La consagraci¨® d¡¯Alejandro Bordanove a ¡®L¡¯¨²ltim dia¡¯
El fruct¨ªfer t¨¤ndem art¨ªstic de Llu?sa Cunill¨¦ i Xavier Albert¨ª entrega una d¡¯aquelles propostes tan aparentment senzilles que perden tota la gr¨¤cia si s¡¯expliquen
La relaci¨® entre la dramaturga Llu?sa Cunill¨¦ i el director Xavier Albert¨ª fon la professi¨® amb l¡¯amistat i es va iniciar ara fa trenta anys, en un lluny¨¤ 1994. Una vintena d¡¯espectacles junts s¨®n l¡¯exemple palpitant d¡¯aquest t¨¤ndem art¨ªstic que ha evolucionat en paral¡¤lel, i que ara ens acaba d¡¯oferir el seu ¨²ltim fruit. L¡¯¨²ltim dia ¨¦s un espectacle 100% Cunill¨¦ i 100% Albert¨ª, un mon¨°leg que converteix Alejandro Bordanove en el gran actor que molts ja intu¨ªem que era. La relaci¨® professional entre Bordanove i Albert¨ª tamb¨¦ inclou diversos muntatges, i aquest cas em fa pensar com el director ens va confirmar ¨Cdefinitivament¨C que Rub¨¦n de Egu¨ªa ¨¦s un excel¡¤lent actor amb En mitad de tanto fuego.
L¡¯¨²ltim dia ¨¦s una d¡¯aquells propostes tan aparentment senzilles que perden tota la gr¨¤cia si s¡¯expliquen. L¡¯¨²ltim dia de la vida d¡¯un jove transcorre entre coses tan mundanes com una piscina, la visita a l¡¯avi, un entrep¨¤ de formatge o un caf¨¨ amb llet. Tant l¡¯escriptura de Cunill¨¦ com la direcci¨® d¡¯Albert¨ª pressuposen la intel¡¤lig¨¨ncia de l¡¯espectador i deixen un espai perqu¨¨ cadasc¨² extregui les seves pr¨°pies conclusions. Alejandro Bordanove ha crescut com a int¨¨rpret davant dels nostres ulls, des que ens va enlluernar fa uns anys com a protagonista de L¡¯alegria, el text de Marilia Samper. La seva veu i la seva mirada s¨®n ara m¨¦s greus, i la tensi¨® corporal que mostren els seus gestos denoten unes turbulentes aig¨¹es subterr¨¤nies. Cunill¨¦, passejadora professional, coneix en profunditat els secrets de la ciutat, dels seus plats combinats i dels seus cines. La ciutat ¨¦s, altre cop, un personatge m¨¦s.
L¡¯¨²ltim dia inclou un petit regal musical: la interpretaci¨® del mateix Xavier Albert¨ª, al piano, de l¡¯Adagi de l¡¯¨²ltima sonata de Schubert. Teatre de cambra i de proximitat: paraula, mirada i silenci. Un espai esc¨¨nic com la Sala Atrium t¨¦ tot el sentit del m¨®n amb propostes com aquesta: decidir si ens convertim en detectius o en guardaespatlles ¨¦s a les nostres mans.
L¡¯¨²ltim dia. Text: Llu?sa Cunill¨¦. Direcci¨®: Xavier Albert¨ª. Sala Atrium, Barcelona. Fins al 28 de juliol.
Tu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo
?Quieres a?adir otro usuario a tu suscripci¨®n?
Si contin¨²as leyendo en este dispositivo, no se podr¨¢ leer en el otro.
FlechaTu suscripci¨®n se est¨¢ usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PA?S desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripci¨®n a la modalidad Premium, as¨ª podr¨¢s a?adir otro usuario. Cada uno acceder¨¢ con su propia cuenta de email, lo que os permitir¨¢ personalizar vuestra experiencia en EL PA?S.
En el caso de no saber qui¨¦n est¨¢ usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contrase?a aqu¨ª.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrar¨¢ en tu dispositivo y en el de la otra persona que est¨¢ usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aqu¨ª los t¨¦rminos y condiciones de la suscripci¨®n digital.