O baleiro paira sobre o teatro p¨²blico
Cultura deixa no aire a ¨²nica produci¨®n propia do Centro Dram¨¢tico Galego despois de presentala ¡°O CDG non se pode manter sen obra¡±, critica a profesi¨®n

A Andr¨¦s Lima, un dos fact¨®tums da compa?¨ªa madrile?a Animalario, respons¨¢bel da teatralizaci¨®n de convites de ¨¦poca como Alejandro y Ana. Lo que Espa?a no pudo ver del banquete de la boda de la hija del presidente, ningu¨¦n na Conseller¨ªa lle dixo a¨ªnda ¡°nin mu¡±. O 7 de marzo, ¨¢ daquela directora do Centro Dram¨¢tico, Blanca Cend¨¢n, escolt¨¢na Anxo Lorenzo e Juan Carlos Fasero, respons¨¢beis de Cultura e de Industrias Culturais (Agadic). Pres¨¦ntase a ¨²nica produci¨®n propia do teatro p¨²blico este ano: As furias, unha dramaturxia sobre catro relatos do estadounidense Neil Labute que dirixir¨¢ Lima. Ata fixan data de estrea: o 7 de setembro.
Segundo fontes cercanas a Agadic, ¡°o problema agora ¨¦ que se o novo director do CDG [hano escoller ¡°canto antes¡±, segundo Cultura] decide montar As furias, ¨¦ Cend¨¢n quen ga?a e non semella que vaian facer tal cousa porque ser¨ªa a¨ªnda m¨¢is ris¨ªbel c¨® que pasou¡±. O que pasou, tras medio ano de silencio e cr¨ªticas sotto voce ao baleirado do teatro institucional, aconteceu todo nunha semana. En tres secuencias: a primeira directora do CDG escollida por concurso p¨²blico chama persoalmente aos xornalistas, convoca unha rolda de prensa ao aire libre e comunica a s¨²a destituci¨®n. Segundo ela, por ceder o Sal¨®n Teatro para que os teatreiros celebrasen o seu D¨ªa Mundial. ? Cultura quen o matiza, despois, en dous tempos: primeiro nega a censura e alega ¡°problemas de xesti¨®n¡±. Onte, fontes do mesmo departamento aseguraron a este xornal que o despido se acordou antes da lea do Sal¨®n Teatro, e que a Cend¨¢n lle faltaba orzamento para levar adiante As furias. O seu custe, arredor de 250.000 euros, non supera por moito o que vale manter a programaci¨®n do Sal¨®n Teatro ata xu?o.
¡°? pos¨ªbel que Cend¨¢n quixese presentar As furias para asegurar a produci¨®n propia do CDG este ano, pero Fasero e Lorenzo estaban al¨ª con ela, anque non estivese Varela [o exconselleiro de Cultura]¡±, recuncan as mesmas fontes. A ex directora do CDG, que asegura que nunca chegou a ser recibida por Anxo Lorenzo, rexeita as acusaci¨®ns de mala xesti¨®n: ¡°? incr¨ªbel que lixen as¨ª o meu traballo. Que ¨¦ iso de que compromet¨ªn di?eiro que non hab¨ªa? Ti?amos 450.000 euros para 2012, outra cousa ¨¦ que houbese que descontar d¨¦bedas que non est¨¢n claras. O que non se pode ¨¦ botar bal¨®ns f¨®ra e culparme a min do estado das contas de Agadic¡±. Esa ¨¦ unha das preguntas vellas do sector, que reclama d¨¦bedas de 1,2 mill¨®ns de euros de 2011 que, evidentemente, se est¨¢n abonando con cartos deste ano. O desfase, de seu, ¨¦ irregular.
Por entre a profesi¨®n abrollan algunhas pexas ¨¢ marca Cend¨¢n. As inducidas por desco?ecer o orzamento ata febreiro xa eran sabidas: a finais dese mes, actores e compa?¨ªas envi¨¢ronlle unha carta comunicando que, se o CDG non consegu¨ªa presentar unha produci¨®n propia, o m¨¢is l¨®xico ser¨ªa dimitir. ¡°Como ¨¦ pos¨ªbel que algu¨¦n pense que o CDG se pode manter sen produci¨®n propia?¡±, preg¨²ntase Morris, presidente da Asociaci¨®n de Actores. Foi o primeiro que insinuou Juan Carlos Fasero, alleo ao teatro, nada m¨¢is chegar: cuestionar a funci¨®n do teatro p¨²blico ¡ªunha unidade de produci¨®n institucional¡ª como mantedor de obra propia. Tam¨¦n a representaci¨®n herdada d?As actas escuras ¡ª¨²nica montaxe do CDG en 2009/2010, ao final¡ª. Ex directores do CDG como Dami¨¢n Villala¨ªn ou ?nxeles Cu?a falan do que co?ecen. ¡°A ¨²ltima versi¨®n de Cultura sobre o despido de Cend¨¢n ¨¦ mesmo sorprendente, tendo en conta que a principal obriga da direcci¨®n do CDG ¨¦ programar, e que a supervisi¨®n orzamentaria ¨¦ competencia de Agadic¡±, resume Villala¨ªn. ¡°Non pode haber unha comunicaci¨®n tan nefasta que se aproben proxectos sen orzamento¡±, improvisa Cu?a.
Cend¨¢n: ¡°Non me poden culpar a min do estado das contas de Agadic¡±
Ningu¨¦n sabe que lle espera ao teatro p¨²blico nun pa¨ªs onde o que non hai, c¨¢seque, ¨¦ teatro privado. ¡°F¨¢iseme dif¨ªcil crer que te?an alg¨²n plan m¨¢is al¨¢ de transmitir unha falsa imaxe de normalidade¡±, pensa Villala¨ªn. No entanto, Andr¨¦s Lima agarda que o seu contrato verbal con Cend¨¢n permita salvar a tempada no teatro p¨²blico. E a s¨²a axenda, liberada no ver¨¢n para As furias. Os textos est¨¢n traducidos e xa se traballou a dramaturxia da obra, co casting fixado para o 1 de maio.
En Cultura non confirman nada, mais arriscan unha descrici¨®n da vida e do futuro: ¡°O Centro Dram¨¢tico foi, e seguir¨¢ sendo, a entidade da referencia das artes esc¨¦nicas en Galicia. E a Xunta seguir¨¢ impulsando o seu labor¡±.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.