¡®CabaretA¡¯ reivindica all¨° que no sigui pol¨ªticament correcte
Aquest teatre-concert c¨¤ustic, divertit i en clau femenina, es veur¨¤ del 19 el 30 de juliol, dins del Grec
CabaertA. Amb una A maj¨²scula al final per deixar clar l'esperit femen¨ª que l'ha creat, l'ha musicat i l'interpreta. L'actriu Maria Molins i la pianista B¨¢rbara Granados han fabricat aquest delici¨®s espectacle que barreja amb ironia el teatre amb el concert, que se'n riu de tothom, que trenca la quarta paret amb pit i cuixa, que critica tants conceptes perversos per¨° pol¨ªticament correctes de la nostra societat i que ret senzills homenatges a quatre referents de la nostra cultura: Maria Aur¨¨lia Capmany, Guillermina Motta, Mary Santpere i ?ngel Pavlovsky. Totes dones. Estaran a la Muntaner, dins del Grec, del 19 al 30 de juny, durant una hora i 20 minuts. A la tardor, ja tenen gira assegurada.
"La Maria tenia ganes de fer conya, d'allunyar-se de papers dram¨¤tics", explica B¨¢rbara Granados. "Jo m'he estat tres anys fora de l'escena per un puto c¨¤ncer i he aprofitat per fer can?ons fotent-me'n de tot: de la hipocresia dels 'que et milloris', dels dies mundials de tal o qual cosa, dels llacets que despr¨¦s es queden oblidats... I m'he quedat molt a gust". Tant, que no va dubtar a donar sortida a tot plegat, de la m¨¤ de Molins, en una obra c¨¤ustica, divertida impregnada d'all¨° que la B¨¢rbara anomena, obertament, "tumor negro".
"L'espectacle comen?a amb una can?¨® on s'explica qu¨¨ veurem a l'escenari", adverteix Molins. ?s tot una successi¨® de n¨²meros, cantats i narrats (teatre-concert, de fet) amb frescor, amb cr¨ªtica i amb mala llet. Joan Maria Segura Bernadas, el director, ¨¦s qui dona coher¨¨ncia a tot plegat mentre que la banda sonora, en directe, la posen els musics Dick Them i Miquel Malirach ("un 'chico para todo'", diu Molins: "Toca, canta i fa d'actor!"). Un 80% de les can?ons s¨®n originals de Granados.
La reivindicaci¨® d'una Barcelona canalla que ha desaparegut porta l'escena al Paral¡¤lel dels anys 20 i 30. La sala, de fet, disposa petites taules a la part de davant de la platea, com als teatres de fa un segle, i la protagonista baixa de l'escenari, com una vedette, i fa conya amb el p¨²blic. "Fins ara no ho havia fet mai, per¨° li he agafat el 'gusanillo' i em fa gr¨¤cia seure a les cames d'un espectador, per exemple", adverteix, amb un somr¨ªs murri. La veu poderosa, seriosa, respectuosa de la Maria Aur¨¨lia Capmany de Dones, flors i violes, interpretada pel mateix Malirach (el 'chico para todo'), introdueix una can?¨® cabaretera al cent per cent: "Parla d'una dona que t¨¦ picors i, ¨¦s clar, buscar¨¤ alg¨² que li alleugi el problema...", s'excusa Maia Molins.
Per¨° hi ha molt m¨¦s. CabaretA va passant per diferents ¨¨poques sense abandonar el to de com¨¨dia. "La Mary Santpere cantava Coca?na, una can?¨® que ha generat El traficante, on parlem de les drogues", diu B¨¢rbara Granados. I hi ha refer¨¨ncies, tamb¨¦, a la pol¨ªtica: "?s que ens colen cada cosa!", diu la Molins. I a la precarietat dels artistes, i a la homosexualitat, i a la salut...
I tamb¨¦ hi ha espai per n¨²meros dif¨ªcils de qualificar, com un en qu¨¨ petites andr¨°mines i caixes de m¨²sica creades per Granados agafen la batuta de l'espectacle, o quan els dos m¨²sics es queden sols a l'escenari, o quan una escena del Mercader de Ven¨¨cia agafa els aires d'un blues. Tot hi cap. En catal¨¤, en castell¨¤, en itali¨¤ o en angl¨¨s. I tot despr¨¨n bon rotllo. "Ens ho passem molt b¨¦ i crec que aquesta energia que tenim la traspassem al p¨²blic", diu la protagonista.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.