_
_
_
_

Audrey Diwan, cineasta: ¡°A ning¨² li importa el plaer¡±

Guanyadora del Lle¨® d¡¯Or per ¡®L¡¯esdeveniment¡¯, va inaugurar el festival de Sant Sebasti¨¤ amb ¡®Emmanuelle¡¯, inspirada en la pel¡¤l¨ªcula er¨°tica de Just Jaekin

La cineasta Audrey Diwan a Barcelona
La cineasta Audrey Diwan a BarcelonaAlbert Garcia

Audrey Diwan va comen?ar per la literatura, va passar per les publicacions femenines i ara es dedica al cinema. El 2021 es va endur un Lle¨® d¡¯Or per la pel¡¤l¨ªcula L¡¯esdeveniment, basada en el t¨ªtol hom¨°nim d¡¯Annie Ernaux sobre el seu avortament. Diwan ¨¦s mare de dos fills per¨° tamb¨¦ va avortar, molts anys despr¨¦s que Ernaux i sense l¡¯angoixa de la clandestinitat. L¡¯¨²ltima pel¡¤l¨ªcula que ha dirigit ¨¦s Emmanuelle, que va inaugurar el festival de Sant Sebasti¨¤ i es podr¨¤ a veure a Filmin al febrer. Est¨¤ inspirada en la pel¡¤l¨ªcula de Just Jaekin: ¡°No vaig acabar-la mai, la pel¡¤l¨ªcula de Jaekin: jo no era el p¨²blic a qui anava dirigida¡±. Aquell film ¨¦s dels anys setanta i seguia l¡¯argument d¡¯una novel¡¤la er¨°tica que duia el mateix t¨ªtol, que es va publicar sota pseud¨°nim i va ser censurada als anys cinquanta. En contrast amb l¡¯¨¨xit de L¡¯esdeveniment, en el cas d¡¯Emmanuelle la cr¨ªtica ha estat demolidora. Hi ha cin¨¨fils que comenten que l¡¯Emmanuelle de Diwan no nom¨¦s no ¨¦s la figura er¨°tica i ¡°desitjant¡± de Jaekin que va escandalitzar Fran?a, sin¨® que a m¨¦s no cau b¨¦ a ning¨². La directora sent que no se l¡¯ha ent¨¨s, que ella no volia fer una pel¡¤l¨ªcula er¨°tica, sin¨® que justament volia assenyalar un canvi d¡¯¨¨poca.

Diwan va ser a Barcelona en el marc de la Biennal de Pensament, on va conversar sobre Agn¨¨s Varda amb la cineasta Carla Simon. Li agrada Alcarr¨¤s, li interessa el llenguatge cinematogr¨¤fic de Simon.

Pregunta. ?s filla d¡¯una romanesa i d¡¯un liban¨¨s, per¨° ¨¦s francesa de nacionalitat i de cultura. Com va ser cr¨¦ixer a la Fran?a dels anys vuitanta?

Resposta. Jo hauria d¡¯haver nascut al L¨ªban. La mare estava embarassada de mi, per¨° se¡¯n van haver d¡¯anar perqu¨¨ les bales travessaven l¡¯apartament. Era la guerra civil libanesa. Vaig n¨¦ixer a Fran?a per casualitat, i sovint m¡¯he preguntat com hauria estat la meva vida si hagu¨¦s crescut al L¨ªban. Ni el pare ni la mare em van transmetre l¡¯¨¤rab ni el roman¨¨s: volien que m¡¯integr¨¦s a Fran?a. Vaig cr¨¦ixer en una fam¨ªlia libanesa, amb les portes obertes i gent que entra i surt. Em semblava enriquidor, a mi, per¨° en les mirades de segons qui notava que hi havia un punt estranger en mi que no s¡¯esborrava aix¨ª com aix¨ª.

