Cami?os de ida e volta
Logo de 18 anos rexentando unha tenda de antig¨¹idades e de obra contempor¨¢nea en Vigo, os irm¨¢ns Severo e Pablo Pardo ve?en de abrir unha galer¨ªa no rec¨¦n estreado edificio do Colexio de Arquitectos, un inmoble de dese?o funcional e sustent¨¢bel no centro da cidade e a car¨®n dunha praza p¨²blica. Art Next inaugurouse a semana pasada coa primeira exposici¨®n en Galicia do artista castellonense Juan Ripoll¨¦s e coa intenci¨®n de combinar creadores novos e figuras consagradas, galegos e de calquera latitude. "Queremos que o p¨²blico se decate de que cando merca arte est¨¢ adquirindo unha porci¨®n de vida, por iso a arte nunca ¨¦ cara nin innaces¨ªbel", afirma Severo Pardo quen considera que a clave est¨¢ en buscar valores seguros e propostas art¨ªsticas s¨®lidas. "Hai moita arte sobrevalorada e vaise producir unha criba, quedar¨¢ a que ¨¦ de verdade", concl¨²e.
Se o ano finaliza co optimismo dun proxecto que comeza, 2009 estreouse mal para a galerista Mar¨ªa Prego, quen asistiu ao naufraxio da s¨²a empresa, despois de tres anos de actividade en Vigo. "Empe?amos moita ilusi¨®n e traballo para desenvolver un labor pedag¨®xico dif¨ªcil e unha tarefa comercial que ¨¦ a que resultou ser menos interesante", explica. Prego asegura que volver¨¢ ao sector cando se presente unha nova oportunidade.
"Nunca existe un ¨²nico motivo para pechar unha galer¨ªa, porque somos un sector moi especial", sost¨¦n a presidenta de AGG, Marisa Marim¨®n, galerista en Ourense desde hai 15 anos. O colectivo ach¨¦gase ¨¢ vintena de asociados e segue medrando. "Hai moita xente que antes non sent¨ªa a necesidade de asociarse e que ven as vantaxes de estarmos unidos". Marim¨®n certifica que existe moita psicose arredor desta crise, "a¨ªnda entre persoas cuxas condici¨®ns econ¨®micas non variaron". "De todos modos, as impresi¨®ns van coas persoas, porque aqu¨ª seguimos, aguantando con ¨¢nimo e porque non podemos deixar tirados aos artistas".
A cr¨ªtica de arte e comisaria Mercedes Rozas opina que a crise "pasa factura en cadea": "Se mesmo as instituci¨®ns p¨²blicas e privadas se retraen nas compras, as galer¨ªas, que son negocios privados, v¨ªvena de verdade". Rozas prognostica "mellor aguante" para os artistas consagrados, que gozan do favor dos coleccionistas, e maiores complicaci¨®ns para os emerxentes porque carecen de apoio institucional: "Ag¨¢s se contan co respaldo dunha galer¨ªa, as salas institucionais nunca abren para os acabados de licenciar, as excepci¨®ns son moi poucas". "Con todo, penso que as cousas hanse asentar para ben: imos ga?ar en profesionalizaci¨®n, porque o instrusismo non ¨¦ bo en ning¨²n eido e vai primar a calidade al¨¦n do exotismo".
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
?Tienes una suscripci¨®n de empresa? Accede aqu¨ª para contratar m¨¢s cuentas.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.