L¡¯¡®efecte Hiroshima¡¯ sacseja el Poble-sec en nom¨¦s 365 dies
L¡¯espai independent d¡¯arts esc¨¨niques celebra el primer any de vida acollint m¨¦s d¡¯11.000 espectadors
Amb la tranquil¡¤litat i seguretat de la feina ben feta, Gaston Core, director art¨ªstic de la sala Hiroshima de Barcelona, fa un balan? ara que es compleix un any d'aquest espai esc¨¨nic independent del Poble-sec de Barcelona, situat molt a prop de la sala Apolo, en el que va ser una f¨¤brica d'ascensors. ¡°No m'agrada parlar d'un any, sin¨® de 365 dies, ja que fem una feina di¨¤ria per aconseguir que aquest espai es converteixi en un lloc de programaci¨® de les arts esc¨¨niques contempor¨¤nies emergents de qualitat i que sigui una bona oferta cultural per a la ciutat¡±, explica el jove director. Core detalla l'activitat en n¨²meros: ¡°En 365 dies hem fet 160 funcions, a m¨¦s de nombroses actuacions paral¡¤leles; aix¨ª doncs, per la sala Hiroshima han passat 11.000 persones. De les obres programades, un 18% han estat espectacles internacionals i aix¨ª oferim la possibilitat que el p¨²blic de Barcelona conegui els treballs emergents d'altres pa?sos¡±. I afegeix: ¡°Hem intentat fer una programaci¨® ecl¨¨ctica per¨° molt contempor¨¤nia i crec que en aix¨° rau el nostre ¨¨xit, perqu¨¨ el p¨²blic ha vist espectacles que reflecteixen el m¨®n actual, els seus sentiments, els seus avan?os tecnol¨°gics i el tipus de m¨²sica. A m¨¦s, la gent ja comen?a a parlar dels espectacles estil Hiroshima¡±.
A la pregunta sobre quin ¨¦s l'estil Hiroshima, Core cita el solo de Maurici Gonz¨¢lez, Wakefield Poole: visions i revisions, que acaba de guanyar el guard¨® en aquesta especialitat en l'¨²ltima edici¨® dels Premis de la Cr¨ªtica celebrada a Barcelona i que es va veure en aquest espai esc¨¨nic: ¡°M'agrada la implicaci¨® f¨ªsica, coreogr¨¤fica i intel¡¤lectual d'aquest artista, vull tornar a programar aquest espectacle¡±.
Entre les novetats per al proper trimestre, la sala Hiroshima oferir¨¤ un bo per a tres espectacles, i l'any vinent en trauran d'altres per a cinc i deu espectacles. A partir del maig, refor?aran les actuacions de m¨²sica l¨²dica i seguiran amb els cicles de m¨²sica electr¨°nica experimental.
¡°A l'estiu farem concerts l¨²dics per atreure el p¨²blic que li agrada sortir de nit a l'estiu. La Hiroshima acollir¨¤ espectacles de la programaci¨® del Grec 2017¡±, afegeix. L'altra sala de la Hiroshima tindr¨¤ un nou equip gestor i s'especialitzar¨¤ en m¨²sica que Core no vol concretar ara com ara.
Suggeridora i nova resulta la programaci¨® d'abril a juny, destacant els espectacles: Andrei Rublev, una panicograf¨ªa, de Societat Doctor Alonso (14 al 16 d'abril), i el concert Nacer Blanco, de Borja Flames (24 d'abril). Ja al maig, la dansa d'Eul¨¤lia Bergada a?Flying Pigs (19 al 22) i Ajustando las velas, una idea d'Hiroshima, que reuneix en escena la ballarina S¨°nia S¨¢nchez i la compositora Giulia Valle (29 de maig).
El director de l'espai recomana especialment l'espectacle Mercurial George, de Dana Michel, una artista del Quebec (11 de juny). I tamb¨¦ cal destacar, entre el 24 i el 26 de juny, el teatre f¨ªsic d'Alejandro Curiel a?All by myself.
Pel que fa al resultat econ¨°mic del primer any, el director art¨ªstic aclareix que, de moment, s'ha tancat amb d¨¨ficit, ¡°una cosa que ja hav¨ªem previst; esperem que en un termini de cinc anys es pugui anar escur?ant¡±. Per pal¡¤liar-ho, ¡°intentarem buscar patrocinis, col¡¤laboracions i gestionar una subvenci¨® d'algun organisme oficial, ara estem en la fase de paperassa¡±, assegura Core, que recorda, no obstant aix¨°, que l'Institut de Cultura de Barcelona va aportar 54.000 euros per a les obres de condicionament de la sala.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.