P. Ha escrit per a revistes femenines. Qu¨¨ va implicar, per a vost¨¨?

R. He treballat per a revistes molt diferents, la primera era cultural, molt independent i for?a radical. I despr¨¦s em va sortir l¡¯oportunitat d¡¯escriure sobre societat en una revista femenina. L¡¯ambient que vaig trobar a la redacci¨® em va semblar molt dol?; a l¡¯¨¨poca no utilitz¨¤vem la paraula sororitat, que ara sentim a tot arreu, per¨° era ben b¨¦ la representaci¨® i la imatge que jo em feia d¡¯una revista femenina. Hi havia molta ajuda m¨²tua. Diria que si avui es lleg¨ªs el que escriv¨ªem aleshores¡­ la gent se¡¯n faria creus, perqu¨¨ les coses han canviat tan r¨¤pid que la representaci¨® que es feia de la dona quinze o vint anys enrere ha quedat desfasada: el que valorem, la relaci¨® amb l¡¯altre, amb els homes, amb la bellesa. Tot. A l¡¯¨¨poca cr¨¨iem tenir una visi¨® progressista que avui semblaria del tot reaccion¨¤ria.

P. I qu¨¨ marca el canvi al cinema?

R. Sempre havia volgut escriure; d¡¯entrada pensava en la novel¡¤la, per¨° l¡¯escriptura t¨¦ moltes formes, i algunes et permeten viure¡¯n. El cinema ¨¦s un ecosistema en qu¨¨ es reuneixen l¡¯escriptura i la possibilitat de viure¡¯n. Cal guanyar-se la vida d¡¯alguna manera. Quan vaig comen?ar a publicar llibres em vaig malfiar de mi mateixa, vaig dir-me que ¨¦s millor no vincular-me a l¡¯etiqueta d¡¯autor. Vaig dir al meu editor que durant deu anys no escriuria per al p¨²blic. I va ser aix¨ª.

P. Per qu¨¨ ¨¦s un referent, Agn¨¨s Varda?

R. Vaig veure Vagabond de Varda quan era molt jove, i la protagonista ¨¦s alg¨² que encarna molt b¨¦ la llibertat. Vol ser lliure encara que li costi la vida, i no explica per qu¨¨. Aix¨° sempre m¡¯ha interessat, com ens podem aferrar a una idea sense cap justificaci¨®. Varda redefineix grans idees. S¡¯arrisca i sempre es mira el m¨®n des d¡¯un lloc on no se l¡¯espera. Coneixes el treball que ha fet sobre les patates? Les deixa envellir. Agafa verdures que ja no s¨®n boniques i les mira d¡¯una altra manera.

A Cl¨¦o de 5 a 7 agafa l¡¯arquetip de la cantant de varietats, que ¨¦s com una petxina buida. I Varda ens diu: ¡°Viurem 24 hores en la vida d¡¯aquesta dona, de tal manera que quan sortiu del cinema ella haur¨¤ canviat i tamb¨¦ haur¨¤ canviat la manera com la veieu¡±. ?s una dona a qui jutgem. A meitat de la pel¡¤l¨ªcula, li fan cantar una can?¨® que ha escrit ella, el pla seq¨¹¨¨ncia es mou cap a ella i de sobte Cl¨¦o passa a habitar la m¨²sica, deixa de mirar-se al mirall. Est¨¤ habitada per la certesa que es morir¨¤. Varda filma el moment en qu¨¨ la cantant de varietats esdev¨¦ artista. Per mi ¨¦s com el que fa amb les patates, una altra manera de dir ¡°aquest ¨¦s un objecte que jutgem¡± o ¡°aix¨° ¨¦s un objecte que jutgem¡± i ara reflexionarem junts, travessarem un moment de la seva vida i veurem si podem veure-la d¡¯una altra manera. Varda sempre fa algun despla?ament, projecta una mirada diferent sobre les coses i les il¡¤lumina. Mirem malament les coses i no sabem mirar la bellesa.

P. La pel¡¤l¨ªcula L¡¯esdeveniment, guanyadora del Lle¨® d¡¯Or, est¨¤ basada en el llibre d¡¯Annie Ernaux que porta el mateix t¨ªtol. Com va arribar a Ernaux?

R. Vaig arribar d¡¯hora a Ernaux, per¨° a aquest llibre hi vaig arribar tard. Quan es va publicar l¡¯any 2000 va ser un frac¨¤s; m¡¯ho va dir ella mateixa una vegada que vaig anar-la a veure. Em va dir que els periodistes no hi havien mostrat inter¨¨s i que la gent no volia llegir-lo. S¡¯ha parlat molt de la meva pel¡¤l¨ªcula inspirada en el llibre d¡¯Ernaux, per¨° va ser dif¨ªcil fer anar la gent al cinema a veure-la. Els semblava dur, assistir a un avortament il¡¤legal des de la perspectiva de la noia. Era inc¨°mode; sempre miro d¡¯estar inc¨°moda, tot i que potser alguna vegada estaria b¨¦ sentir-se c¨°moda [riu].

