Monstros, contos e mortos
ACABOU A BATALLA electoral. Fica o campo da batalla cos seus mortos, os seus feridos, o fume e os berros a¨ªnda no ar. Os guerreiros vencedores e vencidos rec¨®llense de volta aos cuarteis, tiran corazas, tiran elmos. Tiran coas m¨¢scaras.
A M?SCARA. O peso da m¨¢scara, a dureza da m¨¢scara que lles permite a alg¨²ns personaxes p¨²blicos dicir cousas terribeis. Mentir sonoramente, acusar falsamente con voz solemne. E facelo diante dos demais, diante do mundo. Tremendo.
HAI POL?TICOS m¨¢is violentos que os militares. Nin imaxinarlle a pistola na man ou o mando para dar ordes ¨¢ tropa.
COA DERROTA, cando cae a m¨¢scara, cando se desfai, volve a cara do individuo. E a cara ¨¦ branda, de pel fina, vulner¨¢bel, delicada e p¨¢lida de estar tempo afogada baixo a careta.
SE NON APRENDE A VIVIR doutra maneira, se non cambia de vida, a face volver¨¢ a endurecer, acartonar, a pel volver¨¢se coiro outra volta. Ir¨¢lle nacendo de volta a m¨¢scara, volver¨¢ ser monstro.
PARA CONTAR ESA HISTORIA, a do personaxe monstroso, hai que contar un conto: un meni?o encantado, un pr¨ªncipe que fixeron sapo, Jekyll e Hyde...
OS CONTOS son a verdade radical das nosas vidas. Cando non nos atrevemos a contar as nosas vidas, por pudor, por dolor, encerr¨¢mola na met¨¢fora dunha narraci¨®n. Un conto ¨¦ a cifra dunha vida.
POR ISO os contos sempre tratan dun meni?o, dunha meni?a, orfos, perseguidos ou abandonados.
SEMPRE os contos a tratar de emperadores ou de criados, de poderosos ou de miserabeis: a literatura radical non campa no medio, ou arriba ou abaixo, ou todo ou nada.
OS AEROPORTOS: o lugar onde van parar as fantasmas en tr¨¢nsito. Chaman ao celular e din que ven de morrer un amigo: se acabo de velo! Vin nun corredor deste aeroporto a algu¨¦n que era id¨¦ntico a cargar cunha maleta!
E QUE AVI?N COLLER?? Cara onde ir¨¢? (Se o vexo na pasaxe, mellor baixo...)
S? EL?AS, o profeta, foi raptado por un carro de lume para o ceo. Cando algu¨¦n morre novo tam¨¦n ¨¦ raptado por un silencioso carro de lume fr¨ªo. Cando ¨¦ as¨ª a morte non ¨¦ un misterio, ¨¦ un asasinato. Por iso non a aceptamos, por iso nos indigna.
TAM?N SON OS CONTOS o que nos permite contar esas historias insoportabeis deses asasinatos, de visitas inesperadas da morte ("A morte petou un d¨ªa na porta...")
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.