"As axudas ao teatro seguir¨¢n crecendo nos vindeiros anos"
O Instituto Galego de Artes Esc¨¦nicas e Musicais (Igaem) convertiuse ao longo destes anos no indicador do estado do mundo da escea en Galicia. O actual xerente, Miguel Mart¨ªn (A Coru?a, 1965), afronta nestes momentos un cambio estrutural que aposta por transformar ao Igaem nunha instituci¨®n que centre a s¨²a actividade no desenvolvemento do tecido productivo das artes esc¨¦nicas.
Pregunta. ?Cales son as li?as mestras dos cambios que est¨¢n en marcha no Igaem?
Resposta. Estamos facendo unha reformulaci¨®n dos ¨¢mbitos de intervenci¨®n. Queremos separar a parte da cultura que ten que ver co interese dos cidad¨¢ns do que ten que ver coas industrias culturais. Todo o que se refire a garant¨ªa de acceso dos cidad¨¢ns ¨¢ cultura quedar¨ªa en mans da Direcci¨®n Xeral de Creaci¨®n e Difusi¨®n Cultural e o que se refiere ¨¢ atenci¨®n ¨¢ cultura desde a perspectiva econ¨®mica quedar¨ªa en mans do futuro Instituto Galego de Industrias Culturais, ou da denominaci¨®n que se elixa. A intenci¨®n e que esta nova instituci¨®n entre en funcionamento no primeiro trimestre de 2008. Neste sentido atenderemos a todo o que te?a que ver coa producci¨®n cultural desde a perspectiva do mercado.
P. ?Cales son os obxectivos desta reestructuraci¨®n?
R. O obxectivo fundamental ¨¦ potenciar o tecido empresarial no ¨¢mbito das artes esc¨¦nicas, da m¨²sica, do audiovisual e probablemente tam¨¦n no mundo da edici¨®n. Tr¨¢tase de ter unhas empresas fortes, competitivas e innovadoras nestes ¨¢mbitos, cunha importante proxecci¨®n exterior e que no interior se convirta nunha alternativa de consumo para os cidad¨¢ns galegos. Segundo os nosos datos, actualmente a poboaci¨®n galega que accede a nosa programaci¨®n de teatro e danza sit¨²ase entre 20.000 e 25.000 persoas, e n¨®s consideramos que o potencial de crecemento e moi elevado. Debemos aspirar a que o teatro e a danza se convirtan nunha alternativa de consumo cultural para sectores moito m¨¢is amplos.
P. ?? viable ese obxectivo co panorama actual de moitas compa?¨ªas pequenas e, nalg¨²ns casos, con escasa actividade?
R. Non aspiramos a que haxa menos empresas, sen¨®n a que te?amos m¨¢is empresas e m¨¢is potentes. Non hai unha idea de reducci¨®n, tal vez o que si sexa necesario e apostar por una mellor¨ªa da capitalizaci¨®n e profesionalizaci¨®n das empresas. E probable que sexa necesario un crecemento das empresas pero non ten que haber necesariamente menos empresas, incluso pode crecer o n¨²mero. N¨®s aspiramos a que o mercado creza, non ao reparto da miseria.
P. O Igaem puxo en marcha un novo sistema de axudas con novidades como unha certa vinculaci¨®n do apoio ¨¢ asistencia de p¨²blico aos espect¨¢culos. ?Vaise profundizar nesa li?a?
R. Imos ver que resultado ten esta experiencia, ¨¦ unha aposta de futuro. Consideramos que hai que apostar pola captaci¨®n dos p¨²blicos e iso ten que ser una preocupaci¨®n tanto das salas, como da Administraci¨®n e das compa?¨ªas.
P. ?Est¨¢ estudiando o Igaem a posibilidade de suprimir as axudas directas ao sector?.
R. A conselleira ?nxela Bugallo do que falou foi da posibilidade de establecer novos instrumentos de apoio ao sector. O plantexamento ¨¦ incrementar as dotaci¨®ns das axudas e ofertar ¨¢s empresas outros instrumentos de apoio como poden ser os cr¨¦ditos. O que est¨¢ previsto ¨¦ que as axudas sigan crecendo a unha taxa do 20% anual. O que plantexamos ao sector ¨¦ que ten que crecer o apoio ¨¢s artes esc¨¦nicas pero non para que sexan m¨¢is dependentes sen¨®n para que ga?en en autonom¨ªa. Non ¨¦ factible agora que o sector poida subsistir sen axudas p¨²blicas directas. O noso obxectivo ¨¦ que a dotaci¨®n sexa maior, pero que a dependencia das compa?ias das axudas dimin¨²a.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.