Territorio fotogr¨¢fico
As galer¨ªas galegas estrean a tempada cunha oferta heterox¨¦nea na que se atopan artistas consagrados e mozos coma Ucieda e Trastoy
O soporte fotogr¨¢fico ¨¦ o gran protagonista dos novos contidos das galer¨ªas e pequenos centros de arte do pa¨ªs, que est¨¢n a renovar as s¨²as exposici¨®ns tralo longo per¨ªodo estival. Grandes nomes da fotograf¨ªa espa?ola coma Alberto Garc¨ªa-Alix e Isabel Mu?oz mest¨²ranse con novos valores coma a portuguesa Carla Cabanas e o galego Dami¨¢n Ucieda. Tam¨¦n hai espazos para a pintura, con exposici¨®ns adicadas a artistas coma Dar¨ªo Basso ou Carlos Ma?o, e ¨¢ instalaci¨®n na que sobresae a mostra protagonizada por Mauro Trastoy.
O ciclo PhotoGalicia, que incl¨²e cinco exposici¨®ns ao longo do outono, abriuse esta semana no Caf¨¦ Moderno de Pontevedra coa exposici¨®n Tres v¨ªdeos tristes, que incl¨²e traballos en fotograf¨ªa e v¨ªdeo de Alberto Garc¨ªa-Alix. Pola s¨²a banda, o Museo Provincial de Lugo abriu tam¨¦n nestes d¨ªas a mostra Os corpos como territorio na que escultura e fotograf¨ªa se mesturan grazas ¨¢ maestr¨ªa t¨¦cnica no uso da luz da fot¨®grafa Isabel Mu?oz, unha muller que se convertiu nunha habitual das salas de exposici¨®ns de Galicia.
A galer¨ªa Sargadelos de Santiago tam¨¦n presta atenci¨®n ¨¢ fotograf¨ªa con d¨²as exposici¨®ns individuais dentro do ciclo Di¨¢logos ib¨¦ricos. Nas instant¨¢neas da artista lusa Carla Cabanas hai unha procura dos valores inherentes ao abstracto no coti¨¢. O seu ollar ¨¦ h¨²mido e ba?ado por unha luz difusa que conforma atm¨®sferas que nos convidan ¨¢ viaxe. O coru?¨¦s Dami¨¢n Ucieda aposta por crear unha fisura perceptiva no espectador. Retrata os seus seres m¨¢is cercanos para transformar en atractivo e misterioso o rutinario. A artista vasca Itziar Okariz, que se move no terreo da cr¨ªtica social, presenta na galeria viguesa Ad Hoc unha serie de fotograf¨ªas na que pode verse a unha muller escalando diversos edificios.
O pintor Dar¨ªo Basso exp¨®n na galer¨ªa SCQ de Santiago unha ducia de lienzos recentes nos que fai unha viaxe a trav¨¦s do tempo e da s¨²a propia pintura. Basso reproduce a iconograf¨ªa que xa empregou nos anos 80 (c¨ªrculos conc¨¦ntricos, formas dentadas, pegadas) e aplica a pintura en grosas capas de xeito que os cadros te?en unha apariencia moi densa.
A riqueza crom¨¢tica ¨¦ unha das caracter¨ªsticas das obras do pintor aragon¨¦s Carlos Ma?o, cunha obra que ten evidentes influenzas da arte pop e tam¨¦n referentes cinematogr¨¢ficos, teatrais e fotogr¨¢ficos. A s¨²a serie de cadros titulada Iconograf¨ªas II pode verse na galer¨ªa coru?esa Ana Vilaseco.
O ferrol¨¢n Mauro Trastoy, un artista que acostuma a moverse no terreo da provocaci¨®n e a iron¨ªa, converteu a sala C de Santiago nunha mancha de puntos. A intervenci¨®n enc¨¢drase dentro do movemento Sufato (SuperaFavordeTodo) que encabeza o propio artista e que se distingue polo cuestionamento das formas de poder.
Tam¨¦n en Santiago, a Fundaci¨®n Granell acolle unha mostra adicada aos artistas holandeses Eliz¨¦ Bleys e Rick Lina. O surrealismo ¨¦ o terreo no que se moven ¨¢mbolos dous creadores, a¨ªnda que a primeira utiliza a cer¨¢mica coma medio de expresi¨®n mentras que Lina se move no terreo da pintura.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.