_
_
_
_

Pol Guasch veu ¡®Els homes i els dies¡¯ al TNC: Rebutja¡¯m i et ser¨¦ fidel per sempre m¨¦s

Xavier Albert¨ª porta al TNC els diaris de David Vilaseca, recollits en el llibre ¡®Els homes i els dies¡¯

Rub¨¦n de Egu¨ªa interpreta David Vilaseca al TNC.
Rub¨¦n de Egu¨ªa interpreta David Vilaseca al TNC.DAVID RUANO

Si Els homes i els dies, el t¨°tem autobiogr¨¤fic que va escriure David Vilaseca, fos una imatge, seria un quarto fosc. Prova d¡¯imaginar-ne el rastre: la humitat, l¡¯olor, la suor a les parets. La brut¨ªcia. El cos desconegut i la p¨¨rdua de sentits. Aquella cosa d¡¯amor silenciat i de recerca desesperada. Tamb¨¦ podria ser un cel de Londres, aplomat i gris¨®s, ennuvolant les possibilitats d¡¯una vida nova. O b¨¦ un record que pesa massa: la mare, el poble, la Barcelona provinciana, els amics oblidats, aquell primer amor que el va trair, el trauma, la psicoan¨¤lisi, el dolor. Un altre escenari: llum t¨ªmida i els seus dits contra el diari, primer; contra el teclat, despr¨¦s; i el manuscrit impr¨¨s entre les mans, finalment.

Xavier Albert¨ª, director de l¡¯adaptaci¨® teatral que es representa ara mateix a la Sala Gran del TNC, ha escollit la primera imatge. Per s¨°bria. Per net¨ªssima. Per despullada. Contra l¡¯estigma, tamb¨¦: en un quarto fosc s¡¯hi recull tanta vida, tanta energia s¡¯hi recull, tanta voluntat dissimulada de trencar-ne les parets i ocupar un espaim¨¦s ample, m¨¦s alt, que ¨¦s important evocar-ne la imatge. Aix¨° ¨¦s el que es despr¨¨n de l¡¯escriptura de Vilaseca, tamb¨¦: aquell desig de transcendir la pres¨® del llenguatge, de foragitar el pensament i d¡¯imaginar un altre horitz¨® possible. Per¨° hi ha el cel de Londres, aplomat i gris¨®s, i la mare, i el poble, i la Barcelona provinciana, i els amics oblidats, i aquell primer amor que el va trair, i tantes coses m¨¦s. Com fugir, aleshores?

Quarto fosc a part, l¡¯adaptaci¨® de l¡¯obra omple l¡¯escenari d¡¯un teatre nacional de q¨¹estions tan delicades com ho s¨®n l¡¯exili intel¡¤lectual, que, en el cas de Vilaseca, va anar de bracet de l¡¯exili sexual; el relat de la soledat queer; una cr¨ªtica dissident i marieta del sistema cultural i la consci¨¨ncia absoluta que, com escriu Vilaseca, ¡°qui domina el llenguatge domina la vida¡±. Sense pretensions de domini ni hegemonia, l¡¯aposta d¡¯Albert¨ª reconcilia l¡¯obra de Vilaseca amb ell mateix, perqu¨¨ renuncia al sensacionalisme del relat ¨Cel relat amb qu¨¨ alguns van promocionar l¡¯obra, fent ¨¨mfasi en la mort traum¨¤tica i les cantarelles d¡¯¨¨xit post mortem¨C i aposta clarament per traslladar un relat poli¨¨dric al teatre.

Vilaseca era un escriptor de portes endins. Sense que gaire gent ho sab¨¦s, escrivia un diari que era la seva gran tasca vital i est¨¨tica.
Vilaseca era un escriptor de portes endins. Sense que gaire gent ho sab¨¦s, escrivia un diari que era la seva gran tasca vital i est¨¨tica.