Jo volia fer una pel¡¤l¨ªcula que q¨¹estion¨¦s l¡¯erotisme en la nostra societat, per¨° la gent espera una pel¡¤l¨ªcula er¨°tica

P. Per qu¨¨ no es va cenyir al llibre, en el qual Ernaux fa refer¨¨ncies als anys noranta, quan ja ¨¦s una dona madura que escriu sobre l¡¯avortament de la seva joventut?

R. Perqu¨¨ si hagu¨¦s fet aix¨° el subjecte seria passat, una protagonista que es mira pel retrovisor. I m¡¯interessava explicar per qu¨¨ aquest tema, el de l¡¯avortament, encara ¨¦s contemporani. No volia que el problema form¨¦s part del passat. Quan vaig comen?ar a escriure aquesta pel¡¤l¨ªcula tothom em preguntava per qu¨¨ em posava a fer-ho ara, si a Fran?a ja hi ha una llei que permet a les dones avortar. Per aquesta regla de tres ja no haur¨ªem de fer m¨¦s pel¡¤l¨ªcules sobre la Segona Guerra Mundial. I de cop va sortir el Roe Wade¡­ i aix¨ª vam veure que el que deia Simone de Beauvoir ¨¦s veritat, que cada dret aconseguit per les dones recula amb cada crisi. Per aix¨° has de posar l¡¯avortament a la Constituci¨®.

P. Qu¨¨ ha apr¨¨s, en el cam¨ª que l¡¯ha portat de L¡¯esdeveniment a Emmanuelle?

R. Ha estat dur. Perqu¨¨ l¡¯¨¨xit¡­ jo no vaig escriure L¡¯esdeveniment pensant en el Lle¨® d¡¯Or. No volia estar c¨°moda, i per aix¨° la idea de fer Emmanuelle em va atraure. El perill, la por i l¡¯excitaci¨® s¨®n els guies. La por perqu¨¨ jo sabia que aquesta pel¡¤l¨ªcula seria complicada, que contradiria idees; sabia que seria mal rebuda, per¨° aix¨° no ¨¦s motiu suficient per no fer-la. ?s dur dedicar-se a un projecte amb el pressentiment que no encaixar¨¤ amb l¡¯¨¨poca. I tot i aix¨ª, alguna cosa em diu que he de seguir la meva intu?ci¨®. El problema ¨¦s que Emmanuelle no ¨¦s una pel¡¤l¨ªcula er¨°tica, ara ho he ent¨¨s. Jo volia fer una pel¡¤l¨ªcula que q¨¹estion¨¦s l¡¯erotisme en la nostra societat, per¨° la gent ha vingut a veure una pel¡¤l¨ªcula er¨°tica. Segurament ¨¦s culpa meva.

P. A les dones se¡¯ns demana molt pel nostre plaer sexual i pel desig, ¨²ltimament.

R. S¨ª? Jo tinc la intu?ci¨® contr¨¤ria. Crec que a ning¨² li importa, el plaer. Durant molt de temps la virtut del plaer femen¨ª ha estat validar la performaci¨® de l¡¯home. L¡¯orgasme d¡¯una dona ve a puntuar una actuaci¨®. A nivell cultural, l¡¯emancipaci¨® es fa a poc a poc. Escric sobre la dona, per¨° crec que la frigidesa de la meva Emmanuelle no ¨¦s nom¨¦s sobre la dona. Hi ha estudis que apunten que la gent jove ja no t¨¦ ganes d¡¯anar-se¡¯n al llit amb els altres! Som en una era postsexual. Ens hem bolcat molt en nosaltres mateixos, i el contacte amb l¡¯altre no es fa a trav¨¦s de la mirada, sin¨® de la representaci¨®. Crec que tenim por de la mirada de l¡¯altre, l¡¯encarnaci¨® fa por i ens hem convertit una mica en fr¨ªgids. I volia explicar aquesta manera de relacionar-nos. I metaf¨°ricament l¡¯hotel de luxe que fa d¡¯escenari a Emmanuelle ¨¦s el que pretenem fer creure que som: presoners d¡¯un quadre, d¡¯una imatge, d¡¯alguna cosa que ¨¦s falsa. Som en aquest moment, i aix¨° ¨¦s el que mostra la pel¡¤l¨ªcula. Vaig cr¨¦ixer amb la idea que una dona que tenia relacions sexuals no feia el que s¡¯ha de fer. I aix¨° que no vaig n¨¦ixer als anys quaranta, com Annie Ernaux, sin¨® als vuitanta. Per¨° la resist¨¨ncia ¨¦s molt i molt forta. Tinc molta autocensura integrada, discursos sobre que les noies no fan aix¨° i les noies no fan all¨°. Estic molt marcada per aquesta pres¨® interior, i aquests s¨®n els murs interiors que sempre intento esfondrar, la comoditat que sempre busco trencar.

