¡®Fotogramas¡¯ tanca la redacci¨® de Barcelona i s¡¯editar¨¤ a Madrid
El grup Hearst trasllada la hist¨°rica revista de cinema per centralitzar-la a la capital d'Espanya
El grup editorial Hearst ha decidit tancar la redacci¨® de la revista Fotogramas a Barcelona, on va ser fundada el 1946, i ha prescindit de vuit de les nou persones de l'equip a la capital catalana per centralitzar l'edici¨® des de Madrid. La idea de l'empresa editora ¨¦s que el nou equip de redacci¨® es nodreixi de periodistes d'altres publicacions del grup, ja que pr¨¤cticament tota la redacci¨® de la cap?alera est¨¤ situada a Barcelona, mentre que a Madrid nom¨¦s treballava una persona per a l'edici¨® en paper i una segona com a responsable de la p¨¤gina web.
Segons han informat a Efe fonts del grup, la companyia ha optat per relocalitzar la redacci¨® a Madrid. Fa un mes, va oferir a l'equip de Barcelona l'opci¨® de traslladar-se a la capital espanyola a partir de dilluns, despr¨¦s que divendres es tanqu¨¦s l'¨²ltim n¨²mero de la revista, corresponent al mes de juliol i que sortir¨¤ a la venda dijous que ve.
Durant aquest mes, els treballadors, que no han acceptat la proposta de traslladar-se a Madrid sobretot per temes familiars, han estat negociant una indemnitzaci¨® amb l'empresa. Nom¨¦s un dels empleats, blindat contractualment com a assessor sindical, seguir¨¤ en plantilla des de Barcelona.
En esa ¨¦poca, que ahora parece tan remota, en la que no exist¨ªa la inmediatez de internet, revistas como #Fotogramas nos alimentaban las ansias cin¨¦filas cada mes. El cierre de la redacci¨®n de Barcelona es como el cierre de un pedacito de todos los que amamos el cine. pic.twitter.com/rJfP2Xqri2
— CineCiutat (@CineCiutat) June 21, 2018
El trasllat a Madrid suposa un canvi radical en la publicaci¨®, que d'un dia per l'altre passar¨¤ a tenir un equip totalment nou i procedent d'altres ¨¤mbits informatius. Amb aix¨° es perdr¨¤ l'esperit de la revista, molt vinculada a la ciutat de Barcelona. El director de la publicaci¨®, Toni Ulled, fill de l'antiga directora, Elisenda Nadal, ¨¦s un dels treballadors que deixaran la publicaci¨®. Ulled viatjar¨¤ a Madrid dilluns, dia en qu¨¨ finalitzar¨¤ la seva relaci¨® laboral, per fer el relleu amb la futura direcci¨®.
El canvi de seu i de redacci¨® deixa algunes inc¨°gnites sobre el contingut de Fotogramas. En el cas, per exemple, de Fahrenheit 451, que mesura la temperatura de l'actualitat informativa del cinema, o el ja m¨ªtic "Consultorio de Mr. Belvedere", on s'atenien els dubtes o les curiositats dels lectors sobre les estrenes de cada mes, o "Cocktail de famosos", la finestra que t¨¦ oberta la revista a les tafaneries del sector.
L'edici¨® digital de la publicaci¨® ¨¦s la que, presumiblement, menys canvis comportar¨¤, ja que s'actualitza des de Madrid i ¨¦s, en cert sentit, independent de la revista en paper, que es publica cada mes. Quan s'ha conegut la decisi¨® del grup editorial, les xarxes socials han reflectit la sorpresa de molts lectors de tota la vida.
A la capital catalana, a la Gran Via, quedar¨¤ el departament comercial de Hearst i l'impressionant arxiu de la revista. Fotogramas t¨¦ 71 anys d'hist¨°ria (va ser fundada el 1946 a Barcelona per Antonio Nadal-Rod¨® i Mar¨ªa Fernanda Ga?¨¢n i el primer n¨²mero va apar¨¨ixer el 15 de novembre d'aquell any). En la llista de professionals que han col¡¤laborat en la revista figuren noms com Terenci Moix, Enrique Vila-Matas, Maruja Torres, Joan de Sagarra i ?ngel Casas. El grup multinacional Hearst, que gestiona a Espanya una vintena de revistes, entre elles Elle, La revista de Ana Rosa, Diez Minutos o Micasa, va comprar la divisi¨® de revistes al grup Hachette el 2011.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.