B¨¦jart Ballet: Peralada als seus peus
Apassionant i indispensable cita per als amants de la dansa aquest cap de setmana al festival de Peralada
Apassionant i indispensable cita per als amants de la dansa la d¡¯aquest cap de setmana del festival Castell de Peralada amb la companyia B¨¦jart Ballet de Lausana, que torna a aquest escenari despr¨¦s de deu anys, llavors de la m¨¤ del desaparegut Maurice B¨¦jart (Marsella, 1927-Lausana, 2007) i ara del seu hereu coreogr¨¤fic, Gil Rom¨¢n, director actual de la companyia.
El B¨¦jart Ballet no deixa de ser la cirereta de la notable programaci¨® de dansa del festival Castell de Peralada. Aix¨ª, despr¨¦s del B¨¦jart Ballet actuar¨¤ la magn¨ªfica ballarina francesa Sylvie Guillen, que s¡¯acomiadar¨¤ dels escenaris amb Life in Progress, programa format per diverses coreografies on la dansa contempor¨¤nia s¡¯entronca amb el ballet cl¨¤ssic (24 de juliol). Mentrestant, el 13 d¡¯agost la bailaora Mar¨ªa Pag¨¦s, amb la seva companyia, far¨¤ una particular versi¨® de la m¨ªtica Carmen.
Despr¨¦s de reajustaments d¡¯¨²ltima hora, el programa que executar¨¤ el B¨¦jart Ballet est¨¤ marcat per Bolero, una altra coreografia emblem¨¤tica, on B¨¦jart va entaular un r¨ªtmic i gestual di¨¤leg amb la partitura de Ravel el 1961 que es va convertir en una pe?a genial, indispensable, en el repertori bejarti¨¤, i que van immortalitzar Jorge Donn o Angela Albrecht i Shona Minck. La sensualitat del ball de l¡¯int¨¨rpret pujat a la immensa taula, en constant coqueteig amb els homes que l¡¯envolten, despr¨¨n una m¨¤gia imperible.
A banda de Bolero, el B¨¦jart Ballet atacar¨¤ Impromptu, intensa pe?a que Gil Rom¨¢n ha creat amb m¨²sica d¡¯Erik Satie especialment per a Peralada. Un altre dels al¡¤licients del programa ¨¦s Bhakti III, la hipn¨°tica coreografia que B¨¦jart va crear el 1968 amb m¨²sica tradicional de l¡¯?ndia, inspirada en la religi¨® i la filosofia d¡¯aquest pa¨ªs. Una posada en escena que potencia al m¨¤xim els passos a dos i que B¨¦jart va concebre com un poema d¡¯amor. Una altra pe?a del seu programa ¨¦s Histoire d¡¯Eux, interessant treball del desaparegut Tony Fabre, col¡¤laborador coreogr¨¤fic de Nacho Duato en la seva etapa com a director de la Companyia Nacional de Dansa, i que s¡¯inspira en la partitura de Dido i Enees, de Henry Purcell. El programa s¡¯obrir¨¤ dem¨¤ divendres amb Suite barrocca, abstracta pe?a de B¨¦jart amb m¨²sica del XVIII i vestuari de Versace. Dissabte, la funci¨® obrir¨¤ amb la visceral i mediterr¨¤nia coreografia de B¨¦jart Set danses gregues, amb m¨²sica de Mikis Theodorakis.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.