Dins les cases, dins la gent, a ¡®Middlemarch¡¯
El que Mary Ann Evans aixeca en aquesta obra ¨¦s un univers sencer, perdurable, atemporal i profundament hum¨¤, amb tot el que aix¨° comporta
El que Mary Ann Evans aixeca en aquesta obra ¨¦s un univers sencer, perdurable, atemporal i profundament hum¨¤, amb tot el que aix¨° comporta
El cineasta y el actor de ¡®American Gigolo¡¯ se reencuentran en una pel¨ªcula confesional que en su ajuste de cuentas con el pasado sabe a poco
Hay pel¨ªculas en las que su m¨¢ximo disfrute lo ofrece el guion, o los di¨¢logos, o la historia, o las interpretaciones. Pero aqu¨ª yo solo tengo ojos para quedar enamorado del rostro, el estilo, la clase de esa incre¨ªble se?ora
El colaborador de ¡®La revuelta¡¯ habla en el podcast de ¡®A las bravas¡¯ sobre la gordofobia que su compa?era Lalachus recibi¨® en redes sociales tras ser elegida como presentadora en la campanadas de TVE junto a Broncano: ¡°No se puede gustar a todo el mundo¡±
La diva b¨²lgara Sonya Yoncheva y la direcci¨®n musical del chileno Paolo Bortolameolli fueron lo m¨¢s destacado en la cuarta reposici¨®n de la producci¨®n de Leiser y Caurier que conmemora en el teatro barcelon¨¦s el centenario de la muerte de Puccini
El solo de Jan Lauwers creat per al llu?ment de Gonzalo Cunill fa brillar la m¨¤gia del teatre tranquil i subtil
Les tres com¨¨dies reunides en aquest valu¨®s volum del comedi¨°graf grec s¨®n tamb¨¦ obres d¡¯un marcat car¨¤cter hist¨°ric, pol¨ªtic, filos¨°fic i religi¨®s
¡®A reveure¡¯ ¨¦s un recull d¡¯apunts, reflexions i relats autobiogr¨¤fics que va publicar sobretot despr¨¦s de la caiguda de l¡¯URSS, on deixa fluir tota la frustraci¨® i l¡¯estupor que sentia envers el r¨¨gim
Jacques Audiard dirige este musical en el que el cr¨ªtico asegura que no pierde ¡°su eterno af¨¢n por sorprender o desasosegar al espectador¡±
Andr¨¦s Lima dirige en el CDN un espect¨¢culo de largo aliento, que produce una viva impresi¨®n, tambi¨¦n por lo compacto del reparto y por el equilibrio que guardan texto y m¨²sica
La versi¨®n teatral de ¡®El maestro Juan Mart¨ªnez que estaba all¨ª' protagonizada por Miguel Rell¨¢n es una narraci¨®n puramente anecd¨®tica
La protagonista de ¡®Nom¨¦s terra, nom¨¦s pluja, nom¨¦s fang¡¯, una hist¨°ria sobre el dol perinatal, segueix l¡¯¨¨xode cap al m¨®n rural que caracteritza els herois d¡¯ara mateix
Rithy Panh relata la entrevista real que la escritora y periodista Elizabeth Becker realiz¨® al dirigente de los Jemeres Rojos, despu¨¦s de una gira por el pa¨ªs custodiada por militares
Me pregunto estupefacto cu¨¢les han sido las imaginativas y excesivas sustancias que ha ingerido el creador para que se le ocurra este argumento
Basada en una novela de Richard McGuire, la idea del filme es magn¨ªfica, pero el resultado resulta por momentos una tortura
¡®Els crims de la mel¡¯ capten l¡¯¨¤nima oculta d¡¯un m¨®n imprevisible, salvatge i estrany, sotm¨¨s a la llei del silenci
¡®La talpera. Un western de la vulnerabilitat¡¯ ¨¦s el segon llibre de l¡¯autor, publicat 14 anys despr¨¦s del primer
Marta Nin ha tradu?t i prologat nou contes d¡¯un autor russ¨°fon i russ¨°graf que s va traslladar a Moscou per viure de la literatura
