"Un festival ¨¦ unha boa inversi¨®n"
Xaime Casas leva moitos anos traballando na organizaci¨®n de concertos e na promoci¨®n de grupos musicais galegos e de f¨®ra da comunidade aut¨®noma ¨¢ fronte da productora Idea Rock, que ten a s¨²a sede en Vigo. A pesar da crise da industria discogr¨¢fica e das dificultades financeiras que sofren moitas das instituci¨®ns que organizan os festivais, Casas non cre que os tempos sexan especialmente malos para este negocio. Na s¨²a opini¨®n, os grupos que realmente son bos sair¨¢n adiantes e os que non quedar¨¢n f¨®ra do circu¨ªto. Tampouco pensa, coma din alg¨²ns, que os concertos sexan a salvaci¨®n dos grupos.
Pregunta. ? certo que coa crise das discogr¨¢ficas os concertos convert¨¦ronse na principal fonte de ingresos dos grupos?
Resposta. Non hai unha regra xeral que permita dicir iso, depende moito do grupo do que esteamos falando. A verdade ¨¦ que cando un grupo ten ¨¦xito ten que ir tocar onde lle pidan, sempre que se cumpran as condici¨®ns que marca o seu representante. A venda de discos nunca foi a principal fonte de ingresos dos grupos, iso ¨¦ un mito, porque os royalties comezan a ter certa importancia cando se superan as 10.000 ou 20.000 copias dun disco.
P. A crise financeira dos concellos est¨¢ repercutindo moito nos cach¨¦s dos artistas e na propia organizaci¨®n dos concertos?
R. O que se est¨¢ notando ¨¦ que os concellos te?en menos orzamento. De todos os xeitos, n¨®s agora dependemos m¨¢is do que nos pagan polos cach¨¦s dos artistas que do que percibimos pola venda de entradas dos concertos, xa que nos dedicamos preferentemente ao management. Tampouco ¨¦ certo o que se dic¨ªa de que antes os concellos pagaban m¨¢is do que marcaba o mercado aos artistas. N¨®s comezamos a traballar a finais dos noventa e dende ent¨®n os cach¨¦s dos artistas est¨¢n bastante axustados. Hai que ter en conta que para montar un bolo con 30.000 ou 40.000 euros te?en que traballar unhas 20 persoas e non ¨¦ tan f¨¢cil coma din alg¨²ns cubrir os gastos.
P. Esta semana anunciouse un festival en Santiago con orzamento dun mill¨®n de euros. C¨®mo ¨¦ posible en tempos de crise coma os que vivimos?
R. Son cifras grandes pero hai que ter en conta que cando un festival est¨¢ ben organizado pode ter un retorno publicitario que chegue a triplicar a inversi¨®n feita. Temos agora un exemplo aqu¨ª co festival Vigo Transforma, que est¨¢ a ter unha gran repercusi¨®n medi¨¢tica e seguramente vai producir moitos r¨¦ditos para a cidade. ?s veces poder ser un mellor investimento para o turismo apoiar eventos deste tipo que sacar na televisi¨®n unhas imaxes moi bonitas das r¨ªas baixas que xa viu todo o mundo.
P. ? verdade que hoxe en d¨ªa sae m¨¢s caro contratar un grupo espa?ol con escasa traxectoria que un grupo internacional contrastado?
R. Iso pode ocorrer e de feito ocorre, pero hai que ter en conta tam¨¦n que o campo de acci¨®n dos artistas nacionais est¨¢ m¨¢is limitado porque o te?en mais complicada para ir tocar f¨®ra. ? certo que hai artistas internacionais de calidade que podes traer a Galicia a un prezo moi bo, pero hai que traballar moi ben a produci¨®n. Co que hai que ter coidado ¨¦ coa calidade dos grupos. A ¨²nica forma de sa¨ªr adiante e conseguir o respaldo do p¨²blico e iso s¨® se consegue traballando arreo.
P. Hai moitos festivais en ver¨¢n, pero poucos noutras ¨¦pocas do ano. Non haber¨ªa que desestacionalizar?
R. N¨®s xa o vimos facendo e de feito temos un festival, Microfest, que organizamos no mes de novembro. Creo que programar os concertos e festivais noutras ¨¦pocas do ano vai ser cada vez mais necesario. Agora temos en Galicia moitos contedores que temos que encher. Tam¨¦n penso que cada vez son mais inviables os grandes eventos de balde. E imposible manter a calidade dos grupos con este tipo de eventos.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.