Estic conven?ut que alguna cosa es perd quan el que se subratlla de Vilaseca ¨¦s que l¡¯autor oblidat conquereix, per fi, la palestra. Que finalment se¡¯l valora i reivindica. Per comen?ar, perqu¨¨ no es q¨¹estiona qui decideix i qui vaticina els ¨¨xits editorials i literaris. Tamb¨¦ perqu¨¨ s¡¯obvia que el c¨¤non muta i es resignifica. I, alhora, perqu¨¨ es mistifica la seva obra sense atendre¡¯n la complexitat. Vilaseca no era un avan?at al seu temps: dialogava amb uns altres referents, trencava la closca d¡¯una cultura petita ¡ªcaldria preguntar-nos, de fet, per qu¨¨ tan petita i tancada¡ª i s¡¯obria a uns debats que anaven amb all¨° que el travessava, cercant-los on fes falta.

Resulta que Vilaseca era un escriptor de portes endins i escrivia, sense que gaire gent ho sab¨¦s, un diari que era, per a ell, la seva gran tasca vital i est¨¨tica. All¨ª hi recoll¨ª malestars, preocupacions i vicis, per¨° tamb¨¦ una perspectiva cr¨ªtica i sense complexos de la cultura catalana del moment ¡ªamb poques difer¨¨ncies a la d¡¯ara¡ª, que, certament, no estava preparada per acollir un discurs te¨°ric i acad¨¨mic com el seu; tamb¨¦ apleg¨¤ una lectura viva i diferencial de grand¨ªssims autors, com Maria-Merc¨¨ Mar?al o Josep Pla; per¨° alhora encet¨¤ una an¨¤lisi profunda sobre la sexualitat, el g¨¨nere i la identitat que dialogava, sense res a envejar, amb aquells te¨°rics que, fora de la pen¨ªnsula, ja estaven posant el g¨¨nere en disputa i debatent sobre l¡¯embolic de la sexualitat. L¡¯aposta d¡¯Albert¨ª capta aquesta complexitat i la trasllada a l¡¯escenari d¡¯una manera polif¨°nica i amb una divisa clara: no simplificar el relat. Que ¨¦s el mateix que dir: no convertir en titular el que ¨¦s, de fet, una hist¨°ria llargu¨ªssima, que s¡¯escriu durant tota una vida.

Hi ha alguna cosa dels diaris de Vilaseca, per¨°, que ¨¦s feixuga, que esgota el lector. Segurament es tracta de l¡¯impacte que t¨¦ el moviment de S¨ªsif quotidi¨¤ ??¨Cgens heroic, tan prosaic¨C que l¡¯arrossega sempre a ensopegar amb la mateixa pedra. Un no parar de contradiccions permanents, de no trobar-se mai al lloc desitjat, de torturar-se sense treva i de creure¡¯s prou important com per fer-ne, d¡¯aix¨°, literatura. Ben mirat, no ¨¦s altra cosa que el reflex ¨ªntim del lector, tamb¨¦, que repesca en les frustracions de Vilaseca les pr¨°?pies. Per aix¨° ho salvaria, s¨ª: perqu¨¨ el seu cansament tamb¨¦ ¨¦s el nostre, perqu¨¨ el seu ego tamb¨¦ ¨¦s el nostre.

L¡¯obra planteja q¨¹estions tan delicades com l¡¯exili intel¡¤lectual, que en el seu cas anava de bracet amb el sexual

I ¨¦s que en els seus diaris no hi ha, solament, una vida sencera. Hi ha una intenci¨®, un prop¨°sit: la voluntat expressa de dedicar-se a l¡¯escriptura, de pensar-se a si mateix com a creador ¨Cper¨° ¡°odio escriure aquest diari¡±, escriu, perqu¨¨ ell sap, de fet, que reviure amb les paraules all¨° viscut t¨¦ alguna cosa de tortura i, de vegades, el gran projecte est¨¨tic tremola davant les necessitats b¨¤siques de ser feli? o, simplement, d¡¯anar tirant. Ell va mantenir-se en la seva intenci¨® calladament, d¡¯amagades i sense aturador. No se¡¯n va cansar. Als escriptors, sovint se¡¯ls pregunta qu¨¨ escollirien, si haguessin de triar entre vida i escriptura: Vilaseca demostr¨¤ que les dues activitats s¨®n inseparables, que hi ha qui escriu vivint en cada paraula, qui no deixa d¡¯escriure en cap moment que viu.

