Tamara Canosa e Chete Lere trunfan na gala do cine
O sector reclama que o cambio na Xunta non mude a pol¨ªtica de axudas
Ao ritmo trepidante de Lamatumb¨¢, arrincou a terceira edici¨®n dos premios Mestre Mateo nun Pazo da Cultura, en Pontevedra, onde apenas coll¨ªan os 700 convidados. Os artistas de Pista Catro amainaron os nervos dos nominados interactuando nos corredores, sacando fotos e botando laca ao persoal. Foi o preludio dunha gala que atinou no tono e na posta en escea, onde a comicidade de Morris e Manqui?a encaixou co dinamismo de Sergio Zearreta, que brilou e non s¨® polo chaqu¨¦ dourado e a chisteira.
A gran gala do cine galego, que a¨ªnda non rematara ao peche desta edici¨®n, premiou, como se agardaba, a algunhas das obras con m¨¢is nominaci¨®ns. Por enriba de todas, con 19, estaba Os mortos van pr¨¦sa, de ?ngel de la Cruz. Entre outros, recibiu o galard¨®n ao mellor actor, que foi para Chete Lera, o de mellor actriz de reparto, para Bel¨¦n Constenla, quen compet¨ªa con tres compa?eiras do elenco da mesma pel¨ªcula, e o de mellor vestiario. Como mellor actriz principal foi escollida Tamara Canosa polo seu papel no filme Pradolongo.
Alfonso Zarauza levou os premios ao mellor director e guionista
Sen embargo, o premio para o director m¨¢is destacado do ano foi para Alfonso Zarauza por La noche que dej¨® de llover, tam¨¦n mellor guionista. Zarauza non estaba entre o p¨²blico e o premio recolleuno no seu nome o actor Lu¨ªs Tosar, quen se viu obrigado a improvisar o discurso de agradecemento ¨¢ Academia do Audiovisual pola s¨²a distinci¨®n. O galard¨®n de honra Fernando Rey foi, como se dixo na presentaci¨®n, para un representante "dos que est¨¢n detr¨¢s dos que est¨¢n detr¨¢s", o decorador Suso Montero.
Houbo tam¨¦n mloitos premios para series de televisi¨®n, entre eles O pa¨ªs dos ananos ou Padre Casares. Como mellor programa do ano na Televisi¨®n de Galicia foi escollido Hai que mollarse.
A crise non se nota
Foi a festa do audiovisual galego "porque insistimos", azuzou Zearreta quen, ao estilo m¨¢is t¨ªpicamente circense, deslizouse polos andamiaxes do escenario para lembrar que "a pesar da crise, ¨¦ste ¨¦ un dos mellores anos do audiovisual de Galicia". Ti?a motivos para elevar o tono a case revindicativo: o 2008 deixa tras de s¨ª unha chea de documentais, programas de televisi¨®n, longametraxes e curtas. Namentres, Pista Catro deslizaba ao aire un "cinco por cento, cinco por cento...". Quizais unha mensaxe da que tomou nota o novo conselleiro de Cultura, Roberto Varela, sentado a p¨¦ de esceario. Chamadas dende a tarima dos premiados que reclamaron o seu dereito a traballar e tam¨¦n a liberdade "para escoller". O debate sobre o biling¨¹ismo chegou ata os micr¨®fonos da gala. E a presidenta da Academia Galega do Audiovisual, Mar¨ªa Bouzas, aproveitou para pedir que "a alternancia democr¨¢tica no goberno" non afecte ¨¢ pol¨ªtica de axuda ao cine.
Entre pausa e pausa da gala, que foi retransmitida en directo pola Televisi¨®n de Galicia, houbo quen aproveitou para botar unha foto, como o c¨®mico estradense Isi con Mar¨ªa Castro. Entre eses rostros co?ecidos, tam¨¦n se atopaba Ernesto Chao (galardoado na anterior edici¨®n co premio de honra), os actores Luis Tosar ou Neus Asensi; o coordinador da Axenxia Audiovisual Galega, Manolo Gonz¨¢lez; o director de Praddolongo, Ignacio Vilar; a xerente do Cluster, Carla Reyes; o director da SGAE en Galicia, Javier Vidal ou o director e guionista Enrique Nicanor.
A primeira ovaci¨®n da noite, salpicada de sketchs que puxeron de manifesto a retranca galega, chegou coa menci¨®n de Padre Casares e d' Os mortos van ¨¢ presa, unha das favoritas con 19 nominaci¨®ns e que, sen d¨²bida, viv¨ªu a s¨²a noite. Sen embargo, foi o desaparecido Eloi Lozano, quen propiciou un dos momentos m¨¢is emotivos da noite.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.