P. I qu¨¨ vol fer, a partir d¡¯ara?

R. Estic segura que vull continuar fent pel¡¤l¨ªcules. M¡¯agrada aquest exercici en tots els seus vessants, i ara soc molt feli? de tornar a la part d¡¯escriure. Tinc necessitat d¡¯aquesta solitud, de tornar a casa i tancar la porta. Hi ha massa soroll. Parlem molt de pel¡¤l¨ªcules, per¨° tinc la sensaci¨® que la gent ja no en mira, que parlem de cinema sense veure pel¡¤l¨ªcules, i no m¡¯agraden les pel¡¤l¨ªcules redu?des al seu tema. Fem pel¡¤l¨ªcules que s¡¯assemblen al que som, per¨° els films s¨®n m¨¦s que aix¨°! Soc feminista, escric sobre les dones, ¨¦s evident que Emmanuelle est¨¤ travessada per aix¨°. Per¨° sento que la pel¡¤l¨ªcula ha quedat redu?da a aix¨°. Avui en dia el feminisme ¨¦s criticat, a Fran?a. ?s interessant veure com es cataloga de massa radical, com la idea que sura ¨¦s que el feminisme ha tingut el seu moment per¨° que aix¨° ja s¡¯ha acabat. Em pregunto com podem fer pel¡¤l¨ªcules que s¡¯assemblin a qui som sense que aix¨° impliqui que acabin dins d¡¯una caixa ben segellada perqu¨¨ no facin gaire soroll. Vull continuar fent pel¡¤l¨ªcules sobre la condici¨® de la dona tota la meva vida? No ho s¨¦.

La cineasta francesa Audrey Diwan a Barcelona
La cineasta francesa Audrey Diwan a BarcelonaAlbert Garcia

P. Com va viure el Me Too a Fran?a?

R. El vaig viure com una q¨¹esti¨® essencial. Es va crear la dicotomia de favor i en contra, cosa que em sembla una follia. Com es pot estar contra de la idea d¡¯acabar amb la viol¨¨ncia sexual? La gent est¨¤ en contra el MeToo, per¨° no estarien a favor de la llibertat de violar una dona. ?s impossible, no estar d¡¯acord amb el Me Too. Penalment aix¨° est¨¤ resolt des de fa molt de temps, ¨¦s objectar contra un fenomen que ja est¨¤ escrit. Quan alg¨² em diu que est¨¤ en contra del MeToo, tinc ganes de tancar la discussi¨®. Fent Emmanuelle he descobert una cosa, i ¨¦s que el MeToo ha alliberat els actors. Hem fet una pel¡¤l¨ªcula sobre la sexualitat, hem parlat molt de sexe perqu¨¨ era el tema. El MeToo, pel que fa al cine i la representaci¨® de la sexualitat, ens ha alliberat a tots. Per¨° ning¨² ho diu, aix¨°, el que se sol dir ¨¦s el contrari. A Fran?a, la q¨¹esti¨® sobre el dret de les dones de disposar del seu propi cos i la manera com valorem la llibertat de dir que no, ara es veuen interrogades, amb el cas Gis¨¨le Pelicot.

P. Pelicot no ha tingut por del que anomenem revictimitzaci¨®, ha donat la cara. No ¨¦s gens habitual, ha estat un gest de for?a extraordinari.

R. S¨ª, per¨° ¨¦s una v¨ªctima. I en realitat cal tornar a l¡¯arrel del que vol dir v¨ªctima. V¨ªctima no ¨¦s un judici de valors. ?s factual, t¨¦ a veure amb la llei. Per jutjar un cas cal un culpable i una v¨ªctima. I ¨¦s important tornar a aquest origen sense que aix¨° impliqui una q¨¹esti¨® moral determinada. No es tracta de q¨¹estionar la moral, es tracta de q¨¹estionar els fets.

Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo

?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?

Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.

?Por qu¨¦ est¨¢s viendo esto?

Flecha

Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.

En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.

Rellena tu nombre y apellido para comentarcompletar datos

M¨¢s informaci¨®n

Arxivat A

Recomendaciones EL PA?S
Recomendaciones EL PA?S
Recomendaciones EL PA?S
_
_
seductrice.net
universo-virtual.com
buytrendz.net
thisforall.net
benchpressgains.com
qthzb.com
mindhunter9.com
dwjqp1.com
secure-signup.net
ahaayy.com
tressesindia.com
puresybian.com
krpano-chs.com
cre8workshop.com
hdkino.org
peixun021.com
qz786.com
utahperformingartscenter.org
worldqrmconference.com
shangyuwh.com
eejssdfsdfdfjsd.com
playminecraftfreeonline.com
trekvietnamtour.com
your-business-articles.com
essaywritingservice10.com
hindusamaaj.com
joggingvideo.com
wandercoups.com
wormblaster.net
tongchengchuyange0004.com
internetknowing.com
breachurch.com
peachesnginburlesque.com
dataarchitectoo.com
clientfunnelformula.com
30pps.com
cherylroll.com
ks2252.com
prowp.net
webmanicura.com
sofietsshotel.com
facetorch.com
nylawyerreview.com
apapromotions.com
shareparelli.com
goeaglepointe.com
thegreenmanpubphuket.com
karotorossian.com
publicsensor.com
taiwandefence.com
epcsur.com
southstills.com
tvtv98.com
thewellington-hotel.com
bccaipiao.com
colectoresindustrialesgs.com
shenanddcg.com
capriartfilmfestival.com
replicabreitlingsale.com
thaiamarinnewtoncorner.com
gkmcww.com
mbnkbj.com
andrewbrennandesign.com
cod54.com
luobinzhang.com
faithfirst.net
zjyc28.com
tongchengjinyeyouyue0004.com
nhuan6.com
kftz5k.com
oldgardensflowers.com
lightupthefloor.com
bahamamamas-stjohns.com
ly2818.com
905onthebay.com
fonemenu.com
notanothermovie.com
ukrainehighclassescort.com
meincmagazine.com
av-5858.com
yallerdawg.com
donkeythemovie.com
corporatehospitalitygroup.com
boboyy88.com
miteinander-lernen.com
dannayconsulting.com
officialtomsshoesoutletstore.com
forsale-amoxil-amoxicillin.net
generictadalafil-canada.net
guitarlessonseastlondon.com
lesliesrestaurants.com
mattyno9.com
nri-homeloans.com
rtgvisas-qatar.com
salbutamolventolinonline.net
sportsinjuries.info
wedsna.com
rgkntk.com
bkkmarketplace.com
zxqcwx.com
breakupprogram.com
boxcardc.com
unblockyoutubeindonesia.com
fabulousbookmark.com
beat-the.com
guatemala-sailfishing-vacations-charters.com
magie-marketing.com
kingstonliteracy.com
guitaraffinity.com
eurelookinggoodapparel.com
howtolosecheekfat.net
marioncma.org
oliviadavismusic.com
shantelcampbellrealestate.com
shopleborn13.com
topindiafree.com
v-visitors.net
djjky.com
053hh.com
originbluei.com
baucishotel.com
33kkn.com
intrinsiqresearch.com
mariaescort-kiev.com
mymaguk.com
sponsored4u.com
crimsonclass.com
bataillenavale.com
searchtile.com
ze-stribrnych-struh.com
zenithalhype.com
modalpkv.com
bouisset-lafforgue.com
useupload.com
37r.net
autoankauf-muenster.com
bantinbongda.net
bilgius.com
brabustermagazine.com
indigrow.org
miicrosofts.net
mysmiletravel.com
selinasims.com
spellcubesapp.com
usa-faction.com
hypoallergenicdogsnames.com
dailyupdatez.com
foodphotographyreviews.com
cricutcom-setup.com
chprowebdesign.com
katyrealty-kanepa.com
tasramar.com
bilgipinari.org
four-am.com
indiarepublicday.com
inquick-enbooks.com
iracmpi.com
kakaschoenen.com
