¡®No hi ha fills innocents¡¯: El feixisme no passa mai de moda
L¡¯obra desplega un cabaret esc¨¨nic auspiciat per sant Pier Paolo Pasolini i magn¨ªficament interpretat per Oriol Gen¨ªs amb el m¨²sic Pau de Nut
De vegades hi ha trobades estranyes que, quan succeeixen, un es pregunta com ¨¦s possible que no haguessin passat abans. L¡¯actor Oriol Gen¨ªs i el m¨²sic Pau de Nut coincideixen feli?ment aquests dies a la Sala Atrium amb l¡¯espectacle No hi ha fills innocents. Una vetllada de paraules i m¨²sica, un cabaret esc¨¨nic sota l¡¯influx de sant Pier Paolo Pasolini. A partir de la Carta als joves infeli?os i el petit tractat Gennariello, Gen¨ªs i De Nut transporten el millor poeta itali¨¤ del segle XX al nostre present, i demostren que les seves idees continuen sent m¨¦s vigents que mai. Giorgia Meloni no aprova aquest espectacle.
Oriol Gen¨ªs es va enamorar de Pasolini amb ppp (Teatre Lliure, 2005), un espectacle molt recordat de Xavier Albert¨ª i Llu?sa Cunill¨¦ que ens va demostrar l¡¯extrema teatralitat del pensament pasolini¨¤. A estones tamb¨¦ hi vaig veure algunes espurnes de Kabarett Protokoll (El Mald¨¤, 2015), i ¨¦s que l¡¯actor no es resisteix davant d¡¯una boa de plomes: com una vedet septuagen¨¤ria, sap baixar una escala amb gr¨¤cia i picardia, i al mateix temps amollar un mon¨°leg extraordinari. Gen¨ªs ¨¦s un int¨¨rpret ¡°amb imatge cultural¡±, segons l¡¯expressi¨® de Ricard Salvat, que sempre aporta una mirada pr¨°pia a les seves creacions. La feli? trobada amb Pau de Nut funciona perqu¨¨ el violoncel¡¤lista tamb¨¦ ¨¦s un m¨²sic creador, i quan tots dos canten Una notte a Napoli a ple pulm¨®, el m¨®n s¡¯atura.
La vig¨¨ncia dels textos de Pasolini ¨¦s terror¨ªfica: parlar del vell i el nou feixisme no podria ser m¨¦s actual
La vig¨¨ncia dels textos de Pasolini ¨¦s terror¨ªfica: parlar del vell i el nou feixisme no podria ser m¨¦s actual. La seva descripci¨® dels adolescents (¡°s¨®n aut¨¨ntics criminals¡±) i de la culpa dels pares que carreguen els fills no t¨¦ ¨¨poca. La direcci¨® de Mia Parcerisa omple el muntatge d¡¯accions, quan nom¨¦s amb les paraules ja n¡¯hi hauria prou. Tampoc m¡¯acaba de conv¨¨ncer una escenografia (Castells Planas) de la qual no es treu gaire profit: la promesa d¡¯un mecanisme que no porta enlloc. Per¨° tot plegat s¨®n min¨²cies. ?s un aut¨¨ntic plaer gaudir de la interpretaci¨® d¡¯un gran actor en un teatre petit. Oriol Gen¨ªs sap que un personatge comen?a en els cal?otets, i No hi ha fills innocents s¨®n seixanta-cinc minuts de Pasolini ben ent¨¨s i molt ben interpretat. Poca cosa m¨¦s es pot demanar.
No hi ha fills innocents
Text: Pier Paolo Pasolini
Direcció: Mia Parcerisa
Sala Atrium, Barcelona
Fins al 2 de juny
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.