Teatro novo en tempos de crise
Os escenarios asisten ao nacemento de compa?¨ªas dram¨¢ticas
? urbanita Flor non s¨® lle cambia o mundo ao seu redor cando un posto de traballo como profesora interina de m¨²sica a transplanta a unha aldea da Galicia. En terra nova agroma outra persoa, desprendida do enxoval reducido que viaxa nas maletas e nas caixas de cart¨®n que conforman a s¨²a mudanza e, significativamente, a escenograf¨ªa de Cambios de destino, ¨®pera prima da compa?¨ªa Teatro en punto, estreada en novembro de 2009 en Rianxo e esta fin de semana en cartel no Teatro Arte Livre de Vigo (s¨¢bado 20 ¨¢s 21.30 e domingo 21 ¨¢s 20.00 horas).
"Tivemos claro desde o principio que os recursos t¨¦cnicos da obra ti?an que ser m¨ªnimos: por cartos e por capacidade de movemento, para diversificar os lugares aos que chegar. Intentamos facer unha montaxe male¨¢bel porque a sociedade e o teatro est¨¢n cambiando e n¨®s debemos avanzar con eles. Os lugares de representaci¨®n estanse desprazando do teatro convencional a novos espazos como bares, bibliotecas, prazas p¨²blicas e centros socioculturais", indica a directora compostel¨¢ Nerea de Valenzuela, quen se estrea nos labores de direcci¨®n con esta montaxe, adaptaci¨®n dun texto de Rub¨¦n Ruibal, ao tempo que comparte a xerencia de Teatro en punto coa actriz protagonista, a ferrol¨¢ Gloria Rico.
"Cando non son tempos de crise para a arte?", resposta De Valenzuela ¨¢ cuesti¨®n de emprender esta aventura en ¨¦poca de vacas fracas: "Impux¨¦monos condicionantes como s¨® unha actriz, recursos m¨ªnimos e escenograf¨ªa cero, pero sen perder de vista que a contemporaneidade que perseguimos pasa por descubrir cal ¨¦ o noso lugar aqu¨ª e agora". A identificaci¨®n do p¨²blico co representado ¨¦ a chave para Teatro en punto e ¨¢ mesma diana apunta ?nfalo Teatro, outra compa?¨ªa de recente creaci¨®n dirixida polo dramaturgos e docentes Ana Contreras e Afonso Becerra. "Avogamos por un teatro social, popular, que se afirme na s¨²a comunicaci¨®n e na relaci¨®n coa xente que v¨¦n ao teatro", explica Becerra.
Na s¨²a primeira montaxe, Neuras, a partir dun texto feminista de Mar¨ªa Xos¨¦ Queiz¨¢n, este d¨²o de directores fai "enxe?er¨ªa dramat¨²rxica contrastada". "Entendemos a direci¨®n esc¨¦nica como xesti¨®n de decisi¨®ns art¨ªsticas al¨¦n da creatividade individual e dende o debate; unha dramaturxia da recepci¨®n que conxugue olladas diferentes", indican. Contreras, cuxas experiencias m¨¢is recentes na direci¨®n foron coas compa?¨ªas madrile?as Kaputt e Doble Tiempo, comparte esta idea comunitaria da arte: "A disoluci¨®n da nosa persoalidade en favor da autonom¨ªa da obra". Sobre o escenario, catro actores debullan na consulta dunha psic¨®loga as neuroses da sociedade occidental con n¨²meros de m¨²sica, maxia e gags que versan sobre amor, autoestima, transtornos alimentarios e identidade sexual. Coa obra, de paso, as t¨¢boas galegas saldan unha conta con Queiz¨¢n, in¨¦dita sobre un escenario como dramaturga.
Diante do espectador desfila un colaxe de secuencias que transitan entre a comedia de situaci¨®n televisiva e o musical. "?nfalo quer¨ªa comezar indagando nos mecanismos da comicidade e fuxindo dos x¨¦neros oficiosamente considerados alta cultura", explica Becerra. Neuras tam¨¦n foi estreada en novembro de 2009, en Cangas do Morrazo, e proximamente visitar¨¢ Lugo (4 de marzo) ou Nar¨®n (6 de marzo).
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.