A gula do consumidor devora autores
Preg¨²ntolle a un amigo que sabe desas cousas como leva a crise o mercado da arte. Disque ben. Cando dicimos mercado da arte refer¨ªmonos ao comercio de pinturas, esculturas e outras representaci¨®ns en fotograf¨ªa, v¨ªdeo...Iso que chaman, expresi¨®n horrenda, "artes pl¨¢sticas". Non falamos logo doutras artes como a m¨²sica ou a palabra.
Os pintores e escultores crean cousas que significan e os m¨²sicos ou os escritores crean linguaxe, as s¨²as obras son anacos de linguaxe. Pintores e escultores crean algo que existe en si mesmo, unha pintura ou unha escultura son unha cousa ¨²nica. O pintor, ou quen merque o seu cadro, pode penduralo na parede dun interior dunha casa sen que ningu¨¦n m¨¢is a vexa. ? totalmente dono da obra.
O compositor musical, pola contra, o que crea ¨¦ unha outra forma m¨¢is dentro dun continuo de formas, dunha tradici¨®n, e a s¨²a obra est¨¢ feita dun material que non ¨¦ seu, os sons e o silenzo. A s¨²a obra ¨¦ s¨²a e m¨¢is non ¨¦ s¨²a, pois desde que ¨¦ interpretada unha vez ante un p¨²blico xa pode ser entoada, asubiada, cantaruxada por quen a ouviu e a leva na memoria. A s¨²a obra xa pasou aos outros. No caso do escritor esta case imposibilidade de posuir a obra ¨¦ a¨ªnda m¨¢is acusada, pois o seu texto desde que llo vende a un editor xa ¨¦ para ser repartido. O editor d¨¢ o texto ao prelo e de al¨ª saen m¨²ltiples exemplares dunha obra. O escritor non s¨® traballa cunha lingua da que non ¨¦ dono, tampouco traballa para un cliente sen¨®n para calquera e para cantos m¨¢is mellor. O desexo ¨²ltimo da creaci¨®n literaria ¨¦ chegar a cada persoa e a toda persoa, e fundirse na memoria do p¨²blico. Ese af¨¢n de fundirse na xente at¨¦ desaparecer dentro, esa fame universalizadora ¨¦ intr¨ªnseca ¨¢ literatura. Pode ser que acabe agora co escritor tam¨¦n.
Un cadro ou unha escultura, por seren cousa ¨²nica, poden ser tasados e vendidos. A m¨²sica ten dificultades para poder ser vendida, pois a nova tecnolox¨ªa usada sen l¨ªmite ning¨²n est¨¢ a permitir que sexa regalada. Os m¨²sicos ven como a s¨²a obra chega a m¨¢is xente que nunca, por¨¦n ningu¨¦n paga por ela. E aos escritores p¨®denos ocorrer exactamente o mesmo. Se ¨¦ as¨ª, ser¨¢ morrer de ¨¦xito. A obra chegar¨¢ a calquera persoa que te?a un ordenador en calquera parte do mundo, mais o autor ter¨¢ que dedicarse a outro oficio do que poda vivir.
O proceso de globalizaci¨®n da humanidade, se non ten l¨ªmites e contrapesos, sume na pobreza aos pa¨ªses m¨¢is d¨¦biles, mentres no Primeiro Mundo todos nos beneficiamos do expolio das riquezas deses pa¨ªses. E se a Rede non ten l¨ªmites, acabar¨¢ con creadores de cultura como ¨¦ a figura do autor. Os consumidores, coa nosa gula e unha liberdade persoal sen l¨ªmites nin responsabilidades, disfrutaremos do expolio dos autores.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.