Viatges en l¡¯espai i en el temps
Despr¨¦s d¡¯'El polic¨ªa de las ratas' de Bola?o, ?lex Rigola repeteix al festival Temporada Alta amb un projecte de teatre comunitari
Despr¨¦s d¡¯El polic¨ªa de las ratas de Bola?o, ?lex Rigola repeteix al festival Temporada Alta amb un projecte de teatre comunitari que forma part del programa d¡¯Art per a la Millora Social de l¡¯Obra Social de La Caixa. Migranland ¨¦s un recorregut protagonitzat per joves immigrants amb l¡¯objectiu de promoure l¡¯¨²s de l¡¯art i de la cultura com a eines de transformaci¨® social. Plantejat com un espectacle itinerant, ¨¦s un viatge f¨ªsic i virtual per la Factoria Cultural Coma Cros, que es transforma en l¡¯estat que d¨®na t¨ªtol a la proposta, tant pels racons que l¡¯espectador visita com per les imatges que aquests joves ens mostren.
Pels seus protagonistes, ¨¦s tamb¨¦ una aventura des de fa tres mesos, que ¨¦s el temps que fa que treballen amb diferents llenguatges narratius per explicar-nos la seva relaci¨® amb la ciutat on viuen, Salt, una de les que t¨¦ l¡¯¨ªndex d¡¯immigrants m¨¦s alt d¡¯Espanya. ¡°Els hem proporcionat un taller de fotografia i un de v¨ªdeo i els hem donat c¨¤meres de fotos¡±, ens explica ?lex Rigola, entusiasmat amb aquest projecte que, per ell, tamb¨¦ suposa una nova forma de treball. ¡°Volia fugir del teatre amateur; el que hem fet ¨¦s teatre document. Donem veu a un col¡¤lectiu del qual s¡¯acostuma a tenir una visi¨® molt conflictiva. En realitat s¨®n gent molt solid¨¤ria. Provenen de tants pa?sos diferents que han optat per la conviv¨¨ncia, i aquesta ¡®normalitat¡¯ ¨¦s el que he volgut reflectir. Per ells ¨¦s una experi¨¨ncia ¨²nica, per¨° pels espectadors tamb¨¦ ho ser¨¤, perqu¨¨ els veuran d¡¯una altra manera".
?lex Rigola ens acosta a la realitat dels immigrants amb un espectacle itinerant
L¡¯Odissea d¡¯Ulisses ¨¦s el fil conductor d¡¯aquest experiment, que t¨¦ els seus propis lot¨°fags, ciclops i sirenes en les odissees individuals d¡¯aquests nois i noies de carn i os. Gl¨°ria Cid, de l¡¯Obra Social de La Caixa, reitera la voluntat de l¡¯entitat de donar continu?tat a aquest tipus d¡¯iniciatives ¡°des de la cultura, perqu¨¨ aquests col¡¤lectius desfavorits puguin expressar-se directament, sense intermediaris socials¡±.
La recaptaci¨® d¡¯aquest muntatge, que s¡¯ofereix en tres sessions, anir¨¤ destinada a entitats socials de Salt que treballen amb immigrants.
I sense sortir del marc del Temporada Alta, a Guy Cassiers (Anvers, 1960) li agrada traslladar la literatura a l¡¯escenari amb un gran desplegament tecnol¨°gic i visual. L¡¯any passat ens va portar El cor de les tenebres, tamb¨¦ al Temporada. Ara hi torna per presentar-nos un dels personatges m¨¦s fascinants, l¡¯Orlando de Virginia Woolf, el jove que passa de ser patge de la reina Isabel I a ambaixador als palaus de Constantinoble abans de llevar-se un dia transformat en dona. El director flamenc planteja la seva posada en escena com un joc de miralls. L¡¯actriu Katelijne Damen es posa en la pell d¡¯aquest ¨¦sser que no vol morir.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.