O andado e o que queda por andar
Resulta significativo que o grande evento art¨ªstico da democracia en Espa?a sexa unha feira como Arco, que acabou por impo?erse a calquera das reflexi¨®ns sobre posmodernidade e tam¨¦n ante calquera colecci¨®n ou museo. Durante bastante tempo, semellaba que para moitos artistas ou galeristas estar ou non estar en Arco funcionaba como sinal de calidade. A¨ªnda que en menor medida, penso que isto contin¨²a a ser un pouco as¨ª e que a centralizaci¨®n da estrutura art¨ªstica arredor dun evento tan concreto e cunha dependencia tan directa do seu funcionamento non debe ser boa cousa. Ent¨¦ndanme ben, creo en Arco e considero vital o seu apoio e supervivencia, pero tam¨¦n que dende o mundo da arte temos que abrir novas estratexias, novas posibilidades.
Non ¨¦ f¨¢cil que as grandes entidades comprendan a necesidade de patrocinar a cultura
Unha desas v¨ªas espero que poida ser Espacio Atl¨¢ntico, que onte abriu as s¨²as portas cunha nova cara e un nome renovado. A feira pretende dar as pistas das s¨²as estratexias de futuro, no que busca atraer aos pa¨ªses do eixe atl¨¢ntico. A¨ªnda que neste primeiro ano ten a Portugal como gran protagonista, tratar¨¢ de medrar por outras canles como Brasil. ? importante ver esta feira nosa como algo que pode e debe ser patrimonio de todos os galegos e que durar¨¢ o tempo que saibamos coidala e protexela. A tarefa non ¨¦ doada, pero, pouco a pouco, agardo que se vaian adherindo novos apoios, independentemente dos vitais que ten na Xunta de Galicia e a s¨²a Conseller¨ªa de Cultura e a Tenencia de Alcald¨ªa de Vigo
Darei varios exemplos: Miami Basel est¨¢ patrocinada polo banco su¨ªzo UBS; Frieze de Londres estao polo Deutsche Bank, que tam¨¦n patrocina a feira de Colonia; ING faino coa feria de Bruselas. Semella natural que unha feria en Vigo estea patrocinada por Caixanova, pero non ¨¦ tan f¨¢cil que as grandes entidades comprendan esa necesidade e a repercusi¨®n para a sociedade e a cultura dun pa¨ªs que ese apoio xera.
A¨ªnda que iso soamente ¨¦ un paso. Un gran paso, iso si. Logo quedan outros apoios vitais, menos medi¨¢ticos, como que a Fundaci¨®n Pedro Barri¨¦ de la Maza ten un compromiso de compra coa feira moi significativo, o que permite reforzar o sentido comercial da feira e consolida a cita como un lugar imprescindible, inevitable. A iso sumarase de seguro o CGAC e outras entidades que, en maior ou menor medida mostraron o seu apoio, e seguramente poder¨¢n implicarse m¨¢is en edici¨®ns posteriores. Penso na Fundaci¨®n Mar¨ªa Jos¨¦ Jove, na Fundaci¨®n RAC, no Macuf, pero tam¨¦n en museos que se implicaron a pesar de non programar habitualmente arte contempor¨¢nea, como o Museo do Mar de Vigo. Ou o achegamento de centros portugueses como o Museo Berardo de Lisboa ou o Museo Serralves do Porto, dos que estar¨¢n presentes os seus directores na feira.
M¨¢is que de presente estamos falando de futuro, de continuar cami?ando. Falamos, en definitiva, de visibilidade, algo que a¨ªnda lles falta as nosas empresas. Sei que moitas participar¨¢n pero ser¨ªa importante que o fixeran tam¨¦n potenciando ese apoio, dando exemplo e forza ¨¢ s¨²a participaci¨®n. A¨ªnda que habelas hainas e temos o exemplo de empresas como Sirvent ou Purificaci¨®n Garc¨ªa que participan na feira activamente. En todo caso, unha maior visibilidade das nosas empresas ¨¦ todav¨ªa unha asignatura pendente.
Pero se comenzaba falando da notoriedade de Arco, deber¨ªa falar dun dos seus maiores logros: o nacemento da s¨²a propia colecci¨®n, hoxe depositada no CGAC. Esta actitude positiva ten aqu¨ª o seu reflexo na Colecci¨®n Espacio Atl¨¢ntico, que inicia unha colecci¨®n internacional con obras adquiridas na feira, e que se depositar¨¢ no Museo de Arte Contempor¨¢nea de Vigo, Marco, nunha nova aposta da feira pola cidade que a acolle. Ademais, pot¨¦nciase o coleccionismo da arte actual, cun perfil internacional. A Colecci¨®n Espacio Atl¨¢ntico ten, polo tanto, unha dobre funci¨®n: incrementar o noso patrimonio e ensinar a importancia e rendibilidade social que ten apostar polo contempor¨¢neo. Hoxe, o coleccionismo xa non ten que ver con cuesti¨®ns de gusto ou de prestixio social, sen¨®n que pasa a ser obxecto de an¨¢lise para o estudoso da econom¨ªa, tendo que medir a obra de arte na tripla condici¨®n de ben social, econ¨®mico e cultural. Espacio Atl¨¢ntico ten a capacidades de ser o modelo, un afortunado term¨®metro.
David Barro ¨¦ cr¨ªtico de arte e director art¨ªstico da feira Espacio Atl¨¢ntico
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.