"O museo do Gai¨¢s ¨¦ un espazo dif¨ªcil pero posible"
Na Cidade da Cultura rematou onte un encontro internacional en que responsables de importantes museos e instituci¨®ns culturais debatiron durante tres d¨ªas sobre diversos aspectos relacionados coa xesti¨®n cultural. Entre os invitados atop¨¢base o actual director da Casa Encendida de Madrid, Jos¨¦ Guirao, que durante varios anos dirixiu o museo Reina Sof¨ªa.
Na s¨²a opini¨®n, as d¨²as prioridades sobre o futuro do complexo do Gai¨¢s son a de tomar unha decisi¨®n definitiva sobre a execuci¨®n completa do proxecto e, ademais, conectar o recinto coa propia cidade de Santiago. "O primeiro obxectivo ¨¦ que os cidad¨¢ns tomen a Cidade da Cultura e f¨¢gana s¨²a", indica Guirao, quen tam¨¦n considera que o Gai¨¢s pode contar con importantes achegas de capital privado se as empresas ven con claridade os beneficios que poder¨¢n obter para a s¨²a imaxe co apoio aos proxectos que se desenvolvan no complexo.
"Pola mi?a experiencia creo que hai moitas persoas nas empresas que son sensibles para apoiar unha programaci¨®n cultural de calidade. O problema ¨¦ que en Espa?a as instituci¨®ns p¨²blicas a¨ªnda non te?en ben perfilado o que deben ofrecer ¨¢s empresas para que estas se animen a participar nos seus proxectos", explica Guirao.
No que se refire ¨¢s posibilidades expositivas do Museo de Galicia, que acaba de abrir as s¨²as portas aos visitantes no Gai¨¢s, Guirao sinala que se trata dun espazo "an¨®malo" e f¨®ra de calquera est¨¢ndar co?ecido. "Iso vai dificultar o traballo con determinados formatos de creaci¨®n, pero tam¨¦n vai obrigar aos comisarios a procurar outro xeito de enteder o espazo muse¨ªstico. Haber¨¢ que tomar as dificultades coma unha oportunidade de innovaci¨®n. En resumo, non ¨¦ un espazo f¨¢cil pero non ¨¦ imposible", engade.
Outro dos po?entes no encontro do Gai¨¢s foi a directora de programaci¨®n do Barbican Center de Londres, Louise Jeffreys. O centro do capital brit¨¢nica ten algunha semellanza estrutural coa Cidade da Cultura, xa que foi dese?ado tam¨¦n para acoller diversas disciplinas art¨ªsticas, dende arte ata teatro, danza ou cine. Outra coincidencia ¨¦ que foi un espazo que tivo moitas dificultades ata que chegou a facerse un oco na competitiva escena cultural londinense. O Barbican celebrar¨¢ o seu 30 aniversario o ano que v¨¦n, pero hai que ter en conta que o centro comenzou a dese?arse en 1959 e non chegou a funcionar plenamente ata 2003. Semella que hai m¨¢is lugares no mundo onde a planificaci¨®n non foi boa.
Jeffreys explica que non sab¨ªa nada sobre a Cidade da Cultura ata que chegou a Santiago. Considera que o recinto conta cuns espazos "fant¨¢sticos" e con posibilidades para desenvolver actividades moi diversas. "Iso pode levar canda si oportunidades e problemas, pero seguramente estes ¨²ltimos poder¨¢n resolverse con ideas creativas", indica a responsable do Barbican.
A¨ªnda que as caracter¨ªsticas do p¨²blico e o volume de poblaci¨®n de Santiago e Londres son moi diferentes, Jeffreys apunta a que un dos principios que hai que seguir ¨¦ o da elaboraci¨®n dunha programaci¨®n que permita atraer os visitantes. "? algo que leva tempo e que ten que estar constantemente en revisi¨®n para adaptala aos gustos do p¨²blico", engade.
No caso de Santiago cre que deber¨ªa existir un di¨¢logo permanente entre os responsables da programaci¨®n e a comunidade art¨ªstica local e considera tam¨¦n "fundamental" a posta en marcha dun programa educativo e did¨¢ctico con obxectivo de "crear un p¨²blico na cidade que no futuro se converta nun usuario habitual do complexo". O Barbican recibe 900.000 visitantes ao ano, aos que hai que engadir outros 500.000 asistentes a eventos privados.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.