Dido busca Enees al Lliure
El teatre aposta amb for?a optimisme per les noves ¨°peres
La creaci¨® l¨ªrica viu una situaci¨® com a m¨ªnim estranya a Barcelona: mentre la nova ¨°pera encarregada pel Gran Teatre del Liceu al compositor catal¨¤ Benet Casablancas ¡ªL¡¯Enigma di Lea, amb llibret de Rafael Argullol¡ª encara no t¨¦ data oficial d¡¯estrena, els altres dos grans teatres de car¨¤cter p¨²blic, el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) i el Teatre Lliure, aposten amb for?a optimisme per les noves ¨°peres: el m¨®n a l¡¯inrev¨¦s. I si fa nom¨¦s quatre mesos el TNC es va apuntar un gran ¨¨xit amb l¡¯estrena de l¡¯¨²ltima ¨°pera d¡¯Alberto Garc¨ªa Demestres, L¡¯eclipsi, basada en una pe?a de Paco Zarzoso, ara ¨¦s el Lliure qui espera c¨®rrer la mateixa sort presentant, junts per primera cop a Barcelona, el d¨ªptic format per Dido Reloaded i Go, Aeneas, Go!, dues innovadores ¨°peres de cambra, d¡¯infreq¨¹ent autoria coral, que revisen en clau contempor¨¤nia tot un cl¨¤ssic de l¡¯¨°pera barroca anglesa, Dido i Enees, d¡¯Henry Purcell. Les dues obres, completades per un nou ep¨ªleg, podran veure¡¯s a L¡¯Espai Lliure.
DIDO RELOADED/ GO, AENEAS, GO!
Teatre Lliure
Del 26 al 30 de novembre
Despr¨¦s de la seva reeixida estrena a Barcelona l¡¯octubre del 2013, en un escenari tan especial com l¡¯antic amfiteatre anat¨°mic de la Real Acad¨¨mia de Medicina, Dido Reloaded torna amb la seva energia creativa intacta. ?s una revisi¨® molt enginyosa d¡¯un t¨ªtol essencial en la hist¨°ria de l¡¯¨°pera barroca signat a vuit mans per quatre joves compositors: Xavier Bonfill (1986), Raquel Garc¨ªa Tom¨¢s (1984), Joan Magran¨¦ (1988) i Octavi Rumbau (1980). Els quatre comparteixen no tan sols inquietuds l¨ªriques sin¨® tamb¨¦ afany per explorar nous codis a la recerca d¡¯una l¨ªrica estr¨ªctament contempor¨¤nia que no perdi l¡¯expressivitat i l¡¯impacte dram¨¤tic.
Nascut per enc¨¤rrec del laboratori d¡¯escriptura d¡¯?pera de Butxaca i Nova Creaci¨®, Dido Reloaded (el t¨ªtol remet al segon lliurament de la saga Matrix), es defineix amb el curi¨®s subt¨ªtol d¡¯?pera l¨ªquida de cambra, que obre sucoses possibilitats a l¡¯hora de definir la identitat de la multipartitura. Amb recursos esc¨¨nics m¨ªnims, Jordi P¨¦rez Sol¨¦ signa la direcci¨® d¡¯escena i Cristina Cordero, la dramat¨²rgia, en la qual, a partir del llibret original, dissecciona les passions de Dido i la seva confident Belinda, per dues veus en ascens (la soprano Maria Hinojosa i la mezzosoprano Anna Al¨¤s. Enees t¨¦ nom¨¦s pres¨¨ncia musical en l¡¯equip instrumental, integrat pel clarinetista V¨ªctor de la Rosa, la violoncel¡¤lista C¨¨lia Torres i un fons de m¨²sica electr¨°nica.
La continuaci¨® del projecte ¨¦s Go, Aeneas, Go!, que s¡¯estrena a Barcelona despr¨¦s de guanyar el primer premi Berliner Opernpreis, organitzat per la Neuk?llner Oper, que va estrenar l¡¯obra el maig i, davant la notable acollida, ha fet una breu temporada en el coliseu alemany. La vetllada es tancar¨¤ amb l¡¯estrena d¡¯un ep¨ªleg que possa el punt final al viatge al futur dels eterns personatges barrocs de Purcell.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.