Coixet homenaxea a John Berger no c¨¢rcere coru?¨¦s
A instalaci¨®n bas¨¦ase nunha novela epistolar sobre un preso
Deneg¨¢ronlles a s¨²a solicitude de matrimonio. "Estatuto IBEC-27, cl¨¢usula F. Non hai maior erro que crer que a ausencia ¨¦ a nada. A nada ¨¦ antes, e a ausencia, despois. As veces ¨¦ f¨¢cil confundilas: de a¨ª alg¨²ns dos nosos pesares". Na pequena e descascada sala vis a vis, no corredor central do antigo c¨¢rcere da Coru?a, resoa a voz de Monica Bellucci lendo unha das cartas de Aida ao seu home Xavier, preso en cadea perpetua.
Un pouco m¨¢is al¨®, tras as reixas agora abertas dos corredores da vella prisi¨®n rep¨ªtese a escena: cada vez que un penetra nunha das exiguas celas, un sensor activa unha voz feminina lendo unha misiva desa estremecedora correspondencia entre unha muller sen idade nin enderezo a un recluso que conforma a ¨²ltima novela de John Berger. ? a homenaxe que lle rende ao escritor brit¨¢nico a cineasta catal¨¢ Isabel Coixet e que se poder¨¢ percorrer at¨¦ o 11 de xullo nos muros da prisi¨®n coru?esa, fronte a Torre de H¨¦rcules.
Dez consagradas actrices po?en voz ¨¢s cartas da obra do autor ingl¨¦s
O segundo asalto cultural nunha semana ¨¢ un c¨¢rcere pendente de destino ¨¦ unha exposici¨®n at¨ªpica. A montaxe de Coixet sobre a obra do seu amigo novelista ¨¦ mestura de performance e de instalaci¨®n sonora e cinematogr¨¢fica na que a palabra substit¨²e a imaxe.
Dez consagradas actrices, dende Maria Medeiros, Pen¨¦lope Cruz, Isabelle Huppert, Sarah Polley a Leonor Watling, interpretan coa s¨²a voz outras tantas cartas desa novela epistolar xurdida da mente de Berger durante unha viaxe a Palestina. A trav¨¦s dos debuxos do cotidiano no exterior e dos sentimentos interiores m¨¢s profundos que Aida relata ao seu soplete, meu guapo, o seu ya nour, a mostra "fala de inspiraci¨®n e deconstruci¨®n das cousas", reflexiona Coixet. "A libertade non ¨¦ amable", engade Berger nunha entrevista inclu¨ªda na mostra.
Estreada en Barcelona e levada logo ¨¢ Casa Encendida de Madrid, o montaxe cambia radicalmente de atmosfera e ga?a forza na cadea coru?esa. Non houbo que recrear a angustia e a soidade dun espazo penitenciario, como fixo a arquitecta Benedetta Tagliabue para as versi¨®ns catalana e madrile?a de From I. to J.. Entre os muros da ex prisi¨®n provincial deix¨¢ronse mesmo obxectos persoais abandonados por antigos presos e misivas de arrestados republicanos en 1936. Nos catres xacen mantas serigrafiadas coa versi¨®n galega das cartas. Unha actriz desco?ecida encargouse de darlles voz na lingua vern¨¢cula.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.