"Estamos empezando a facer filmes sen complexos"
Jorge Coira (R¨¢bade, 1971) estrear¨¢ pel¨ªcula nos vindeiros d¨ªas. 18 comidas ¨¦ o t¨ªtulo do filme que chegar¨¢ ¨¢s salas o 19 de novembro. Unha proposta sorprendente, xogando coa improvisaci¨®n dos actores, e na que se narran diferentes historias coas comidas como nexo. Foi Premio do p¨²blico, menci¨®n especial do xurado ¨® filme e o seu reparto no ¨²ltimo Festival de Ourense, e premio ¨¢ mellor direcci¨®n no Festival Internacional de Taormina (Italia), concedido por un xurado no que formaban parte, entre outros, Dieter Kosslick, director do Festival de Berl¨ªn e a cineasta Isabel Coixet.
Pregunta. C¨®mo definir¨ªa 18 comidas?
Resposta. Non ¨¦ f¨¢cil. Navega entre a comedia e a traxedia. ? un cine que apela ¨¢s emoci¨®ns por enriba de calquera criterio.
P. C¨®mo se roda un filme en que gran parte ¨¦ improvisado?
R. Partimos dun gui¨®n non convencional, s¨® marc¨¢ndolles ¨®s actores a estructura, as historias e o perfil dos personaxes. Ti?an marcas argumentais e a partir de a¨ª todo estaba aberto. En cada secuencia, os actores ti?an un m¨®bil ¨® lado por se houbera indicaci¨®ns sobre a marcha. Eu mand¨¢balles mensaxes e cham¨¢baos, e uns cambiaban de reacci¨®n, pero outros desco?ec¨ªan esas ordes. Como na vida.
P. En que medida 18 comidas ¨¦ unha pel¨ªcula que depende do seu oficio como montador?
R. Foi a montaxe mais complicado da mi?a vida. Sent¨ªn momentos de p¨¢nico. Gravamos 90 horas de brutos e houbo que descartar moi bo material. Hab¨ªa que equilibrar as historias, e deixar fora algunhas supuxo unha decisi¨®n moi dolorosa.
P. ? unha pel¨ªcula achegada ¨® documental?
R. Sen a mi?a relaci¨®n cos documentais esta pel¨ªcula non existir¨ªa. ? unha ficci¨®n documentalizada. O director ¨¦ un observador solidario que asiste a un feito real.
P. A estrea do filme coincidir¨¢ con outras estreas de cineastas galegos e coet¨¢neos seus. Percibe un cambio de rumbo?
R. Empezan a xurdir filmes feitos desde aqu¨ª, pero dun xeito moi natural. Nin reivindicativo nin forzado. Empezamos a facer cine sen complexos. Luis Avil¨¦s, Fernado Cortizo, Quique Otero, Mario Iglesias, ?liver Laxe ou ?ngel Santos que est¨¢n a facer pelis moi diferentes, pero cunha personalidade moi marcada.
P. A que se debe?
R. Desde mediados dos noventa hai un grupo de directores novos con sensaci¨®n de xeraci¨®n. Fomos tratados con pouco coidado. Os produtores mais fortes non fixeron apostas claras e alg¨²ns quedaron atr¨¢s.
P. As¨²mense m¨¢is riscos agora?
R. Aqu¨ª sempre houbo disposici¨®n a buscar directores de f¨®ra. Non houbo irmandade entre o talento de directores e guionistas cos produtores. As cousas est¨¢n cambiando, en parte gracias a axudas moi interesantes nos ¨²ltimos anos. Na maior¨ªa dos casos citados, est¨¢n apoiados por produtoras novas.
P. Xa rodou unha tv movie de narcos (Entre Bateas),unha comedia xuvenil (O ano da Carracha), e agora 18 comidas. Cal ser¨¢ o vindeiro pao que toque?
R. G¨²stame o cambio e a curiosidade l¨¦vame a cambiar de terreo. Agora mesmo te?o moitas ganas de meterme no teatro, e xa te?o un proxecto.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.