vergonya i la cruesa, una terna impulsada per ritmes lents de reaggaeton sec i esquem¨¤tic que feien gronxar el p¨²blic. Temes com La cuarenta, De repente, Articuno, Lula llena?o Mala?van convertir l'escenari en una rambla amb cantants, ballarines i l'individu amb cubata que sempre hi ¨¦s sense saber qu¨¨ fa, a part de beure i agafar per l'espatlla a l'estrella. I al centre Yung Beef, amb aire de quinqui gran del regne i que deia, a l'hora que es passava la m¨¤ per l'entrecuix, ¡°que Deu et protegeixi¡±, cosa que obliga a pensar on el situa l'estrella. Alguns recursos esc¨¨nics donaven prou bon resultat de rid¨ªculs que eren, com la sorra que van treure sobre un sac a l'escenari perqu¨¨ la ballarina de torn jugu¨¦s amb Yung Beef a?Sexo en la playa.?El concert va acabar amb Intro al perreo, amb lletra detallada sobre certes pr¨¤ctiques sexuals. I no, no va ser un concert tan brillant com el que va protagonitzar el 2018, que era molt m¨¦s fosc i intimidador. Aquesta vegada hi va prevaler la festa, una festa de carrer.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.