Traslladar aquest gest ferm, vital, a un escenari, no ¨¦s cosa f¨¤cil. Per aix¨° Albert¨ª ha apostat per una veu tranquil¡¤la, asserenada, que condueix les dues hores d¡¯espectacle: ¨¦s Rub¨¦n de Egu¨ªa, que renuncia a mostrar l¡¯ego actoral i oculta l¡¯espectaculariat representativa rere el to sobri, la cad¨¨ncia i el ritme, tot fent de mirall de la resta de personatges, oferint-los espai i temps per cr¨¦ixer en les seves intervencions, que s¨®n, al capdavall, contrapunts de la biografia del protagonista.

Xavier Albert¨ª, director de l¡¯adaptaci¨® teatral que es representa ara mateix a la Sala Gran del TNC, ha escollit la imatge del quarto fosc.
Xavier Albert¨ª, director de l¡¯adaptaci¨® teatral que es representa ara mateix a la Sala Gran del TNC, ha escollit la imatge del quarto fosc.D.R.

La mescla entre vida, literatura i pensament en l¡¯obra de Vilaseca batega a l¡¯altura de Maggie Nelson (tamb¨¦ publicada a L¡¯Altra Editorial) o del can¨°nic Retour ¨¤ Reims, de Di?dier Eribon. Trobar l¡¯equilibri i el l¨ªmit en aquesta tr¨ªada esdev¨¦ el repte d¡¯una escriptura que trena la vida pr¨°pia a la social i col¡¤lectiva. Als diaris, hi apareix l¡¯arribada de l¡¯euro, Kosovo en flames i l¡¯atemptat del ?World? Trade Center, entre d¡¯altres. Vilaseca, an¨°nim en un Londres immens i bullici¨®s, deixa rastre del que perd i del que es perd. Especialment llumin¨®s ¨¦s el moment en qu¨¨ el que desapareix ¨¦s, de fet, el seu diari: sis mesos engolits per un error al teclat. Amb fressa i desesperaci¨®, els prova de reescriure en una tarda per recuperar la vida perduda: qu¨¨ en quedaria, altrament, de tot all¨°? On s¡¯amaga la vida quan no hi ha paraules per capturar-la, quan les paraules que l¡¯han congelada ja no hi s¨®n?

I ¨¦s en aquest sentit que tamb¨¦ resplendeix alguna cosa de trag¨¨dia, en el llibre. D¡¯ell que anuncia la seva mort. D¡¯ell que intueix que l¡¯¨¨xit no arribar¨¤ en vida. D¡¯ell que sap que el m¨®n, de vegades, ¨¦s massa petit per a tant de desig i tanta volada po¨¨tica. D¡¯ell que sap que el sofriment l¡¯estiba a dins i no se¡¯n pot desprendre f¨¤cilment. La ter¨¤pia psicoanal¨ªtica, que Albert¨ª mostra amb humor i profunditat, per¨° tamb¨¦ amb la for?a de qui apuntala el trauma, ¨¦s un lloc de tornada: no hi ha hist¨°ria si no hi ha records on agafar-se, no hi ha vida sense un parad¨ªs on es torna, nom¨¦s, amb el pensament. I amb el retret, tamb¨¦: als pares, al germ¨¤ perdut, als col¡¤legues absents i a la ciutat, que ¨¦s mat¨¨ria fosa en el temps.

Que els cossos parlin per nosaltres

La dramat¨²rgia de Josep Maria Mir¨® aconsegueix concentrar tota una vida ¨Cque s¨®n, en paper, m¨¦s de set-centes p¨¤gines¨C en dues hores d¡¯espectacle. De fet, el dramaturg aposta per afegir a l¡¯adaptaci¨® una relaci¨® d¡¯intertextualitat amb autors i obres que Vilaseca cita als seus diaris o que, simplement, il¡¤luminen el seu pensament des d¡¯una altra perspectiva. Aquest encert, que s¡¯hauria pogut multiplicar encara m¨¦s, evoca Merc¨¨ Rodoreda, Eugeni d¡¯Ors o Pedro Lemebel (¡°yo no pongo la otra mejilla / pongo el culo compa?ero / y ¨¦sa es mi venganza¡±). Vaig pensar tamb¨¦ en el brillant Antes que anochezca, de Reinaldo Arenas, l¡¯autobiografia que el dissident cub¨¤ va escriure quan ja se sabia condemnat per la sida. O en els Diarios de Rafael Chirbes, igualment honestos i despullats. L¡¯obra de Vilaseca dialoga amb aquests autors per la consci¨¨ncia profunda de la solitud i de com, malgrat tot, l¡¯escriptura no pot guarir-la, per¨° s¨ª entendre-la, despla?ar-la, dur-la a un altre lloc.