lsm99flash.com
nana1255.com
ngen-niagara.com
technwzs.com
virtualonlinecasino1345.com
wallpapertop.net
casino-natali.com
iprofit-internet.com
denochemexicana.com
eventhalfkg.com
medcon-taiwan.com
life-himawari.com
myriamshomes.com
nightmarevue.com
healthandfitnesslives.com
androidnews-jp.com
allstarsru.com
bestofthebuckeyestate.com
bestofthefirststate.com
bestwireless7.com
britsmile.com
declarationintermittent.com
findhereall.com
jingyou888.com
lsm99deal.com
lsm99galaxy.com
moozatech.com
nuagh.com
patliyo.com
philomenamagikz.net
rckouba.net
saturnunipessoallda.com
tallahasseefrolics.com
thematurehardcore.net
totalenvironment-inthatquietearth.com
velislavakaymakanova.com
vermontenergetic.com
kakakpintar.com
begorgeouslady.com
1800birks4u.com
2wheelstogo.com
6strip4you.com
bigdata-world.net
emailandco.net
gacapal.com
jharpost.com
krishnaastro.com
lsm99credit.com
mascalzonicampani.com
sitemapxml.org
thecityslums.net
topagh.com
flairnetwebdesign.com
rajasthancarservices.com
bangkaeair.com
beneventocoupon.com
noternet.org
oqtive.com
smilebrightrx.com
decollage-etiquette.com
1millionbestdownloads.com
7658.info
bidbass.com
devlopworldtech.com
digitalmarketingrajkot.com
fluginfo.net
naqlafshk.com
passion-decouverte.com
playsirius.com
spacceleratorintl.com
stikyballs.com
top10way.com
yokidsyogurt.com
zszyhl.com
16firthcrescent.com
abogadolaboralistamd.com
apk2wap.com
aromacremeria.com
banparacard.com
bosmanraws.com
businessproviderblog.com
caltonosa.com
calvaryrevivalchurch.org
chastenedsoulwithabrokenheart.com
cheminotsgardcevennes.com
cooksspot.com
cqxzpt.com
deesywig.com
deltacartoonmaps.com
despixelsetdeshommes.com
duocoracaobrasileiro.com
fareshopbd.com
goodpainspills.com
hemendekor.com
kobisitecdn.com
makaigoods.com
mgs1454.com
piccadillyresidences.com
radiolaondafresca.com
rubendorf.com
searchengineimprov.com
sellmyhrvahome.com
shugahouseessentials.com
sonihullquad.com
subtractkilos.com
valeriekelmansky.com
vipasdigitalmarketing.com
voolivrerj.com
zeelonggroup.com
1015southrockhill.com
10x10b.com
111-online-casinos.com
191cb.com
3665arpentunitd.com
aitesonics.com
bag-shokunin.com
brightotech.com
communication-digitale-services.com
covoakland.org
dariaprimapack.com
freefortniteaccountss.com
gatebizglobal.com
global1entertainmentnews.com
greatytene.com
hiroshiwakita.com
iktodaypk.com
jahatsakong.com
meadowbrookgolfgroup.com
newsbharati.net
platinumstudiosdesign.com
slotxogamesplay.com
strikestaruk.com
trucosdefortnite.com
ufabetrune.com
weddedtowhitmore.com
12940brycecanyonunitb.com
1311dietrichoaks.com
2monarchtraceunit303.com
601legendhill.com
850elaine.com
adieusolasomade.com
andora-ke.com
bestslotxogames.com
cannagomcallen.com
endlesslyhot.com
iestpjva.com
ouqprint.com
pwmaplefest.com
qtylmr.com
rb88betting.com
buscadogues.com
1007macfm.com
born-wild.com
growthinvests.com
promocode-casino.com
proyectogalgoargentina.com
wbthompson-art.com
whitemountainwheels.com
7thavehvl.com
developmethis.com
funkydogbowties.com
travelodgegrandjunction.com
gao-town.com
globalmarketsuite.com
blogshippo.com
hdbka.com
proboards67.com
outletonline-michaelkors.com
kalkis-research.com
thuthuatit.net
buckcash.com
hollistercanada.com
docterror.com
asadart.com
vmayke.org
erwincomputers.com
dirimart.org
okkii.com
loteriasdecehegin.com
mountanalog.com
healingtaobritain.com
ttxmonitor.com
nwordpress.com
11bolabonanza.com