Tempo de mudanza na escena galega
A reforma da estructura do Igaem abre o cami?o a cambios profundos no teatro e a danza
Algo se est¨¢ a mover no panorama do teatro e a danza galegas nestes ¨²ltimos tempos. O anuncio de cambios estruturais no Instituto de Artes Esc¨¦nicas e Musicais (Igaem) est¨¢ a provocar un movemento similar en todo o tecido esc¨¦nico galego: compa?¨ªas, actores e p¨²blico. O momento actual presenta oportunidades pero tamen riscos para afrontar a necesaria reforma dun modelo de funcionamento que nos ¨²ltimos anos mostrouse pouco efectivo para conseguir o obxectivo de que o teatro galego saia das catacumbas e deixe de ser unha actividade confinada a un n¨²mero moi limitado de espectadores.
Os datos de asistencia de p¨²blico aos espect¨¢culos na rede de teatros do Igaem son significativos. Ao longo do ano 2006 rexistr¨¢ronse un total de 95.573 espectadores nas 602 funci¨®ns que tiveron lugar nestes espazos. A ocupaci¨®n situouse no 39,82% e a facturaci¨®n chegou aos 207.800 euros. Evidentemente as cifras non semellan satisfactorias se temos en conta que s¨® as subvencions que ten previsto conceder o Igaem para producir montaxes teatrais e de danza ao longo deste ano ascenden a 960.000 euros. Alg¨²n dos espect¨¢culos programados obtiveron resultados desoladores ao non chegar aos 30 espectadores.
"Durante moitos anos o teatro foi un baluarte na defensa da cultura e do idioma galego"
A captaci¨®n de novos espectadores ¨¦ un dos obxectivos prioritarios das persoas que traballan no mundo da escena galega. Hai alg¨²ns sinais esperanzadores coma o ¨¦xito que est¨¢ a ter a proposta do novo Centro Coreogr¨¢fico Galego, que coa s¨²a montaxe Vacuo est¨¢ a ter unha importante resposta do p¨²blico na sua xira por Galicia. Talvez sexa un exemplo das v¨ªas que conv¨¦n seguir explorando no futuro.
Neste sentido, a nova directora do Centro Dram¨¢tico Galego (CDG), Cristina Dom¨ªnguez, sinala que unha das s¨²as principais tarefas ¨¦ facilitar o achegamento entre os profesionais e a cidadan¨ªa. "Procurar que a actualidade est¨¦ presente na expresi¨®n esc¨¦nica ¨¦ moi importante e, por suposto, resulta fundamental atraer m¨¢is espectadores ¨¢s salas", explica. Na s¨²a opini¨®n, o teatro galego at¨®pase nun momento de cambio e, como sempre sucede nestes casos, pode que chegue a atravesar momentos complicados. "Ten que haber unha pol¨ªtica esc¨¦nica respons¨¢bel e con visi¨®n de futuro", apunta.
Unha das cuesti¨®ns pendientes no teatro galego ¨¦ a creaci¨®n dun marco laboral estable para os que traballan nesta actividade. Neste sentido, a asociaci¨®n Escena Galega, na que se integran as principais compa?¨ªas, ten previsto iniciar pr¨®ximamente as negociaci¨®ns coa Administraci¨®n galega para participar na elaboraci¨®n dun plan para o sector. O presidente da asociaci¨®n, Celso Parada, considera que o teatro ten que contar cun apoio importante da Administraci¨®n porque "durante moitos anos foi un baluarte na defensa da cultura e do idioma galego". Sen embargo, isto non impide que as compa?ias sexan conscientes de que te?en que facer un esforzo por profesionalizar as s¨²as estruturas.
Pola s¨²a banda, o presidente da Asociaci¨®n de Actores e Actrices de Galicia, Vicente Montoto, que agrupa aos profesionais do teatro e do audiovisual, considera que un dos problemas sobre o que hai que dialogar ¨¦ a ausencia dun convenio que regule as relaci¨®ns entre os actores e as compa?¨ªas. Ao seu xu¨ªzo, o apoio das administraci¨®ns ao teatro galego ten sido hist¨®ricamente "moi pobre" e resulta necesario incrementalo.
O diagn¨®stico final semella claro. Agora s¨® falta que todas as partes cheguen a un acordo sobre as medidas a adoptar para que a situaci¨®n mellore. Hai boa vontade para conseguilo.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.