Mostra l¡¯evoluci¨® de Vilaseca contra la pr¨°pia voluntat, que el dirigeix, irremeiablement, a un lloc que no desitja

Solitud, la de Reinaldo Arenas, contra un r¨¨gim que perseguia la dissid¨¨ncia, solitud contra una societat que perseguia l¡¯homosexualitat, per¨° tamb¨¦ solitud que travessa aquell que no milita en la norma. ?s a dir: solitud com a mode de vida. Ho sabia Chirbes quan escrivia que ¡°sempre m¡¯estic curant d¡¯alguna cosa que em fereix¡±, i tamb¨¦ Vilaseca quan afirmava que ¡°el que fa m¨¦s mal ¨¦s no saber¡±. Llegir-los, per separat i en paral¡¤lel, serveix per comprendre el que ells ja van entendre: estar envoltat no vol dir estar acompanyat, estar acompanyat no vol dir ser estimat, i ser estimat tampoc no cura la xacra de la solitud.

¡°M¡¯he d¡¯acostumar a viure amb aquesta buidor¡±, s¡¯exigeix Vilaseca als diaris. A aix¨° em referia: a fer de la solitud costum perqu¨¨ no hi ha remei ni fugida, quan els camins que un transita s¨®n els que, tot sovint, els altres assenyalen i un mai no acaba d¡¯escollir. Independentment del seu comprom¨ªs pol¨ªtic o del seu activisme marieta, diferent en cadascun dels tres escriptors, la solitud els travessava en la seva forma d¡¯estimar. Tamb¨¦ en l¡¯her¨¨ncia que acumulava el seu desig, que ells no havien forjat i que bevia de relats, t¨°pics, pors, prejudicis, estigmes i inseguretats, dels quals ¨¦s gaireb¨¦ impossible escapar-ne. Com si diguessin: la nostra forma d¡¯estimar ¨¦s una condemna a estar sempre sols.

Per¨° tamb¨¦ ¨¦s cert que amb l¡¯escriptura van fixar alguna cosa que no ¨¦s tan f¨¤cil d¡¯assenyalar, segurament perqu¨¨ la literatura defuig el que ¨¦s evident i pret¨¦n capturar una altra experi¨¨ncia. Ells saben que l¡¯amor no ¨¦s res m¨¦s, com sost¨¦ Chirbes, que un intent de viure amb plenitud el que ¨¦s, per naturalesa, un pur desfer-se. Ells saben que els seus amors, les seves vides, els seus desitjos, han nascut amb tanta fortuna com mala estrella, i que tot el que tenen de plaents i transformadors, tamb¨¦ ho tenen de dolorosos i complicats. Per aix¨° reivindiquen el gest d¡¯escriure, vull creure: la vida no es mendica; l¡¯escriptura tampoc. I si la vida s¡¯ha de mendicar una mica, que mai no s¡¯hagi de fer amb l¡¯escriptura.

Ara b¨¦, el que els trena sense fissures ¨¦s el gest clar¨ªssim que els porta a escriure: la valentia. I la paradoxa amb qu¨¨ la valentia s¡¯expressa: qu¨¨ t¨¦ de valent anar recollint i apeda?ant fragments de vida sota la llum de l¡¯escriptori, mentre els altres dormen? Es tracta del desig de romandre. De l¡¯ambici¨® desmesurada a la posteritat i del risc de no poder defensar la teva obra quan es publiqui i ja no hi siguis. El mateix: atorgar tot el poder a la literatura, que aqu¨ª pren forma de mem¨°ria futura que es projecta cap al dem¨¤, contra l¡¯abs¨¨ncia.

