?xit de la primera gala d¡¯¡¯Euf¨°ria¡¯ amb alguna avaria
El programa aconsegueix una brutal audi¨¨ncia entre el p¨²blic jove
Euf¨°ria ha tornat a TV3 amb un notable ¨¨xit d¡¯audi¨¨ncia, particularment espectacular entre el p¨²blic de 13 a 24 anys (un share brutal del 44,1%). A difer¨¨ncia de l¡¯any passat, quan les primeres gales s¡¯emetien en diferit, aquesta segona Euf¨°ria arriba en directe des del primer dia. Aix¨° permet que el p¨²blic voti els seus favorits, per¨° tamb¨¦ t¨¦ els seus riscos com es va veure. El programa va comen?ar amb el seu aire desimbolt, prou conegut, per¨° cap al final alguna avaria va desmanegar-lo.
Gr¨¤cies al directe, el jurat no tenia la responsabilitat de despatxar els primers concursants. Simplement n¡¯enviava la meitat a la zona de perill i eren els vots populars, m¨¦s de 50.000, els que feien la tria final. Tot i millorar respecte l¡¯any passat, els arguments del jurat van ser excessivament vaporosos. I es dona en aquesta f¨®rmula de talent show una circumst¨¤ncia ins¨°lita, divertida: les decisions dels tres membres del jurat poden ser discutides i revocades pels dos membres del VAR o pels coachs. El VAR t¨¦ l¡¯ajuda de la inform¨¤tica i valora amb una envejable precisi¨® el treball dels participants quan fan segones veus. Pot tornar un concursant salvat a la zona de perill i els coachs a l¡¯inrev¨¦s. VAR i coachs sembla que posin en dubte la solidesa dels criteris del jurat. Ho va verbalitzar un membre de l¡¯equip d¡¯entrenadors quan va dir que ells treballen amb els concursants tota la setmana i els coneixen millor. Els membres del jurat, subratll¨¤, nom¨¦s hi van el dia de la gala.
Un atribut, el de salvar participants, que tamb¨¦ t¨¦ el p¨²blic, al final, quan en treu dos de la zona de perill i els mant¨¦ vius al concurs. Aquesta mec¨¤nica es va complicar amb un sobre misteri¨®s que va donar la possibilitat al p¨²blic de salvar-ne un de m¨¦s. I aqu¨ª va arribar el desmanec principal. L¡¯aplicaci¨® per a votar no estava operativa per aquesta segona ronda de vots. El p¨²blic no va poder votar i es va haver de rec¨®rrer als vots ja emesos per rescatar el tercer favorit del p¨²blic. Marta Torn¨¦ i Miki N¨²?ez, els presentadors, amb aquests entrebancs van perdre tota la jovialitat que escampaven al principi del programa. Tenien unes ganes boges que tot el patiment s¡¯acab¨¦s. A les entrevistes a peu de pista amb el p¨²blic, Miki preguntant pels seus favorits, va topar-se sense saber-ho amb dos familiars d¡¯un mateix concursant (que tenien molt clar qui era el seu predilecte) i quan, poc despr¨¦s, va seure entre el p¨²blic pensant que era la zona de familiars es va trobar que cap ho era. En fi, coses del directe.
Elena Gadel va verbalitzar l¡¯objectiu principal del programa: trobar una veu ¨²nica, especial, un artista gener¨®s amb una veu genu?na que llueixi la difer¨¨ncia ¡°i ens enamori¡±. Una aspiraci¨® lloable que la faramalla del format, pensada per engreixar-lo, pot malmetre. Li sobra hip¨¨rbole. El millor: l¡¯empenta exemplar i les ganes que hi posen els joves concursants.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.