Es torna a publicar en catal¨¤ una de les millors novel¡¤les ¡°g¨°tiques¡± i ¡°de terror¡± de la producci¨® brit¨¤nica, amb traducci¨® al catal¨¤ de Xavier Zambrano
¡®Natura s¨¤via¡¯, a 3Cat, ¨¦s un programa que explica la fauna local amb sarcasmes i en qu¨¨ sobra pol¨ªtica
La primera ficci¨®n detectivesca no basada en hechos reales que factura Ryan Murphy tiene a una investigadora tot¨¦mica y arquet¨ªpica como protagonista
Premi Proa de Novel¡¤la, Eva Comas-Arnal novel¡¤la la vida dels escritors Merc¨¨ Rodoreda i Armand Obiols entre els anys 1939 i 1948
¡®El Tigre¡¯ ¨¦s una obra de formaci¨®, una catarsi en tota regla, que augura, qui ho sap, la consagraci¨® d¡¯un gran transformista
¡®Terminus¡¯ recull l¡¯efervesc¨¨ncia imaginativa i la hipn¨°tica capacitat de fabulaci¨® de l¡¯escriptor, dotada d¡¯una alta intensitat i una delicada i estranya efic¨¤cia narrativa
En el centenari del seu naixement, la traducci¨® de les obres mestres de l¡¯escriptor, assagista i activista nord-americ¨¤ per la causa racial il¡¤lustra com l¡¯Occident ¡°humanista¡± encara arrossega les vergonyes racials de fa mig segle
Me gusta ¡®Mamen Mayo¡¯ porque a pesar de su singularidad dentro del g¨¦nero del que forma parte, es una serie tradicional
¡®No consentir¨¤s pensaments impurs¡¯, de Sira Abenoza, tanca la col¡¤lecci¨® dels Deu manaments
Ni la interpretaci¨®n ni la direcci¨®n de Ridley Scott... Nada convence al cr¨ªtico, que considera que el objetivo de la pel¨ªcula est¨¢ claro: ¡°Todo por la pasta¡±
¡®La pensi¨® dels que estan de pas¡¯, de l¡¯escriptora i soci¨°loga turca exiliada a Fran?a, ha rebut el premi Veu Lliure que atorga el PEN Catal¨¤
La activista contra la gordofobia, escritora underground, artista c¨¦lebre por sus proyecciones en edificios y cr¨ªtica de arte publica su primer ensayo, ¡®Cinco lorzas metaf¨ªsicas¡¯ (H&O Editores) en el que reivindica el derecho a amar el propio cuerpo sea como sea
L¡¯editorial Medusa ha recuperat ¡®Tots els contes¡¯, de l¡¯escriptora catalana m¨¦s desconeguda d¡¯inicis del segle XX
Marta Oller i Gemma Puigvert relaten el verdader protagonisme femen¨ª a ¡®Quan les dones tenien el poder¡¯
Admirable producci¨®n feminista de Katie Mitchell del pen¨²ltimo oratorio de Handel con excelentes actuaciones de Joyce DiDonato y Iestyn Davies, junto a los conjuntos titulares de coro y orquesta, dirigidos por Ivor Bolton
La s¨¨rie que es pot veure a Max fa equilibris entre l¡¯homenatge i una cr¨ªtica indulgent a la ind¨²stria de la qual ¨¦s part
Me fascinan los f¨ªsicos optimistas, pero sobre todo los que buscan ir m¨¢s all¨¢ de lo que se ha escrito sabiendo que nunca llegar¨¢n a nada
¡®Me¡¯n record¡¯ s¡¯inscriu dins d¡¯una tradici¨®, estableix un di¨¤leg intertextual i homenatja Joe Brainard i Georges Perec
¡®En primera persona¡¯ recull els ¨²ltims contes de Vicen? Pag¨¨s Jord¨¤, que mostren com escriure ¨¦s reescriure perqu¨¨ viure ¨¦s naufragar en una xarxa semi¨°tica
¡®Watch! Watch! Watch!¡¯ ¨¦s un fabul¨®s viatge per la vida i l¡¯obra del fot¨°graf, que es pot veure a la KBr Fundaci¨®n Mapfre de Barcelona
Si Golpes Bajos cantaban que eran malos tiempos para la l¨ªrica, ahora son malos tiempos para las desdichas, es decir, para estas dos series
Carles Vi?as estudia la hist¨°ria de la subcultura skinhead aut¨°ctona que va arribar a partir dels anys vuitanta a ¡®Rapats¡¯