O ballet embruxado
O catal¨¢n Cisco Aznar actualiza o cl¨¢sico rom¨¢ntico 'Giselle', 168 anos despois, en clave galega
? como cousa de encantamento, iso de ir polo aire e vir polo vento, como canta Luar na Lubre: o simbolo por excelencia do ballet rom¨¢ntico, Giselle, reaparecer¨¢ na Coru?a, 168 anos despois da s¨²a estrea na ?pera de Par¨ªs, reinventada en clave galega e contempor¨¢nea. Giseli?a, a terceira produci¨®n do Centro Coreogr¨¢fico Galego, creado en 2006, s¨® conservar¨¢ o romanticismo "a tope" da peza orixinal, di o seu feiticeiro, o catal¨¢n Cisco Aznar.
Non se trata da nova versi¨®n dunha obra mil veces reinterpretada a trav¨¦s de todo mundo. Haber¨¢ tam¨¦n, como en Giselle, amores imposibles, figuras sobrenaturais, lendas e paix¨®ns mortais. Pero todo o demais, coreograf¨ªa, m¨²sica, historia e argumentos, luces e sons, foi reinventado e galeguizado nunha montaxe que, logo da s¨²a presentaci¨®n o 7 de marzo no Teatro coru?¨¦s Rosal¨ªa de Castro, iniciar¨¢ unha xira internacional de cinco meses. Despois de Galicia e Espa?a, Giseli?a desembarcar¨¢ en pa¨ªses como Marrocos e Xordania.
"Foi 'Giselle' quen me rumoreou 'Giseli?a", afirma o seu director
Aspira a fundir danza, bruxar¨ªa ao xeito popular, maxia e ideais rom¨¢nticos
Onde hab¨ªa willis, esas noivas mortas virxes en v¨¦spera de casar que se vingaban, de noite, facendo bailar at¨¦ a morte aos homes imprudentes, xurdir¨¢n agora as meigas e a lendaria Santa Compa?a. A protagonista, Giseli?a, morrer¨¢ no escenario por un amor imposible, pero dun xeito m¨¢is moderno ca s¨²a devanceira: unha enchenta de tapas e tabaco antes de suicidarse, bot¨¢ndose ao mar. Unha chiscadela ir¨®nica e cr¨ªtica do core¨®grafo ¨¢ obsesi¨®n at¨¦ a tolemia das bailarinas profesionais por manter un f¨ªsico "tan ideal como irreal".
? como se Cisco Aznar, afincado en Su¨ªza onde desenvolve unha exitosa carreira coa compa?¨ªa Buissoni¨¨re, aproveitara o encargo do Centro Coreogr¨¢fico Galego para, coa s¨²a creativa Giseli?a, botarlle un conxuro ao ballet de xorne m¨¢is cl¨¢sico. "Te?o con el unha relaci¨®n de amor-odio, porque a min g¨²stame a danza contempor¨¢nea pero me atrapou o ballet ao meu pesar", explica desde Xix¨®n onde todo o equipo desta nova produci¨®n estar¨¢ a ensaiar ata o d¨ªa da estrea na Coru?a.
"Foi Giselle quen me rumoreou Giseli?a", afirma o core¨®grafo, encantado de como est¨¢ a quedar, malia ¨¢ premura do tempo, a s¨²a primeira creaci¨®n en territorio espa?ol. Apenas contou con tres meses para crear e montar este imaxinativo espect¨¢culo de danza. "Foi un proceso moi libre, sen rixidez algunha, con pautas contempor¨¢neas que dan p¨¦ ¨¢ improvisaci¨®n e ¨¢ creaci¨®n", explica Cisco Aznar.
Son 12 bailarines de varias nacionalidades, elixidos nunha audici¨®n internacional celebrada na cidade da Coru?a. O director de Giseli?a destaca o "marabilloso entendemento" do equipo "pese a non co?ecernos".
A m¨²sica, unha composici¨®n orixinal de Pablo Palacio que nada conserva dos sons do s¨¦culo XIX no que transcorr¨ªa a obra orixinaria, incorpora ritmos pr¨®ximos ao folclore galego, un tango en portugu¨¦s e ata un bolero brasileiro. A¨ªnda que a vestimenta dos bailar¨ªns ser¨¢ sombriza, sen cores para non perturbar a onmipresencia do blanco e negro esc¨¦nico, haber¨¢ una escenograf¨ªa esteticamente potente, con xogos de luces e proxecci¨®ns que recrear¨¢n unha l¨²a chea ou, segundo os casos, unha coroa para os mortos.
E tam¨¦n un cemiterio con fado rom¨¢ntico de natureza morta, onde as luces enfocar¨¢n os corpos dos bailar¨ªns e os contornos das tumbas. Todo sempre con car¨¢cter moi tipicamente galego. "Mesmo haber¨¢ un cruceiro en escena", engade entre risos o director de Giseli?a Cisco Aznar, un confeso devoto "de todo o que te?a que ver co sobrenatural", quen atopou en Galicia unha potente fonte de inspiraci¨®n para as s¨²as aspiraci¨®ns de fundir danza, bruxar¨ªa ao xeito popular, maxia e ideais clasicamente rom¨¢nticos.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.