Renovaci¨® o continu?tat
La Compa?¨ªa Nacional de Danza (CND), sota la direcci¨® del nou director de Jos¨¦ Carlos Mart¨ªnez, arriba al Auditori de Sant Cugat
Despr¨¦s que la Compa?¨ªa Nacional de Danza (CND) present¨¦s el primer programa sota la direcci¨® del nou director Jos¨¦ Carlos Mart¨ªnez, al Teatro de la Zarzuela de Madrid, aquest cap de setmana arriba a l¡¯Auditori de Sant Cugat per presentar tres coreografies, una de les quals ¨¦s una estrena. Es tracta de la coreografia In Transit d¡¯Annabelle L¨®pez Ochoa, que s¡¯oferir¨¤ al costat d¡¯Artifact II de William Forsythe, que ja era al repertori de la CND des del 1998 i Walking Mad del core¨°graf suec Johan Inger, una pe?a que va estrenar el Nederlands Dans Theater el 2001.
Hi ha for?a expectaci¨® davant l¡¯actuaci¨® de la CND ja que el p¨²blic vol saber si hi ha un abans i un despr¨¦s de Nacho Duato, l¡¯anterior director de la formaci¨®. En vista del programa i de les cr¨ªtiques publicades despr¨¦s de la presentaci¨® a Madrid, de moment, Jos¨¦ Carlos Mart¨ªnez segueix amb el mateix estil amb qu¨¨ Duato va marcar la companyia i que tants ¨¨xits li va donar. ?s de suposar que Mart¨ªnez necessita temps per poder mostrar l¡¯estil que vol donar-li a aquesta formaci¨®, que segons les seves pr¨°pies paraules inclou un ampli ventall de possibilitats.
No hi ha cap mena de dubte que la cita amb la Compa?¨ªa Nacional de Danza ¨¦s una interessant i reveladora proposta per al cap de setmana. El p¨²blic gaudir¨¤ de nou amb una de les obres mestres de William Forsythe, Artifact II, que il¡¤lustra la sublim m¨²sica de J.S. Bach de la Partita n¨²m. 2 BWV1004 en Re menor, Chacona, interpretada per Nathan Milstein. Una pe?a especialment teatral on el moviment distorsionat del seu creador esculpeix el cos dels ballarins per oferir una dansa vital i d¡¯una bellesa extrema.
L¡¯estrena d¡¯In Transit ¨¦s firmada per la core¨°grafa colombiana-belga, Annabelle L¨®pez Ochoa, que explora l¡¯estat mental d¡¯un grup de persones que situa en un lloc de tr¨¤nsit: un aeroport. Un remol¨ª d¡¯emocions com la impaci¨¨ncia, el malestar, la inseguretat i la por imprimiran el moviment dels int¨¨rprets. Un ball esculpit per la rebel¡¤lia davant d¡¯un problema de gran actualitat. La tercera coreografia ¨¦s Walking Mad de Johan Inger amb m¨²sica del Bolero de Ravel i F¨¹r Alina d¡¯Arvo P¨¢rt. Una obra minimalista en qu¨¨ un mur marca el viatge emocional dels protagonistes.
COMPA??A
NACIONAL DE DANZA
Teatre-Auditori de Sant Cugat
18 i 19 de febrer
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.