Maria Rovira fa ballar el ¡®R¨¨quiem¡¯ de Mozart
La core¨°grafa, que estrena al Centre Cultural de Terrassa, subratlla l'espiritualitat de la pe?a
La cita amb la ballarina i core¨°grafa Maria Rovira (Matar¨®, 1963) ¨¦s en una prestigiosa escola de dansa del carrer Balmes de Barcelona, tamb¨¦ seu de la Crea Dance Foundation, una iniciativa de finals del 2018 dels mecenes Sebasti¨¢n i Lourdes Pascual i Marta Antich amb el prop¨°sit de treballar per i per a la dansa. La seva primera iniciativa va ser posar en mans de Rovira la companyia de dansa que porta el nom de la fundaci¨®. La seva primera producci¨® va ser Carmina Burana, que va obtenir un ¨¨xit rotund la temporada passada al Centre Cultural de Terrassa i que aquesta temporada far¨¤ una gira per importants teatres de la resta d'Espanya. Aquest cap de setmana volen repetir ¨¨xit al mateix lloc amb una nova i intensa coreografia sobre el R¨¨quiem,?de Mozart (dissabte 20.00 i diumenge 18.00).
Maria Rovira ¨¦s una dona valenta, a m¨¦s de ser una de les nostres artistes m¨¦s internacionals. Fa anys que treballa amb el Ballet Nacional de Cuba i ha estat core¨°grafa convidada en companyies del Canad¨¤, els EUA i Col¨°mbia, entre altres pa?sos. En l'actualitat viu un moment dol? en la seva carrera art¨ªstica emparada per la fundaci¨® i amb la confian?a de la direcci¨® del Centre Cultural de Terrassa.
"Per al R¨¨quiem, igual que va passar amb Carmina Burana, actuen en directe l'Orquestra Simf¨°nica del Vall¨¨s dirigida per Josep Prats, la Coral Cantiga i el Cor Montserrat d'Amics de les Arts¡±, explica Rovira. ¡°Pel que fa als ballarins he reunit excel¡¤lents int¨¨rprets nacionals i internacionals". Entre ells cal destacar el magn¨ªfic ballar¨ª cub¨¤, Keyvin Mart¨ªnez, que el p¨²blic recordar¨¤ perqu¨¨ encarnava Carlos Acosta de jove a?Yuli, la pel¡¤l¨ªcula que Ic¨ªar Bolla¨ªn va rodar sobre la vida del genial int¨¨rpret i en la qual Rovira va col¡¤laborar.
¡°La meva intenci¨® era convertir el Mercat en un teatre de l¡¯estil del Sadler¡¯s Wells londinenc. Hauria obert les portes no nom¨¦s a la dansa contempor¨¤nia sin¨® tamb¨¦ a la cl¨¤ssica¡±
"En la coreografia del R¨¨quiem he volgut expressar els intensos sentiments de tristesa, mort, injust¨ªcia, pietat i amor que emanen de la partitura. ?s una pe?a molt espiritual, en qu¨¨ he utilitzat la meva experi¨¨ncia de quan vaig tenir un ictus. He reviscut el moment en qu¨¨ et sembla que el cos se separa de l'¨¤nima. El treball coral ¨¦s sobri i despr¨¨n l'extrema malenconia que tenyeix la m¨²sica de Mozart", explica Rovira amb una espurna d'entusiasme als ulls blaus.
El seu altre projecte ¨¦s organitzar pr¨°ximament una Gala d'Estrelles per commemorar els 100 anys d'Alicia Alonso. En escena ballaran solistes del Ballet Nacional de Cuba que es troben a les files de les principals companyies internacionals i que interpretaran les principals peces del repertori cl¨¤ssic, mentre que Maria Rovira crear¨¤ una coreografia contempor¨¤nia en honor de la m¨ªtica ballarina cubana.
Rovira t¨¦ una espina clavada al cor, ja que volia ser directora del Mercat de les Flors, despr¨¦s de Francesc Casades¨²s, per¨° finalment va prosperar el projecte de l'actual directora, ?ngels Margarit. "La meva intenci¨® era convertir el Mercat en un teatre tipus el Sadler's Wells londinenc. Hauria obert les portes no nom¨¦s a la dansa contempor¨¤nia sin¨® tamb¨¦ a la cl¨¤ssica¡±, explica. ¡°Havia parlat amb nombrosos festivals internacionals en els quals he estat core¨°grafa convidada, concretament l'American Dance Festival dels EUA i estaven disposats a convidar-hi un core¨°graf catal¨¤ perqu¨¨ cre¨¦s una pe?a que despr¨¦s s'hauria estrenat al Mercat, per¨° no va poder ser, ll¨¤stima".
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.