La representaci¨® al TNC mostra, tamb¨¦, l¡¯evoluci¨® de Vilaseca contra la pr¨°pia voluntat que el dirigeix, irremeiablement, a un lloc que no desitja. Deu ser perqu¨¨ el seu primer amor, en Josh, l¡¯enganyava i recorria espais de cruising d¡¯amagades, que Vilaseca abandona la flama d¡¯un romanticisme normatiu, permanent i indestructible, i enceta, aix¨ª, la baixada als inferns i a l¡¯escriptura, com si fossin una sola cosa, acompanyada de la milit¨¤ncia d¡¯un tipus de sexualitat que, a poc a poc, el trena al dolor i a la destrucci¨® (¡°per poder follar-te alg¨² per dins l¡¯has d¡¯haver matat una mica¡±). Aqu¨ª un dels temes que considero fonamentals en l¡¯obra de Vilaseca: la soledat queer, que ¨¦s, com b¨¦ sabem, el cavall de Troia de qui estima als marges. I la complexitat amb qu¨¨ Albert¨ª i Mir¨®, novament, decideixen representar-la: la soledat no ve, ¨²nicament, del rebuig dels altres, sin¨® tamb¨¦ de les normes que un col¡¤lectiu s¡¯imposa a si mateix, fregant la dissoluci¨® en el cos de l¡¯altre. Vilaseca, que s¡¯hi va sumar acr¨ªticament, a aquesta forma d¡¯estimar, assumint la p¨¨rdua que una relacionalitat com aquesta imposa ¡ªl¡¯anus ¨¦s una tomba, evocava Leo Bersani¡ª, escriu la seva obra com una alternativa a aix¨°: hi ha un espai on descansar? Hi ha algun lloc on el cos, finalment, es retiri?

Al final de l¡¯obra assistim, de passada, al que va ser el m¨¦s semblant a una conversi¨®: els darrers mesos de la vida de Vilaseca lluny de la carn, de l¡¯anonimat sexual i del consum r¨¤pid de cossos. No crec, per¨°, que aquesta sigui l¡¯alternativa que Vilaseca honestament propos¨¦s. L¡¯alternativa ¨¦s l¡¯escriptura: un ritme diferent, una altra afectivitat, una for?a de paraules que captura l¡¯amor sense fagocitar-lo i anomena el cos sense destruir-lo. Quan un acaba de llegir el llibre, quan un surt del teatre, es pregunta de qu¨¨ va ser v¨ªctima, Vilaseca. No per engreixar la idea del m¨¤rtir, per¨° s¨ª per dubtar d¡¯all¨° que es va escolar entre tantes paraules d¡¯autoan¨¤lisi i d¡¯extrema consci¨¨ncia. Potser la manca d¡¯acci¨® en el bloqueig del pensament? Potser la d¨¨ria de la paraula desconnectada del cos? Potser la por ocultada en el relat? No m¡¯atreviria a respondre, en quatre l¨ªnies, el que ¨¦s una pregunta que no es va resoldre mai en vida seva. Llegir-lo, escoltar-lo ara al TNC, ¨¦s tamb¨¦ defugir la resposta simplificada i comprendre que, per poder-ne intuir algun indici, sovint cal afegir encara m¨¦s paraules. M¨¦s paraules encara. Ho escrivia Reinaldo Arenas, millor que ning¨²: ¡°Recorda que l¡¯¨²nica salvaci¨® que tenim ¨¦s per la paraula; escriu¡±.

La mare, el poble, la Barcelona provinciana, els amics oblidats, aquell primer amor que el va trair, el trauma, la psicoan¨¤lisi, el dolor. S¨®n records que li pesen.
La mare, el poble, la Barcelona provinciana, els amics oblidats, aquell primer amor que el va trair, el trauma, la psicoan¨¤lisi, el dolor. S¨®n records que li pesen.D.R.

Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo

?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?

Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.

?Por qu¨¦ est¨¢s viendo esto?

Flecha

Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.

En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.

