"Estamos a traballar baixo m¨ªnimos pero son optimista"
O actual director do Centro Galego de Arte Contempor¨¢nea, Miguel von Hafe, quere ser optimista ante o futuro dun centro que no 2013 far¨¢ 20 anos. De t¨®dolos xeitos, durante a conversa n¨®tase que as dificultades que tivo que asumir co recurte do 50% do orzamento da instituci¨®n non figuraba no gui¨®n cando se fixo cargo da mesma, despois dun concurso p¨²blico no que resultou elixido para o cargo, no 2009.
Pregunta. Cal ¨¦ a situaci¨®n econ¨®mica en que se atopa o centro?
Resposta. A situaci¨®n ¨¦ complicada este ano, coma foi no pasado recente. En 2011 tivemos un recurte no orzamento de preto do 50% e ademais hai cousas pendentes de pagamento de anos anteriores. Estamos a traballar baixo m¨ªnimos. A realidade ¨¦ que estamos a programar c¨¢seque en tempo real, con todas as desventaxas que iso conleva. No terreo das compras sigue vixente o acordo coa fundaci¨®n Arco pero hai que ver se poderemos manter o compromiso de facer compras por valor de 90.000 euros.
P. ? certo que incluso hai problemas de cartos para garantir a chegada da mostra de Jeff Wall ao centro?
R. Neste caso hai un problema que ten que ver co timing da exposici¨®n, que se celebra a mediados de novembro e temos un peche anticipado do orzamento, por iso ter¨¢ que pagarse con cargo ¨¢s contas de 2012. ? unha mostra que temos que manter porque levamos traballando m¨¢is dun ano e hai m¨¢is de 50 museos involucrados nela. Ser¨ªa un suicidio institucional non facela.
P. Ten previsto como vai ser a programaci¨®n do ano que v¨¦n? O conselleiro xa insinuou que pode haber un novo recurte no orzamento.
R. Estamos traballando nun contexto para manter as mesmas cifras que este ano. A maior parte dos museos te?en sufrido recurtes, pero dun 10% ou un 25%, non da metade do orzamento coma n¨®s. Ser¨ªa insustentable manter ese recorte dr¨¢stico. A programaci¨®n para 2012 est¨¢ perfilada, pero se non se pode facer, haber¨¢ que atopar alternativas.
P. Que est¨¢ a facer o CGAC para promocionar aos novos artistas galegos?
R. Todo a formulaci¨®n que fixemos dende o inicio est¨¢ a sufrir cos recurtes. Algunha das cousas que tivemos que deixar ¨¢ marxe foi todo o relacionado coas actividades e coa colecci¨®n. Isto ¨²ltimo ¨¦ algo que temos que pensar como artellar, porque ¨¦ unha funci¨®n dun museo e que n¨®s temos que afrontar, malia que somos un centro. A maior parte das poucas compras que puidemos facer nos dous ¨²ltimos anos foron de artistas novos galegos. Neste exercicio a¨ªnda tivemos que pagar unha peza de Waltercio Caldas, que vi?a da etapa anterior e estaba a¨ªnda sen aboar.
P. Cal ¨¦ a raz¨®n pola que ¨¦ tan complicado converter ao CGAC nunha fundaci¨®n ou nun ente aut¨®nomo?
R. ? un tema pol¨ªtico, a verdade ¨¦ que non sei por que non se conseguiu facelo at¨¦ o de agora. ? algo que ter¨ªa moitas vantaxes, especialmente en cuesti¨®ns administrativas. O tema est¨¢ enriba da mesa e o novo padroado ten que levalo adiante. Poder¨ªanse obter m¨¢is recursos, pero o m¨¢is importante ¨¦ que poderiamos xestionar m¨¢is eficazmente os recursos dos que dispo?emos.
P. Como ve o futuro da instituci¨®n?
R. Coa chegada da crise econ¨®mica todas as instituci¨®ns culturais te?en que procurar novos modelos de actuaci¨®n e imos traballar cun paradigma novo. Isto non implica unha rebaixa da calidade, sen¨®n que hai que pensar en novos modelos de produci¨®n e de colaboraci¨®n institucional. Xa estamos a facelo, por exemplo, coa mostra de Jeff Wall, na que a colaboraci¨®n co Museo de Bruxelas ¨¦ fundamental. Son optimista e te?o ganas de proxectar o futuro desta instituci¨®n. No ano 2013 o centro cumpre 20 anos e creo que o imos celebrar con orgullo.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.