"Crear novos p¨²blicos para a danza ¨¦ un labor moi lento"
A creaci¨®n do Centro Coreogr¨¢fico Galego (CCG), hai menos dun ano, estivo marcado pola pol¨¦mica trala desaparici¨®n do ballet Rey de Viana, que durante d¨¦cadas ostentou a representaci¨®n da danza galega dentro e f¨®ra do pais. A directora do CCG, Natalia Balseiro (San Sadurni?o, 1974), semella satisfeita do traballo realizado nestes primeiros meses nos que o proxecto botou a andar e acadou o seu primeiro ¨¦xito coa xira de Vacuo, unha producci¨®n dirixida pola core¨®grafa Maruxa Salas que amosou unha nova imaxe da danza galega que pode consolidarse como a v¨ªa a seguir no futuro. De todos os xeitos, o cami?o por percorrer semella a¨ªnda moi longo. En Galicia hai na actualidade unha ducia de compa?¨ªas privadas que presentan os seus espect¨¢culos dentro e f¨®ra da comunidade, pero a¨ªnda fican eivas como a inexistencia dun gran espacio esc¨¦nico onde se poidan presentar as grandes montaxes das compa?¨ªas internacionais. Balseiro ¨¦ optimista sobre o futuro da danza en Galicia, a¨ªnda que advirte que os cambios necesitan tempo e que o labor a desenvolver desde o Centro Coreogr¨¢fico obter¨¢ resultados visibeis a medio e longo prazo.
"O pr¨®ximo ano insistiremos na formaci¨®n, tam¨¦n para os core¨®grafos"
"Vacuo espertou o interese pola danza entre persoas que non se achegaran a ela"
Pregunta. ?Cales foron as s¨²as principais actividades durante este primeiro ano de funcionamento do centro?
Resposta. Neste tempo b¨¢sicamente o que fixemos foi po?ernos en marcha. Cara o p¨²blico o m¨¢is relevante foi a xira de cinco meses que realizamos coa primeira produci¨®n do Centro Coreogr¨¢fico, Vacuo, que funcionou moi ben ao acadar as 30 funci¨®ns e reunir a perto de 10.000 espectadores. Adem¨¢is, a montaxe foi moi ben recebida nas funci¨®ns que tiveron lugar f¨®ra de Galicia. Seguramente deste proxecto van sa¨ªr outros produci¨®ns no futuro xa que posibilitou que os bailar¨ªns e core¨®grafos poidan intercambiar experiencias, Tam¨¦n serviu para mellorar a formaci¨®n dos que participaron na montaxe. Pecharemos as representaci¨®ns no vindeiro festival de Ortigueira.
P. No seu proxecto inicial fan fincap¨¦ no apoio ¨¢s coproduci¨®ns e x¨¢ fixeron d¨²as. ?C¨®mo est¨¢n funcionado?
R. No que se refire ¨¢s coproduci¨®ns non ¨¦ tan interesante o resultado art¨ªstico como a posta en funcionamente de procesos de traballo e permitir ¨¢s compa?¨ªas privadas que poidan estrear as s¨²as montaxes nun espacio esc¨¦nico de calidade, como ¨¦ o Sal¨®n Teatro de Santiago. Agardamos que estes espect¨¢culos tam¨¦n poidan realizar xiras de presentaci¨®n dentro e f¨®ra de Galicia.
P. Outra das s¨²as prioridades ¨¦ actuar no terreo da formaci¨®n. ?Estase a avanzar no obxectivo de facilitar que os bailar¨ªns galegos non te?an que sair a estudar f¨®ra?
R. Estamos comezando a traballar neste terreo, e esta mesma semana celebramos o noso primeiro curso que impartiu na Coru?a o bailar¨ªn polaco Janusz Subizc. Cubr¨ªronse as 20 prazas disponibles e quedaron moitas persoas en lista de espera. Durante o ano que v¨¦n, imos insistir m¨¢is no terreo da formaci¨®n e non s¨® imos dedicarnos a mellorar a t¨¦cnica dos bailar¨ªns, tam¨¦n queremos realizar cursos para core¨®grafos. A vindeira semana real¨ªzase un obradoiro dentro do festival En P¨¦ de Pedra que tam¨¦n conta co noso apoio.
P. ?Van procurar a apertura de novos espacios para a danza en Galicia?
R. Cando apostamos por unha produci¨®n como Vacuo tratabamos de conseguir ese obxectivo. Esta montaxe estreouse en teatros que nunca ti?an programado danza con anterioridade. Tam¨¦n estamos a dese?ar estratexias de distribuci¨®n que permitan non s¨® estrear unha peza s¨¦n¨®n p¨®r en marcha actividades formativas asociadas a ela. O obxectivo final ¨¦ que os cidad¨¢ns te?an m¨¢is informaci¨®n sobre todo o que rodea a danza para que poidan disfrutar m¨¢is dun espect¨¢culo. A creaci¨®n de p¨²blicos ¨¦ un labor moi lento e creo que o feito de realizar presentaci¨®ns dos espect¨¢culos ao aire libre, como ocorreu con Vacuo, permitiu espertar interese pola danza entre persoas que nunca tiveran a oportunidade de achegarse a un espect¨¢culo destas caracter¨ªsticas.
P. Santiago conta xa cun festival internacional de danza importante como ¨¦ En P¨¦ de Pedra. ?Que o que falta para que xurda unha iniciativa semellante noutras cidades galegas?
R. En Vigo xa existe un festival e na Coru?a tam¨¦n se est¨¢ a traballar en proxectos interesantes. Pode que algunhas iniciativas a¨ªnda tarden alg¨²n tempo en sa¨ªr ¨¢ luz, pero o certo ¨¦ que nas cidades hai movementos interesantes asociados ¨¢ danza.
P. ?Como se pode facilitar que os nenos entren en contacto cunha disciplina a¨ªnda moi desco?ecida para eles como ¨¦ a danza?
R. O que pretendemos n¨®s ¨¦ facer obradoiros e programas pedag¨®xicos nas escolas. Estamos en contacto co INEF, con conservatorios privados de danza e coas escolas privadas para permitir aos colexios que soliciten as actividades correspondentes. Hai que procurar que os m¨¢is pequenos entren en contacto coa danza na escola.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.