M¨¢s informaci¨®n

Arxivat A

Recomendaciones EL PA?S
Recomendaciones EL PA?S
Recomendaciones EL PA?S
_
_
seductrice.net
universo-virtual.com
buytrendz.net
thisforall.net
benchpressgains.com
qthzb.com
mindhunter9.com
dwjqp1.com
secure-signup.net
ahaayy.com
tressesindia.com
puresybian.com
krpano-chs.com
cre8workshop.com
hdkino.org
peixun021.com
qz786.com
utahperformingartscenter.org
worldqrmconference.com
shangyuwh.com
eejssdfsdfdfjsd.com
playminecraftfreeonline.com
trekvietnamtour.com
your-business-articles.com
essaywritingservice10.com
hindusamaaj.com
joggingvideo.com
wandercoups.com
wormblaster.net
tongchengchuyange0004.com
internetknowing.com
breachurch.com
peachesnginburlesque.com
dataarchitectoo.com
clientfunnelformula.com
30pps.com
cherylroll.com
ks2252.com
prowp.net
webmanicura.com
sofietsshotel.com
facetorch.com
nylawyerreview.com
apapromotions.com
shareparelli.com
goeaglepointe.com
thegreenmanpubphuket.com
karotorossian.com
publicsensor.com
taiwandefence.com
epcsur.com
southstills.com
tvtv98.com
thewellington-hotel.com
bccaipiao.com
colectoresindustrialesgs.com
shenanddcg.com
capriartfilmfestival.com
replicabreitlingsale.com
thaiamarinnewtoncorner.com
gkmcww.com
mbnkbj.com
andrewbrennandesign.com
cod54.com
luobinzhang.com
faithfirst.net
zjyc28.com
tongchengjinyeyouyue0004.com
nhuan6.com
kftz5k.com
oldgardensflowers.com
lightupthefloor.com
bahamamamas-stjohns.com
ly2818.com
905onthebay.com
fonemenu.com
notanothermovie.com
ukrainehighclassescort.com
meincmagazine.com
av-5858.com
yallerdawg.com
donkeythemovie.com
corporatehospitalitygroup.com
boboyy88.com
miteinander-lernen.com
dannayconsulting.com
officialtomsshoesoutletstore.com
forsale-amoxil-amoxicillin.net
generictadalafil-canada.net
guitarlessonseastlondon.com
lesliesrestaurants.com
mattyno9.com
nri-homeloans.com
rtgvisas-qatar.com
salbutamolventolinonline.net
sportsinjuries.info
wedsna.com
rgkntk.com
bkkmarketplace.com
zxqcwx.com
breakupprogram.com
boxcardc.com
unblockyoutubeindonesia.com
fabulousbookmark.com
beat-the.com
guatemala-sailfishing-vacations-charters.com
magie-marketing.com
kingstonliteracy.com
guitaraffinity.com
eurelookinggoodapparel.com
howtolosecheekfat.net
marioncma.org
oliviadavismusic.com
shantelcampbellrealestate.com
shopleborn13.com
topindiafree.com
v-visitors.net
djjky.com
053hh.com
originbluei.com
baucishotel.com
33kkn.com
intrinsiqresearch.com
mariaescort-kiev.com
mymaguk.com
sponsored4u.com
crimsonclass.com
bataillenavale.com
searchtile.com
ze-stribrnych-struh.com
zenithalhype.com
modalpkv.com
bouisset-lafforgue.com
useupload.com
37r.net
autoankauf-muenster.com
bantinbongda.net
bilgius.com
brabustermagazine.com
indigrow.org
miicrosofts.net
mysmiletravel.com
selinasims.com
spellcubesapp.com
usa-faction.com
hypoallergenicdogsnames.com
dailyupdatez.com
foodphotographyreviews.com
cricutcom-setup.com
chprowebdesign.com
katyrealty-kanepa.com
tasramar.com
bilgipinari.org
four-am.com
indiarepublicday.com
inquick-enbooks.com
iracmpi.com
kakaschoenen.com
lsm99flash.com
nana1255.com
ngen-niagara.com
technwzs.com
virtualonlinecasino1345.com
wallpapertop.net
casino-natali.com
iprofit-internet.com
denochemexicana.com
eventhalfkg.com
medcon-taiwan.com
life-himawari.com
myriamshomes.com
nightmarevue.com
healthandfitnesslives.com
androidnews-jp.com
allstarsru.com
bestofthebuckeyestate.com
bestofthefirststate.com
bestwireless7.com
britsmile.com
declarationintermittent.com
findhereall.com
jingyou888.com
lsm99deal.com
lsm99galaxy.com
moozatech.com
nuagh.com
patliyo.com
philomenamagikz.net
rckouba.net
saturnunipessoallda.com
tallahasseefrolics.com
thematurehardcore.net
totalenvironment-inthatquietearth.com
velislavakaymakanova.com
vermontenergetic.com
kakakpintar.com
begorgeouslady.com
1800birks4u.com
2wheelstogo.com
6strip4you.com
bigdata-world.net
emailandco.net
gacapal.com
jharpost.com
krishnaastro.com
lsm99credit.com
mascalzonicampani.com
sitemapxml.org
thecityslums.net
topagh.com
flairnetwebdesign.com
rajasthancarservices.com
bangkaeair.com
beneventocoupon.com
noternet.org
oqtive.com
smilebrightrx.com
decollage-etiquette.com
1millionbestdownloads.com
7658.info
bidbass.com
devlopworldtech.com
digitalmarketingrajkot.com
fluginfo.net
naqlafshk.com
passion-decouverte.com
playsirius.com
spacceleratorintl.com
stikyballs.com
top10way.com
yokidsyogurt.com
zszyhl.com
16firthcrescent.com
abogadolaboralistamd.com
apk2wap.com
aromacremeria.com
banparacard.com
bosmanraws.com
businessproviderblog.com
caltonosa.com
calvaryrevivalchurch.org
chastenedsoulwithabrokenheart.com
cheminotsgardcevennes.com
cooksspot.com
cqxzpt.com
deesywig.com
deltacartoonmaps.com
despixelsetdeshommes.com
duocoracaobrasileiro.com
fareshopbd.com
goodpainspills.com
hemendekor.com
kobisitecdn.com
makaigoods.com
mgs1454.com
piccadillyresidences.com
radiolaondafresca.com
rubendorf.com
searchengineimprov.com
sellmyhrvahome.com
shugahouseessentials.com
sonihullquad.com
subtractkilos.com
valeriekelmansky.com
vipasdigitalmarketing.com
voolivrerj.com
zeelonggroup.com
1015southrockhill.com
10x10b.com
111-online-casinos.com
191cb.com
3665arpentunitd.com
aitesonics.com
bag-shokunin.com
brightotech.com
communication-digitale-services.com
covoakland.org
dariaprimapack.com
freefortniteaccountss.com
gatebizglobal.com
global1entertainmentnews.com
greatytene.com
hiroshiwakita.com
iktodaypk.com
jahatsakong.com
meadowbrookgolfgroup.com
newsbharati.net
platinumstudiosdesign.com
slotxogamesplay.com
strikestaruk.com
trucosdefortnite.com
ufabetrune.com
weddedtowhitmore.com
12940brycecanyonunitb.com
1311dietrichoaks.com
2monarchtraceunit303.com
601legendhill.com
850elaine.com
adieusolasomade.com
andora-ke.com
bestslotxogames.com
cannagomcallen.com
endlesslyhot.com
iestpjva.com
ouqprint.com
pwmaplefest.com
qtylmr.com
rb88betting.com
buscadogues.com
1007macfm.com
born-wild.com
growthinvests.com
promocode-casino.com
proyectogalgoargentina.com
wbthompson-art.com
whitemountainwheels.com
7thavehvl.com
developmethis.com
funkydogbowties.com
travelodgegrandjunction.com
gao-town.com
globalmarketsuite.com
blogshippo.com
hdbka.com
proboards67.com
outletonline-michaelkors.com
kalkis-research.com
thuthuatit.net
buckcash.com
hollistercanada.com
docterror.com
asadart.com
vmayke.org
erwincomputers.com
dirimart.org
okkii.com
loteriasdecehegin.com
mountanalog.com
healingtaobritain.com
ttxmonitor.com
nwordpress.com
11bolabonanza.com